AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #1 Skrevet 20. juli 2020 Hva definerer du som utroskap og hvor går grensen for greit og ikke? Og hva synes du er i gråsona? Anonymkode: 1b2e8...a5e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #2 Skrevet 20. juli 2020 Fysisk sett så er det vel ved sex. Men emosjonelt utroskap er verre. Min største skrekk hadde vært om han hadde falt for en annen, så utroskapen skjer om de dyrker et kjærlighetsforhold på si. Samtidig mener jeg det er fullt lov med litt uskyldig flørting i hverdagen, den typen som ikke betyr noe. Så det er vanskelig å trekke grensene her, det handler ikke bare om ord og handling, men om følelsene og intensjonene bak. Så når det gjelder ord så er alt en stor gråsone for meg, må se an situasjonen. Anonymkode: dd726...c53 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #4 Skrevet 20. juli 2020 Det er hårfine linjer her, så vanskelig å avgi noe svar. Selv mener jeg at uskyldig flørting er en "nødvendighet", mennesker søker spenning og bekreftelse og hadde min partner flørtet tilfeldig med noen hadde jeg aldri blitt sur. Hadde partner klina med noen i fylla som en engangshendelse og fortalt meg dette hadde jeg ansett det som utro, men ikke noe jeg ikke kunne tilgitt. Hadde partner innledet et emosjonelt forhold til noen ville jeg sett på det som værre. Følelser for noen andre enn meg ville gjort vondt. Hadde det kun vært lette følelser, betatt av noen, men det kun hadde vært prat kunne jeg tilgitt dette også, med tid og fokus på meg og partner. Hadde det vært et forhold på si, altså både sex, følelser og tid sammen utenom sex ville jeg aldri klart å tilgi noen sinne. Anonymkode: 849b3...300 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #5 Skrevet 20. juli 2020 Jeg tenker at om du gjør noe du selv ikke hadde likt partneren din gjorde, så er det utroskap. (Greit om en har pratet om grenser etc tidligere da). Nå med all sosial media så er det lett for å styre med ting bak ryggen på partneren sin. Anonymkode: ce70f...3e1 1
SpeilEggos Skrevet 20. juli 2020 #6 Skrevet 20. juli 2020 2 timer siden, RoH skrev: Det du ikke kan fortelle hjemme er utroskap Dette⬆️ 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #7 Skrevet 20. juli 2020 Alt det du ikke kan fortelle hjemme uten å såre. Flørting, emosjonell utroskap, lange klemmer, kyss, sex osv. Alt man føler man må skjule, eller som man ikke kunne gjort forran partner er vel utroskap. Anonymkode: b0cd7...805 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 20. juli 2020 #8 Skrevet 20. juli 2020 Det du ikke kan gjøre foran kjæresten din, eller fortelle ærlig om hjemme, det er utroskap. Jeg har en klar linje på hva som er utroskap og de aller fleste vet innerst inne hvor den grensa går for seg selv og sin kjære.
Gjest Alterego666 Skrevet 20. juli 2020 #9 Skrevet 20. juli 2020 2 timer siden, RoH skrev: Det du ikke kan fortelle hjemme er utroskap Dette er fasit.
Gjest theTitanic Skrevet 20. juli 2020 #10 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, Alterego666 skrev: Dette er fasit. Nei. Emosjonell utroskap er når man snakker om og deler følelser med en annen. Å være forelsket i en annen er ikke emosjonell utroskap så lenge man ikke gjør noe for å gi næring til følelsene. Man har ikke herredømme over sine følelser. Å opprettholde normal høflighet, naboskap eller kollegial relasjon med personen du er forelsket i er ikke utroskap. Men begynner man å snakke "jeg føler x for deg, hva føler du?" Osv da passeres grensen fort. Fysisk utroskap har en mye klarere grense på kyssing, erotikk og sex.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #11 Skrevet 20. juli 2020 2 timer siden, Alterego666 skrev: Dette er fasit. AMEN!! Anonymkode: e8d05...6be
Hr. Aktiv Skrevet 20. juli 2020 #12 Skrevet 20. juli 2020 Definisjon utroskap er at du krysser den linjen dere som par har blitt enige om. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #13 Skrevet 20. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva definerer du som utroskap og hvor går grensen for greit og ikke? Og hva synes du er i gråsona? Anonymkode: 1b2e8...a5e Utrolig kjedelig tema🙃. Anonymkode: 03dca...5c2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #14 Skrevet 20. juli 2020 Mannen min prata med en eks. For meg var det over streken selv om de ikke gjorde noe fysisk. Anonymkode: 1c800...114
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #15 Skrevet 20. juli 2020 Når en annen får mer oppmerksomhet og omsorg enn det ektefellen får. Anonymkode: c40b4...e90
Gjest Alterego666 Skrevet 20. juli 2020 #16 Skrevet 20. juli 2020 3 timer siden, theTitanic skrev: Nei. Emosjonell utroskap er når man snakker om og deler følelser med en annen. Å være forelsket i en annen er ikke emosjonell utroskap så lenge man ikke gjør noe for å gi næring til følelsene. Man har ikke herredømme over sine følelser. Å opprettholde normal høflighet, naboskap eller kollegial relasjon med personen du er forelsket i er ikke utroskap. Men begynner man å snakke "jeg føler x for deg, hva føler du?" Osv da passeres grensen fort. Fysisk utroskap har en mye klarere grense på kyssing, erotikk og sex. I begge eksemplene er du innafor om du forteller det hjemme, og utenfor om du ikke gjør det.
Gjest Alterego666 Skrevet 20. juli 2020 #17 Skrevet 20. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannen min prata med en eks. For meg var det over streken selv om de ikke gjorde noe fysisk. Anonymkode: 1c800...114 Hvorfor det? Jeg er venn med flere ekser, og min partner ville aldri stilt seg i veien for det.
Gjest theTitanic Skrevet 20. juli 2020 #18 Skrevet 20. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannen min prata med en eks. For meg var det over streken selv om de ikke gjorde noe fysisk. Anonymkode: 1c800...114 Å snakke med en eks er da ikke noe galt. Skal man late som om eksen bare er luft om man treffes da? Litt snodig det også med et menneske man tidligere har delt gleder og sorger med.
Gjest theTitanic Skrevet 20. juli 2020 #19 Skrevet 20. juli 2020 5 minutter siden, Alterego666 skrev: I begge eksemplene er du innafor om du forteller det hjemme, og utenfor om du ikke gjør det. Jeg syntes ikke det. Om man blir forelsket i en annen men gjør det man kan for å ignorere følelsene og kun utviser normal høflighet for vedkommende så gjør man ikke noe galt. Og det ville bare laget unødvendig uro hos partner og dårlig stemning hjemme. Hvis man ikke gjør noe galt, hvorfor lage hurlumhei over det? Det gavner jo ingen.
Gjest Alterego666 Skrevet 20. juli 2020 #20 Skrevet 20. juli 2020 3 minutter siden, theTitanic skrev: Og det ville bare laget unødvendig uro hos partner og dårlig stemning hjemme. Kommer an på partneren din og forholdet dere har dere mellom. Jeg holder på min fasit. Den er enkel, prinsipiell og lett anvendelig. Easy does it.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå