Gå til innhold

Sykmeldt - ferie - videre sykmelding

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg var sykmeldt i 3 uker så jobbet jeg 1 dag før jeg gikk ut i ferie i 2 uker. Jeg skulle egentlig tilbake på jobb igjen i dag, men pga svangerskapsplager så tok jeg ut egenmeldingsdag. Jeg er 30 uker på vei og er veldig usikker på om jeg klarer å gå tilbake igjen i jobb før jeg skal ut i permisjon da jeg knapt sover om natta og når jeg sover så våkner jeg av intense smerter i ribbein og rygg ca 1 gang i timen. Jeg klarer heller ikke sitte rett opp og ned, men må lene meg litt tilbake for at smertene i ribbein og rygg ikke skal komme. Men det jeg lurer på er om jeg nå må jobbe i 4 uker for å ha rett på ny sykmelding med lønn? 

Anonymkode: f4012...612

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du fast ansatt, vikar eller ringevikar?

Anonymkode: b9998...cd2

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du fast ansatt, vikar eller ringevikar?

Anonymkode: b9998...cd2

Fast ansatt. Fikk svar på underforumet "forbruker og økonomi", og jeg har rett på ny sykmelding nå. 

Anonymkode: f4012...612

AnonymBruker
Skrevet

Eneste jeg vet er at arbeidsgiverperioden starter på nytt, altså at arbeidsgiver må betale de 16 første dagene av fraværet. 

Anonymkode: 9969d...2d4

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Eneste jeg vet er at arbeidsgiverperioden starter på nytt, altså at arbeidsgiver må betale de 16 første dagene av fraværet. 

Anonymkode: 9969d...2d4

Ved svangerskapsrelaterte plager kan arbeidsgiver få refusjon fra NAV fra dag èn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...