AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #1 Skrevet 20. juli 2020 Dere som er på ferie/hytte el med noen fra nær familie eller venner. Hvordan forholder dere til avstand og håndvask? Vasker dere henda etter hver bidige gang dere har tatt på samme skapdør osv feks? jeg har vært alene i lange tider og for å ikke forgå psykisk så er jeg noe sammen med nærmeste familie og skal på en liten tur med to venner. Men det er jo så slitsomt å ikke kun e oppføre seg noe normalt, mtp at man på tur på åpne de samme dørene osv!! Hvordan gjør dere det? Anonymkode: e034f...da2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #2 Skrevet 20. juli 2020 Det gjør man selvfølgelig ikke. Man kan ikke vaske hender hver 2. minutt hele døgnet. Vi skal til svigerfamilien, og selvfølgelig passer vi ikke på at vi akkurat er en meter fra hverandre. Samboer har ikke sett foreldrene sine på lenge, så han kommer sikkert til å gi dem en god klem. Det samme med barna sine som han ikke har sett siden januar. Anonymkode: 5bdd4...54d 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #3 Skrevet 20. juli 2020 Prøver å holde avstand (jeg er ikke så fysisk av meg i utgangspunktet, med klemming og sånt) og vasker/spriter hendene ofte. Anonymkode: 1d7e3...20a 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #4 Skrevet 20. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjør man selvfølgelig ikke. Man kan ikke vaske hender hver 2. minutt hele døgnet. Vi skal til svigerfamilien, og selvfølgelig passer vi ikke på at vi akkurat er en meter fra hverandre. Samboer har ikke sett foreldrene sine på lenge, så han kommer sikkert til å gi dem en god klem. Det samme med barna sine som han ikke har sett siden januar. Anonymkode: 5bdd4...54d Jeg har gjort det når jeg har vært med folk. Hvis man skal spise osv så må jeg jo da vaske meg etter jeg har dekka på bordet (fordi noen andre kan ha tatt på tallerkenen), må skru av krana med papir (ellers er man like langt) osv. Utrolig slitsomt ! Anonymkode: e034f...da2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #5 Skrevet 20. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har gjort det når jeg har vært med folk. Hvis man skal spise osv så må jeg jo da vaske meg etter jeg har dekka på bordet (fordi noen andre kan ha tatt på tallerkenen), må skru av krana med papir (ellers er man like langt) osv. Utrolig slitsomt ! Anonymkode: e034f...da2 Det er bare hysterisk. Hvis man bor hos noen i flere dager, kommer man til å smitte hverandre uansett hvis man er syk. Derfor skal man begrense omgangskretsen til få personer. Hadde jeg gjort som deg, ville jeg ha blitt sykmeldt grunnet vaskeeksem. Anonymkode: 5bdd4...54d 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #6 Skrevet 20. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare hysterisk. Hvis man bor hos noen i flere dager, kommer man til å smitte hverandre uansett hvis man er syk. Derfor skal man begrense omgangskretsen til få personer. Hadde jeg gjort som deg, ville jeg ha blitt sykmeldt grunnet vaskeeksem. Anonymkode: 5bdd4...54d Men om man ikke gjør det så kan man jo likegjerne ikke vaske seg på en måte. man blir vel ikke nødvendigvis smitta uansett om man er i samme hus som noen hvis man nettopp husker å vaske seg og man ikke er veldig tett? Anonymkode: e034f...da2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #7 Skrevet 20. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men om man ikke gjør det så kan man jo likegjerne ikke vaske seg på en måte. man blir vel ikke nødvendigvis smitta uansett om man er i samme hus som noen hvis man nettopp husker å vaske seg og man ikke er veldig tett? Anonymkode: e034f...da2 Fordi man ikke kan vaske seg annethvert minutt, fordi man ikke har oversikt over absolutt alt som kan bære smitte, fordi man glemmer seg og fordi hendene ikke tåler så mye såpe. Anonymkode: 5bdd4...54d 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #8 Skrevet 20. juli 2020 Og min personlige risiko for å bli smittet er jo like stor om jeg er sammen med et begrensa utvalg folk. De kan jo være smitta og da hjelper det ikke at jeg bare er med dem. og er jo like fullt livredd for å bli smitta av noe annet enn corona også mtp karantene isolasjon, redsel for at det kan være corona osv. Anonymkode: e034f...da2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #9 Skrevet 20. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi man ikke kan vaske seg annethvert minutt, fordi man ikke har oversikt over absolutt alt som kan bære smitte, fordi man glemmer seg og fordi hendene ikke tåler så mye såpe. Anonymkode: 5bdd4...54d Jeg glemmer meg ikke. Haha, vasker meg jo etter HVER ENESTE ting jeg har tatt på. Hva er det da man ikke har oversikt over at har smitte mener du? Anonymkode: e034f...da2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #10 Skrevet 20. juli 2020 Hvis man ikke vasker seg etter hver ting man har tatt på er det jo ikke no vits å vaske seg i det hele tatt Anonymkode: e034f...da2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #11 Skrevet 20. