AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #1 Skrevet 20. juli 2020 Ser denne saken: https://www.nrk.no/innlandet/treg-saksbehandling-hindrer-elsykling-i-jotunheimen-1.15091726 Her er det en nisse som påstår at han ikke ødelegger mer. Å joda! Mer vekt, mer fart, større akselerasjon og større fare for å spinne å etterlate seg skade med marktrykket sitt. Jeg har selv sett tydelige spor etter elsykkel i fjellheimen, både her hos oss og andre plasser i Norge. Det er fryktelige skader som naturen i høyfjellet ikke klarer å reparere. Enig? Anonymkode: 1d8eb...dd6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #4 Skrevet 20. juli 2020 Nei, ikke i det hele tatt! Målet er mange, meg blant annet, som ikke kan sykle på vanlige sykler, det er helt feil at vi blir ekskludert fra å kunne sykle der bare motorfrie sykler er tillatt! Anonymkode: 5726f...11c
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #5 Skrevet 20. juli 2020 Er det en rettighet å få sykle på elsykkel? Det er jeg meget uenig i. Og den som ikke kan sykle på ordinær sykkel, men trenger en motorisert sykkel, bekrefter jo nettopp at dette er et motorisert kjøretøy! Anonymkode: 1d8eb...dd6 2
ajarRun Skrevet 24. juli 2020 #6 Skrevet 24. juli 2020 På 21.7.2020 den 0.03, AnonymBruker skrev: Er det en rettighet å få sykle på elsykkel? Det er jeg meget uenig i. Og den som ikke kan sykle på ordinær sykkel, men trenger en motorisert sykkel, bekrefter jo nettopp at dette er et motorisert kjøretøy! Anonymkode: 1d8eb...dd6 Motorisert kjøretøy? Mener du motorvogn?
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #7 Skrevet 24. juli 2020 På 20.7.2020 den 9.54, AnonymBruker skrev: Ser denne saken: https://www.nrk.no/innlandet/treg-saksbehandling-hindrer-elsykling-i-jotunheimen-1.15091726 Her er det en nisse som påstår at han ikke ødelegger mer. Å joda! Mer vekt, mer fart, større akselerasjon og større fare for å spinne å etterlate seg skade med marktrykket sitt. Jeg har selv sett tydelige spor etter elsykkel i fjellheimen, både her hos oss og andre plasser i Norge. Det er fryktelige skader som naturen i høyfjellet ikke klarer å reparere. Enig? Anonymkode: 1d8eb...dd6 Kanskje lese saken du linker til? "Nasjonalparkstyrene kom med konkrete forslag til flere veier de mente var egnet for elsykkel." Og "Han er ikke tilhenger av at man kan sykle hvor som helst i en nasjonalpark, men mener likevel man bør kunne bruke elsykkel der det er lov med vanlig sykkel." Det du skisserer har ikke noe med saken å gjøre. Her er det snakk om utvalgte veier, anbefalt av nasjonalparkstyrene. Til og med el-syklisten selv ønsker ikke å sykle rundt overalt, bare på de traseene som allerede er åpner for sykkel. Det er tross alt ikke uten videre lov å sykle der du vil med vanlig sykkel i nasjonalparkene. Så ja, jeg synes el-sykler burde tillates på de veiene som er foreslått for dette av nasjonalparkstyrene. Anonymkode: 62f01...76f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå