Gå til innhold

Hjelp! Hvordan gi sjefen beskjed om at jeg skal si opp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så pysete og redd! Må gjøre det ila onsdagen, jeg er på ferie om dagen nå.... Skal jeg sende han en melding om at jeg trenger å snakke med han om noe viktig og be han ringe meg når han har tid? Eller om jeg kan ringe han et tidspunkt som passer for han siden jeg har noe jeg må snakke med han om feks? Jeg ønsker ikke å bare sende en skriftlig oppsigelse på Mail uten forsvarsel.... Hjelp meg..... Jeg erobrede sjelden min da han er manipulerende og redd han blir sint osv

Anonymkode: adf17...7ba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må uansett sende en skriftlig oppsigelse. Ta en telefon når ferien er over og si at du dess erte må slutte. Du trenger ikke å gjøre det noe større enn det. Som arbeidsgiver er han vant med at folk kommer og går. 

Anonymkode: 9f71a...6be

Skrevet (endret)

Send en høflig skriftlig oppsigelse, ingen ting galt med det. Arbeidsgiver er ingen kjæreste. 

edit: du kan gjerne begrunne oppsigelsen også hvis det føles betryggende for deg. "Jeg ønsker nye utfordringer/tiden er inne for å prøve noe nytt bla-bla-bla"

Endret av 000VF000
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si opp nå imens jeg har ferie, pga oppsigelsestid. Føler jeg tar han litt på senga om jeg ikke forbereder han først. Jeg jobber i samme lokale som han hver dag, så ønsker ikke klein stemning når jeg  tilbake fra ferie i august. Da skal jeg bare jobbe ut måneden....

AnonymBruker
Skrevet

Om han ikke har ferie kan du bare ta en tlf og si det før du sender mailen. Hvis han er på ferie sender du han bare en mail. 
Om du kun har en mnd oppsigelsestid har du trolig ikke jobbet der så lenge, så tipper han tar det helt fint. Som de andre sier- sjefen er ikke en kjæreste.

Anonymkode: a32db...9bd

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om han ikke har ferie kan du bare ta en tlf og si det før du sender mailen. Hvis han er på ferie sender du han bare en mail. 
Om du kun har en mnd oppsigelsestid har du trolig ikke jobbet der så lenge, så tipper han tar det helt fint. Som de andre sier- sjefen er ikke en kjæreste.

Anonymkode: a32db...9bd

Jeg har jobbet der i åresvis, men har bare 1 mnd oppsigelsestid i kontrakten min. Helt utrolig! Så glad for det, værre for arbeidsplassen.

Skrevet

Jeg tipper at formkravet kun er at stillingen kan sies opp skriftlig. 

Det trenger ikke være mer enn et ark med teksten "Jeg sier opp min stilling som/ hos xxx xxx xxx i dag xx yy zzzz.  I henhold til kontrakt er oppsigelsestid 1 - en måned.  Min siste arbeidsdag blir xx yy zzzz.   mvh Arbeidstager."

Når det er sagt, kan du godt gi sjefen et hint før oppsigelsen dumper ned i innboksen/postkassa/arkivet eller hvor det nå havner.
Selv om arbeidsgiveren er din "venn" er h*n fremdeles arbeidsgiver og du arbeidstaker i denne sammenhengen.  Profesjonalitet gjelder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...