AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #1 Skrevet 20. juli 2020 Finland tillater ikke fritids reisende å reise inn i Sverige fra Finland om jeg leser riktig. Men dem tillater fritidsreisende å komme fra Sverige og inn i Finland? det er iallfall det jeg leser Utenriksdepartementet reise råd. -Nei, Finland tillater ikke fritidsreisende fra Norge å kjøre inn via Sverige. Ok? det var da spesielt. Men det godtatt å: - Ja, du kan ta ferge fra Finland til Sverige og deretter kjøre direkte gjennom Sverige til Norge uten overnatting uten å måtte gå i karantene. Man blir selvsagt ikke klok av det som jeg leser når jeg henter teksten i fra regjeringens reise råd. Forstå den som vil. Anonymkode: 95ead...bb1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #2 Skrevet 20. juli 2020 Kan jeg kjøre bil gjennom Sverige for å komme til og fra Finland?Nei, Finland tillater ikke fritidsreisende fra Norge å kjøre inn via Sverige. Anonymkode: 95ead...bb1
Hulderen Skrevet 20. juli 2020 #3 Skrevet 20. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finland tillater ikke fritids reisende å reise inn i Sverige fra Finland om jeg leser riktig. Men dem tillater fritidsreisende å komme fra Sverige og inn i Finland? det er iallfall det jeg leser Utenriksdepartementet reise råd. -Nei, Finland tillater ikke fritidsreisende fra Norge å kjøre inn via Sverige. Ok? det var da spesielt. Men det godtatt å: - Ja, du kan ta ferge fra Finland til Sverige og deretter kjøre direkte gjennom Sverige til Norge uten overnatting uten å måtte gå i karantene. Man blir selvsagt ikke klok av det som jeg leser når jeg henter teksten i fra regjeringens reise råd. Forstå den som vil. Anonymkode: 95ead...bb1 Det er Norge som avgjør om du kan kjøre fra Finland og direkte gjennom Sverige for å komme til Norge. Finnland bare bestemmer at de ikke vil ha nordmenn inn i landet som har kjørt via Sverige. 1
Ksana Skrevet 20. juli 2020 #4 Skrevet 20. juli 2020 Du kan kjøre gjennom Sverige hvis du skal fra Finland til Norge. Du kan ikke reise fea Norge til Finland gjennom Sverige. Alt er klart: Norge tillater transit, Finland gjør ikke det. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #5 Skrevet 20. juli 2020 Hvis man kommer fra Sverige, må man være i karantene i Finland dersom man skal oppholde seg der. Man kan kjøre gjennom Finland etter å ha vært i Sverige, men ingen overnatting. Rett gjennom Finland. Forstår den teksten bra. Norge tillater transit gjennom Sverige, men Finland gjør ikke det. Anonymkode: bce8c...62e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #6 Skrevet 20. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man kommer fra Sverige, må man være i karantene i Finland dersom man skal oppholde seg der. Man kan kjøre gjennom Finland etter å ha vært i Sverige, men ingen overnatting. Rett gjennom Finland. Forstår den teksten bra. Norge tillater transit gjennom Sverige, men Finland gjør ikke det. Anonymkode: bce8c...62e For 2 uker siden tillot ikke Finland transit gjennom Sverige selv om du skulle videre fra Finland. Det sto ihvertfall i e-posten fra den finske grensevakten ( eller ambassaden, husker ikke nå). Finnere slapp ikke folk inn fra Sverige hvis ikke du hadde en gyldig grunn. Anonymkode: 0ac81...5cb
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #7 Skrevet 20. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For 2 uker siden tillot ikke Finland transit gjennom Sverige selv om du skulle videre fra Finland. Det sto ihvertfall i e-posten fra den finske grensevakten ( eller ambassaden, husker ikke nå). Finnere slapp ikke folk inn fra Sverige hvis ikke du hadde en gyldig grunn. Anonymkode: 0ac81...5cb Det er ikke praksisen. Jeg snakker først med de finske grensevaktene, før vi dro til Sverige. Viste pass ved grensen og kjørte deretter hjem via Finland. Det er 2,5 uke siden. Anonymkode: bce8c...62e
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #8 Skrevet 24. juli 2020 Har Finland foretatt seg noe nå? vi snakker 24.juli Anonymkode: 95ead...bb1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #9 Skrevet 24. juli 2020 På 20.7.2020 den 12.08, AnonymBruker skrev: Det er ikke praksisen. Jeg snakker først med de finske grensevaktene, før vi dro til Sverige. Viste pass ved grensen og kjørte deretter hjem via Finland. Det er 2,5 uke siden. Anonymkode: bce8c...62e Ok! Mannen reiste 5. juli, da fikk ikke han lov å kjøre inn i Finland fra Sverige selv om han skulle videre fra Finland. Anonymkode: 0ac81...5cb
Anbefalte innlegg