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg glemmer meg ikke. Haha, vasker meg jo etter HVER ENESTE ting jeg har tatt på. Hva er det da man ikke har oversikt over at har smitte mener du? Anonymkode: e034f...da2 Alle overflater som KAN være berørt av andre. Du vet for eksempel ikke om en av dine venner/familiemedlemmer har tatt på en kniv i skuffa for å smøre seg brødskive og så ombestemt seg, så tar du på samme kniven. Og jo, alle glemmer seg. Oppførselen som vi driver med nå er fullstendig unaturlig og vi har aldri lært oss den. Derfor er det stor sjanse for glipp. Anonymkode: 5bdd4...54d 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #12 Skrevet 20. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis man ikke vasker seg etter hver ting man har tatt på er det jo ikke no vits å vaske seg i det hele tatt Anonymkode: e034f...da2 INGEN (!) vasker seg etter hver ting man har tatt på altså. Kjenner ikke et eneste menneske som gjør det. Og jo, det er fortsatt vits i å vaske seg før og etter butikk, etter å ha vært på do, før og etter man lager mat osv. Anonymkode: 5bdd4...54d 1
-venter- Skrevet 20. juli 2020 #14 Skrevet 20. juli 2020 (endret) Jo flere folk du er med, jo mer er sjansen for smitte. Derimot, er du med de samme folka hele helga trenger du ikke vakse hendene slik du holder på. Du vil uansett bevege deg i samme «luftrom» som dem når dere er inne i samme rom mer enn 15min. kort fortalt, hold antall nærkontakter så få som mulig og lev nærmest normalt med disse 😀 edit: Vi i risikogruppen med barn kan jo ikke la barna leve slik du forteller, men må jo stelle dem likevel. Altså, blir man muligens utsatt. Har nettopp vært i karantene pga feber hos barn. Slik er det. Endret 20. juli 2020 av -venter-
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #15 Skrevet 20. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og min personlige risiko for å bli smittet er jo like stor om jeg er sammen med et begrensa utvalg folk. De kan jo være smitta og da hjelper det ikke at jeg bare er med dem. og er jo like fullt livredd for å bli smitta av noe annet enn corona også mtp karantene isolasjon, redsel for at det kan være corona osv. Anonymkode: e034f...da2 Da blir du hjemme alene i ferien. For du kan ikke pålegge familie/venner slike restriksjoner som du beskriver, og hvis de ikke gjør det, er du like langt. Anonymkode: 5bdd4...54d 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #16 Skrevet 20. juli 2020 Akkurat nå, -venter- skrev: Jo flere folk du er med, jo mer er sjansen for smitte. Derimot, er du med de samme folka hele helga trenger du ikke vakse hendene slik du holder på. Du vil uansett bevege deg i samme «luftrom» som dem når dere er inne i samme rom mer enn 15min. kort fortalt, hold antall nærkontakter så få som mulig og lev nærmest normalt med disse 😀 Nettopp. Det er bevist at viruset kan smittes gjennom luft. Da må man på med munnbind hele dagen hvis man skal være helt sikker på å forbli frisk. Anonymkode: 5bdd4...54d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #17 Skrevet 20. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle overflater som KAN være berørt av andre. Du vet for eksempel ikke om en av dine venner/familiemedlemmer har tatt på en kniv i skuffa for å smøre seg brødskive og så ombestemt seg, så tar du på samme kniven. Og jo, alle glemmer seg. Oppførselen som vi driver med nå er fullstendig unaturlig og vi har aldri lært oss den. Derfor er det stor sjanse for glipp. Anonymkode: 5bdd4...54d Nei og derfor vasker jeg meg etter jeg har brukt kniven før jeg spiser Anonymkode: e034f...da2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #18 Skrevet 20. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei og derfor vasker jeg meg etter jeg har brukt kniven før jeg spiser Anonymkode: e034f...da2 Uff, for et slitsomt liv Anonymkode: 74478...7c0 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #19 Skrevet 20. juli 2020 5 minutter siden, -venter- skrev: Jo flere folk du er med, jo mer er sjansen for smitte. Derimot, er du med de samme folka hele helga trenger du ikke vakse hendene slik du holder på. Du vil uansett bevege deg i samme «luftrom» som dem når dere er inne i samme rom mer enn 15min. kort fortalt, hold antall nærkontakter så få som mulig og lev nærmest normalt med disse 😀 edit: Vi i risikogruppen med barn kan jo ikke la barna leve slik du forteller, men må jo stelle dem likevel. Altså, blir man muligens utsatt. Har nettopp vært i karantene pga feber hos barn. Slik er det. Men det med samme luftrom, det smitter vel ikke bare i luft sånn sett..? Da hadde man jo ikke trengt meters-restriksjonene. Hvis man blir smittet i samme rom uansett osv Anonymkode: e034f...da2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #20 Skrevet 20. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uff, for et slitsomt liv Anonymkode: 74478...7c0 Ja det er helt uutholdelig Anonymkode: e034f...da2
Anbefalte innlegg