AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #1 Skrevet 20. juli 2020 Har du noen gang vært på jobbintervju og møtt sjefene og bare tenkt at for disse vil du ikke jobbe? 😛 hva skjedde? Jeg satt på et intervju med 2 en gang. Ene stilte meg bare masse spørsmål mens andre bare satt og så på meg og sa ingenting. Hendene i kryss og jeg følte i blikket hans at han ikke likte meg.. fikk ikke jobben heller Anonymkode: cda5a...ac7 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #2 Skrevet 20. juli 2020 Ja, men tok jobben da. Jobbet der et år før jeg endelig slutta. På Egon Anonymkode: 30cb8...527
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #3 Skrevet 20. juli 2020 Ja, da de tilba meg 150kr flatlønn, kun nattarbeid. Røyste meg, og gikk derifra. Anonymkode: e1eb9...245
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #4 Skrevet 20. juli 2020 Ja. Jeg hadde jobbet i bedriften for noen år siden, og sluttet fordi jeg fant meg en annen jobb. Sluttet av flere årsaker, men lønn var en viktig årsak (ekstremt dårlig betalt). Noen år senere søkte jeg igjen jobb der (økonomiske årsaker), og på intervjuet kjente jeg veldig på at her vil jeg virkelig ikke jobbe igjen. Tror nok også de merket det. Hørte aldri noe fra dem (ikke engang beskjed om at jeg ikke fikk jobben), og jeg fikk uansett tilbud om to andre jobber som var faglig mer interessante OG mye bedre betalt. Anonymkode: d3e0e...9c3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #5 Skrevet 20. juli 2020 To ganger. Tok jobbene begge gangene. Den ene gangen stemte førsteinntrykket. Den andre gangen ikke. Men jeg har også takket begeistret ja til jobb et sted jeg fikk supert førsteinntrykk, men som viste seg å være helt feil. Anonymkode: a5c5f...e53 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #6 Skrevet 20. juli 2020 Japp, intervju over Skype. De spurte om jeg klarte å håndtere negative tilbakemeldinger i jobben, og sa at det ofte kunne bli svært høylytte og fysiske diskusjoner i møter der verneombud ofte ble koblet inn. Dessuten sa sjefen at han var svært utilgjengelig store deler av året og jeg skulle selv komme med plan for opplæring. Tror de forsnakket seg litt egentlig, da de så min reaksjon🙈 En godt betalt jobb i staten. Fikk (heldigvis) ikke jobben. Anonymkode: 63bb8...017 7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #7 Skrevet 20. juli 2020 Et par ganger. Kan tro jeg ikke ville ha en jobb som nyutdannet da de sa at de ansatte hadde jobbet der i 15-30 år og den eneste nye og unge nå skulle slutte. De søkte noen som var endringsvillig, og da tenkte jeg "ikke rart" inni meg. Anonymkode: e3ad3...6f7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #8 Skrevet 20. juli 2020 Hehe ja, i en stor familiepark faktisk, i billettluka. Var glad jeg ikke fikk den jobben, de fikk det jo til å høres fælt ut på intervjuet. "Takler du stress og unger som gråter?" "Kan du sitte i mange timer uten toalett"? og videre i den duren. Dette er godt over 10 år siden da, så er sikkert bedre der nå, men var glad jeg heller fikk meg en butikkjobb. Anonymkode: 45692...61f 7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #10 Skrevet 20. juli 2020 Jo, jeg var en gang på et intervju hvor sjefen/intervjueren tilfeldigvis kjente min daværende leder. Han startet å melke meg om jeg hadde sagt ifra på jobben at jeg var på intervju, og da jeg sa nei, syntes han det var dårlig gjort. Han var direkte sur for at jeg søkte jobb et annet sted. Helt merkelig opplevelse. Jeg er veldig glad for at hverken han eller hun er min leder i dag. Anonymkode: c1ebf...c6b 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 20. juli 2020 #11 Skrevet 20. juli 2020 Ja, ett sted der sjefen var ekstremt nedlatende og snakket til meg som jeg skulle være en idiot.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #12 Skrevet 20. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, men tok jobben da. Jobbet der et år før jeg endelig slutta. På Egon Anonymkode: 30cb8...527 Var der i her om dagen , dårlig service, understrekt mat også😰. Anonymkode: bb0f6...f8e
Husholdning1 Skrevet 20. juli 2020 #13 Skrevet 20. juli 2020 (endret) Ja, de begynte å snakke om at de hadde ansvaret for å steke burgere hver sin fredag. Latterlig uprofesjonelt. Nei, det hadde ikke noe med restaurantbransjen å gjøre. Endret 20. juli 2020 av Husholdning1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #14 Skrevet 20. