Gå til innhold

Reise i begravelse til venn sin bestemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som jeg definerer som en av mine beste venner gjennom årene. Hun definerer meg som det samme. Vi er 17 begge to. For 2-3 uker siden fikk hun beskjed om at mormoren hennes ble haste sendt på sjukehus og at det sannsynligvis endte med dødsfall. Jeg viste min omsorg ved å blant annet reise 15 mil en vei, i regnvær med motorsykkel, rett før en lang arbeidsdag, for å kjøpe med et par matvarer jeg visste hun var glad i. Hun ble ekstremt glad og sa at hun ble i bedre humør i etterkant. Det gikk bra med mormoren da, men sist fredag gikk hun brått bort. 

Det er vanskelig å forklare hvor mye jeg bryr meg om hun, men det gjør jeg. Selv om det overhodet ikke er forventet, har jeg lyst til å vise min omsorg og respekt ved å komme til begravelsen til mormoren. Dette er min første tanke, men jeg vet ikke. Møtte aldri hun, men venninna mi har snakket om hun regelmessig, men kjenner hun ikke i det hele tatt. Har vært på besøk hos hun både hos moren og faren så dem vet godt hvem jeg er. Hva tenker dere? Kanskje litt overkill? Sende blomster til begravelsen isteden? Eller dra dit?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan kjøpe blomster til din venninne, som leveres på døra, om du vil vise medfølelse. Men å gå i begravelsen eller sende blomster dit, blir merkelig for de pårørende.

Anonymkode: 3ffbd...4c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke det er overkill, hvis hun er din beste venninne så kan du godt støtte hun. Det hadde jeg satt pris på av ei venninne jeg. 

Anonymkode: f2507...ab2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan kjøpe blomster til din venninne, som leveres på døra, om du vil vise medfølelse. Men å gå i begravelsen eller sende blomster dit, blir merkelig for de pårørende.

Anonymkode: 3ffbd...4c6

For noe tull, det er en fin måte å vise støtte på.

Anonymkode: 9ec26...8c0

• Liker 1
Skrevet

Nå for tiden er vel begravelser stort sett bare for inviterte, i og med alle begrensninger på antall og avstander. Vanligvis ville jeg sagt at det å møte i begravelser fordi man bryr seg om de pårørende mer enn for sitt forhold til avdøde ikke er så uvanlig og helt greit, men nå ville jeg heller sendt blomster (til venninnen, ikke til begravelsen).

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Blomster til venninnen din - eller sjokolade eller noe annet du vet hun setter pris på som et tegn på omsorg. 

Møte opp i begravelsen ville vanligvis vært en fin ting å gjøre, men mtp koronarestriksjoner bør du la det være nå. 

Sende blomster til begravelsen blir rart når du ikke kjente avdøde, disse er typisk stilet til avdøde.

Anonymkode: a4741...ad6

• Liker 2
Skrevet (endret)

Endte opp med lukket begravelse.. Jaja!🤗

Endret av Medlemskap007
AnonymBruker
Skrevet

Mi bestevenninne kom i farmors begravelse.  Det var så godt å se et kjent fjes og få en klem av hun når jeg stod der og følte hele verden raste. Husker nesten ingenting fra gravferden - men hugser at hun var der 🥰

Anonymkode: b6d79...473

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, Medlemskap007 skrev:

Endte opp med lukket begravelse.. Jaja!🤗

Er nok pga korona, ellers ville jeg svart at når en lurer på å gå i en begravelse er det aldri feil å komme. 🥰

Anonymkode: 4cc5c...ca7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...