Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på innvendig ultralyd i går, 6+2.legen fant ikke hjertelyd :(

Har dere noen solskinnshistorier? 

Hvordan ser et hjerte ut på ul? Det var som en liten vinge der som beveget seg, men legen mente det var vanskelig å si om det var hjertet. 

Anonymkode: 38257...559

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så hjertet 5+6, var som en liten blinking eller vibrering. 

Anonymkode: 03bb2...bbe

Skrevet

Når man er på ultralyd så tidlig er det vel risiko for at man egentlig er kortere på vei osv. Si at egget festet seg sent, og du egentlig bare er 5 uker på vei. Da ville jo ikke hjertet syntes på UL. Så ville ikke tenkt det verste allerede! Vent et par uker og så prøv igjen. På den klinikken jeg var på TUL anbefalte de ingen å gjøre det før de var over 7 uker, nettop av denne grunnen. Skaper så fort ubegrunnede bekymringer. Håper det er et bankende hjerte neste gang ❤️

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk beskjed om det samme, men skulle inn en uke etter for å dobbel sjekke. Da hørte vi hjerte lyd, var inne på første ul samtidig som deg 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Når man er på ultralyd så tidlig er det vel risiko for at man egentlig er kortere på vei osv. Si at egget festet seg sent, og du egentlig bare er 5 uker på vei. Da ville jo ikke hjertet syntes på UL. Så ville ikke tenkt det verste allerede! Vent et par uker og så prøv igjen. På den klinikken jeg var på TUL anbefalte de ingen å gjøre det før de var over 7 uker, nettop av denne grunnen. Skaper så fort ubegrunnede bekymringer. Håper det er et bankende hjerte neste gang ❤️

Pga ferieavvikling var det denne timen de kunne tilby meg på sykehuset, fordi det har vært exu før så ville de sjekke dette før uke 8.derfor så tidlig time :(

AnonymBruker
Skrevet

Altså hva er poenget med å ta så tidlig ultralyd? Man er jo knapt nok blitt gravid. Det er jo en grunn for at de fleste venter til etter uke 12 med å fortelle om graviditet, hos endel går det faktisk galt de første ukene, og det er helt normalt.

Anonymkode: b2ab4...beb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Lykkeligliten skrev:

Jeg fikk beskjed om det samme, men skulle inn en uke etter for å dobbel sjekke. Da hørte vi hjerte lyd, var inne på første ul samtidig som deg 

Åå så fint å lese 😭💙 jeg håper... 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åå så fint å lese 😭💙 jeg håper... 

Ville ikke bekymret meg enda ❤️Var veldig nedfor etter første ultralyden, men jeg har nå et friskt barn på 3 år 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså hva er poenget med å ta så tidlig ultralyd? Man er jo knapt nok blitt gravid. Det er jo en grunn for at de fleste venter til etter uke 12 med å fortelle om graviditet, hos endel går det faktisk galt de første ukene, og det er helt normalt.

Og det må være helt greit å fortelle om graviditeten sin tidlig. Man trenger jo trøst og støtte om det går dårlig også!

Anonymkode: fbf10...c9e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg skrev over, på grunn av exu skal jeg ha tidlig ultralyd for å avdekke om det er nye xu før det eventuelt sprekker. Om det sprekker så er det livsfarlig, derfor er det viktig å avdekke dette så tidlig som mulig... Vanligvis gjøres dette i uke 7, men fordi sykehuset ikke hadde ledige timer da satte de meg opp da 😕

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet

Er du sikker på at du er 6+2 nøyaktig? 

UL før uke 7 kan være usikkert fordi det er så lite slingringsmonn. Kanskje er du bare 5+5 og da er det helt normalt å ikke finne hjerteslag... 

AnonymBruker
Skrevet

Du nevner at det var legen som utførte dette? Fastlegen? Gynekolog? Når man er så tidlig på veg er man avhengig av at UL apparatet er bra, og at den som utfører undersøkelsen er god på innvendig UL. De fleste fastleger har ikke denne treningen. Krysser fingrene for deg! 

Anonymkode: 49f4b...a81

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du nevner at det var legen som utførte dette? Fastlegen? Gynekolog? Når man er så tidlig på veg er man avhengig av at UL apparatet er bra, og at den som utfører undersøkelsen er god på innvendig UL. De fleste fastleger har ikke denne treningen. Krysser fingrene for deg! 

Anonymkode: 49f4b...a81

Som skrevet et par ganger allerede: tidlig ul på offentlig sykehus. 

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, Albbas skrev:

Er du sikker på at du er 6+2 nøyaktig? 

UL før uke 7 kan være usikkert fordi det er så lite slingringsmonn. Kanskje er du bare 5+5 og da er det helt normalt å ikke finne hjerteslag... 

Nei, for det var inseminasjon :(

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for det var inseminasjon :(

Men du vet vel fremdeles ikke når et befruktet egg har festet seg og starter videre utvikling? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Kassiopeia8 skrev:

Men du vet vel fremdeles ikke når et befruktet egg har festet seg og starter videre utvikling? 

Det har ingenting å si når det fester seg, det er selvfølgelig befruktningen som gjelder. 

Anonymkode: 3556e...aab

• Liker 2
Skrevet

Kva sa dei ang vidare oppfølging? Skal du inn seinare? Vanskelig å tolka.

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk beskjed om at de ikke ville ha oss inn før 7+0 (etter IVF) pga faren for at det var for tidlig å se hjerteslag. Etter IVF er man jo helt sikker på når befruktningen skjedde, så det må bety at de vet man ikke alltid ser noe så tidlig som du var. Håper det går bra ❤️

Anonymkode: cb3ec...68a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, mammahjarte skrev:

Kva sa dei ang vidare oppfølging? Skal du inn seinare? Vanskelig å tolka.

De anbefalte ny ultralyd om en uke til to, men hadde ikke time før i august til meg. Avtalte at jeg skal ta privat og det blir derfor ikke mer oppfølging fra sykehuset sånn sett. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var inne tidlig en gang, fordi vi hadde brukt så lang tid på å bli gravid og jeg klarte ikke å stole på testen. Det var før uke 7, og jeg ble ikke mye beroliget kan du si. Eneste beskjeden jeg fikk var "jo, det kan nok se ut som om du er gravid, kom tilbake om to uker". De sa ikke noe om hjertelyden eller noe da, men det var såvidt de så noe, og de mente de kunne skimte fostersekken (eller hva det heter). Var to lange uker, men alt var bra. 

Anonymkode: 20a04...ddf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...