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var der i her om dagen , dårlig service, understrekt mat også😰. Anonymkode: bb0f6...f8e Ja ikke rart med den ledelsen der... Jeg hadde 144 kr i timen, ingen helge/kveld/helligdagstilegg, kun 9 timers vakter (16 - 01:00 - men var der ubetalt fra 01:00 - 01:30 pga stengning) uten pause eller tid til å sette seg ned noen min, harde gulv å gå på i 9 timer i strekk, og fikk kjeft om vi skreiv på "smusstilegg" når vi måtte vaske vekk blod/ta vekk sprøyter på toaletter (som man egentlig har rett på) osv osv. Nå har jeg hørt de har økt timelønnen pga nye regler ang minstelønn da, nå er det 156 i time, woho. Dette + mye frekke/ekle kunder (eldre menn på kveldene), kjeft fra kunder pga sen mat (som ikke servitører kan noe for). Eneste positive der var at kollegaene var supre og positive, til tross for dårlig behandling, lønn og alt annet. Glad jeg nå er ferdigutdanna og har en jobb jeg elsker! Anonymkode: 30cb8...527 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #15 Skrevet 20. juli 2020 Ja, en gang jeg var på intervju for et vikarbyrå på en jobb som skulle vare et par mndr. Skulle være assistent for en person i sjefsstilling som hadde skadet seg og ikke kunne bruke PC så det skulle liksom het gjøre da... Ringte vikarbyrået rett etter intervjuet og sa at jeg ikke ville jobbe der i tilfelle det kom tilbud om det. Kom ingen tilbud om det, så den manglende kjemien var nok gjensidig. Fikk andre oppdrag hos byrået, så det var ikke til skade for meg at jeg var ærlig med dem. Anonymkode: 5cf90...806
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #16 Skrevet 20. juli 2020 Et jobbintervju jeg hadde som var grusomt. Jobben var som BPA (brukerstyrt personlig assistent) og jeg hadde jobbet som dette tidligere. Jeg fikk informasjon på forhånd at mor av brukeren skulle ha intervjuet sammen med datteren. Møter opp til rett tid og skal til å ringe på døren når en dame kommer ut og sier de venter på meg, "bare gå rett inn du". Jeg går inn og introduserer meg selv, men blir møtt med kjeft, himling med øynene og frekke kommentarer. " se hvor frekk hun der er, kommer valsende rett inn her og prater". Jeg beklaget meg og sa jeg må ha misforstått når en dame åpnet døren og sa jeg skulle gå inn. Dette trodde de ikke noe på og beskrivelsen jeg ga av damen stemte ikke med noen som hadde vært innom. Det blir egentlig ikke noe form for intervju og stemningen er ubekvem. Mor bruker tiden på å hviske til datteren og de går stadig tilbake til hvor uforskammet jeg er. Tenkte det var like greit jeg så den oppførselen der, for tanken på å jobbe tett med mor og datter der hadde vært uutholdelig. Jeg kom meg raskt ut derifra og sendte melding til en ansatt i kommunen som hadde utlyst stillingen. Forklarte hvor ubehagelig situasjonen var for meg og at jeg absolutt skulle fjernes fra listen når både jeg og mor var nok godt enige om at dette ble uaktuelt. Den ansatte i kommunen svarte meg at dette var leit, men at det var diverse årsaker som gjorde at de ofte måtte utlyse stillingen. Lurer på hvorfor 🙈 Men neste jobbintervju jeg var på var full klaff og jeg ble værende i 3,5 år før jeg flyttet tilbake til hjembyen. Men får Anonymkode: fa34f...cbe 4
Cordelia Skrevet 20. juli 2020 #17 Skrevet 20. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du noen gang vært på jobbintervju og møtt sjefene og bare tenkt at for disse vil du ikke jobbe? 😛 hva skjedde? Jeg satt på et intervju med 2 en gang. Ene stilte meg bare masse spørsmål mens andre bare satt og så på meg og sa ingenting. Hendene i kryss og jeg følte i blikket hans at han ikke likte meg.. fikk ikke jobben heller Anonymkode: cda5a...ac7 Åh, har vært i den situasjonen. Mannen foran meg var veldig trivelig, mens den andre egentlig bare satt på sida og skulte på meg. Da skjønner en jo fort ståa. Skjønner ikke pointet med det, måtte da vært bedre at begge deltok i samtalen. Det var flere grunner som gjorde at det intervjuet ikke funket, men den stille vurderinga/dømmingen fra karen fra siden, sitter igjen. *grøss*
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #18 Skrevet 20. juli 2020 Ja. Dette var en stor og seriøs bedrift. Da de tok fram whiteboard og ba meg tegne dyret som best representerte meg, sa jeg takk for meg og gikk. Sjefer som har lest en kvasi-psykologibok på hytta og tror han nå er kvalifisert til å bedømme andres personlighetstyper er folk jeg ikke gidder å jobbe med. Anonymkode: 27013...08c 15
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #19 Skrevet 20. juli 2020 Åjada. Nedlatende ledere fra første stund. Gadd ikke engang å prøve å gi et godt inntrykk resten av intervjuet, den jobben skulle jeg ikke ha uansett. Anonymkode: 73b5a...a40
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #20 Skrevet 20. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du noen gang vært på jobbintervju og møtt sjefene og bare tenkt at for disse vil du ikke jobbe? 😛 hva skjedde? Jeg satt på et intervju med 2 en gang. Ene stilte meg bare masse spørsmål mens andre bare satt og så på meg og sa ingenting. Hendene i kryss og jeg følte i blikket hans at han ikke likte meg.. fikk ikke jobben heller Anonymkode: cda5a...ac7 Ja. Jeg hadde søkt på en 50% stilling som kokk. De skjønte ikke hvorfor jeg ville jobbe 50% og Lurte på hvordan jeg skulle klare meg økonomisk. De mente det var uvanlig at jeg ville jobbe 50%. Anonymkode: ce2cc...3bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå