AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #1 Skrevet 20. juli 2020 Jeg sitter med all foreldreansvar til 3 barn i alder 10 til 14. Far gir dem lommepenger og de fikk feriepenger. På 3 siste uker har de fått 4200 kr hver!! I cash. Jeg setter nå de pengene inn på deres konto og sender utskrift til far. Barna kan få ta ut en viss sum i mnd, er det noe spes kan de få det om jeg er enig. Feks ny mobil om den gamle ryker. Ser ikke hvordan jeg skal kunne lære de øk når han holder på slik? Og nei han er ikke grei å prate med. Gjør jeg det riktig her? Eller er det noen som har andre tips? Anonymkode: 9ff7f...4e2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #2 Skrevet 20. juli 2020 Ja, da er det fornuftig at du tar en viss styring ja... Anonymkode: c45d2...ccf 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #3 Skrevet 20. juli 2020 Oi, det er jo bra han bidrar da, men har han så god økonomi? Eller har han rotete økonomi? Bra du lærer barna å disponere. Anonymkode: ed1e2...cb5 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 20. juli 2020 #4 Skrevet 20. juli 2020 Hvorfor cash og ikke penger på feks vipps eller konto? Gjør han sånt ofte? Klart du skal ta styringa over disse pengene, unger skal ikke gå rundt med flere tusen kr på seg heller.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #5 Skrevet 20. juli 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi, det er jo bra han bidrar da, men har han så god økonomi? Eller har han rotete økonomi? Bra du lærer barna å disponere. Anonymkode: ed1e2...cb5 Han sløser rundt seg og får så problemer med regninger.. Anonymkode: 9ff7f...4e2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #6 Skrevet 20. juli 2020 16 minutter siden, Dævendøtte skrev: Hvorfor cash og ikke penger på feks vipps eller konto? Gjør han sånt ofte? Klart du skal ta styringa over disse pengene, unger skal ikke gå rundt med flere tusen kr på seg heller. Håpet mitt er nå at han selv setter det inn på deres konto. Problemet er at han blir fly forbanna på meg for å ta styringen. Pengene har han gitt for at barna skal bruke de sier han! Anonymkode: 9ff7f...4e2
Gjest Dævendøtte Skrevet 20. juli 2020 #7 Skrevet 20. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håpet mitt er nå at han selv setter det inn på deres konto. Problemet er at han blir fly forbanna på meg for å ta styringen. Pengene har han gitt for at barna skal bruke de sier han! Anonymkode: 9ff7f...4e2 Men han kan da ikke mene at de skal bruke opp fire tusen kr på et par uker? Godt du tar styringa, fortsett sånn! Og ikke vær redd for å snakke med barna dine om dette, la de forstå hvorfor de ikke kan bruke penger på den måten.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #8 Skrevet 20. juli 2020 Akkurat nå, Dævendøtte skrev: Men han kan da ikke mene at de skal bruke opp fire tusen kr på et par uker? Godt du tar styringa, fortsett sånn! Og ikke vær redd for å snakke med barna dine om dette, la de forstå hvorfor de ikke kan bruke penger på den måten. Har pratet med de. Gikk egentlig ganske greit, men minstemann synes det var litt urettferdig. Anonymkode: 9ff7f...4e2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #9 Skrevet 20. juli 2020 Bra at du tar kontroll på pengene. Høres ikke ut som om det går å få orden på faren, så ikke kast bort tid på det. Merkelig at han gir så store beløp i kontanter da. Hadde lurt litt på hvor de kom fra. Men ikke bruk krefter på å bekymre deg for økonomien hans. Den har du jo ingenting med, så lenge han betaler barnebidrag. Anonymkode: 4ae6e...36f 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #10 Skrevet 20. juli 2020 Når de har fått feriepenger av pappaen, synes jrg de skal få bruke de også. Ingen grunn til at du skal få bestemme hve de skal brukes på. Anonymkode: 5df92...2f7 10
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #11 Skrevet 20. juli 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Håpet mitt er nå at han selv setter det inn på deres konto. Problemet er at han blir fly forbanna på meg for å ta styringen. Pengene har han gitt for at barna skal bruke de sier han! Anonymkode: 9ff7f...4e2 Høres ut som han overfører sin dårlige økonomiske forbruk på barna. Du gjør redd som setter penger inn på konto. Anonymkode: 9f4ff...065 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #12 Skrevet 20. juli 2020 Første tanken min er at dette gjør han for å kjøpe seg fri fra dårlig samvittighet over å ikke bruke så mye tid med dem som han kanskje egentlig ønsker. Andre tanken min er at dette gjør han fordi han vil at de skal bli gladere i ham enn i deg, da det for barn er lettere å se mengde penger i cash enn hvis du kjøper for eksempel klær/sko de trenger etc. Uansett lover det ikke godt. Anonymkode: 57ea4...fb7 2
Gjest MadameDeRosa Skrevet 20. juli 2020 #13 Skrevet 20. juli 2020 Vær nå glad for at de får penger, og kan kose seg!
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #14 Skrevet 20. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Håpet mitt er nå at han selv setter det inn på deres konto. Problemet er at han blir fly forbanna på meg for å ta styringen. Pengene har han gitt for at barna skal bruke de sier han! Anonymkode: 9ff7f...4e2 Akkurat det skjønner jeg. Ikke fornuftig at de skal vimse rundt med løse penger. Det er jo flott at han ønsker å gi dem noe, men han føler kanskje at du tar kontroll over pengene, og at du kanskje stikker unna til deg selv? Her bør dere samarbeide bedre. Men pengene han gir skal ikke gå til å dekke ting du skal dekke. Sier ikke at dette er tilfellet, men det er kanskje det han er redd for skal skje? Dere må ta en ordentlig prat, når begge er rolige. Anonymkode: 63acf...571 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #15 Skrevet 20. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Håpet mitt er nå at han selv setter det inn på deres konto. Problemet er at han blir fly forbanna på meg for å ta styringen. Pengene har han gitt for at barna skal bruke de sier han! Anonymkode: 9ff7f...4e2 Hadde også blitt forbanna hvis min eks tok pengene jeg hadde gitt barna mine som feriepenger eller lommepenger. Pengene skulle brukes, ikke spares. Anonymkode: a1b5a...64d 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #16 Skrevet 20. juli 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde også blitt forbanna hvis min eks tok pengene jeg hadde gitt barna mine som feriepenger eller lommepenger. Pengene skulle brukes, ikke spares. Anonymkode: a1b5a...64d Pengene de fikk til ferien går i ferien til barna. Men det er alt det utenom, Eller er det vanlig at barn får flere tusen i mnd for å bruke på hva de vil? Han trenger ikke være redd jeg tar pengene da han selv kan følge med på kontoene. Samarbeid med han er umulig. Anonymkode: 9ff7f...4e2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #17 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde også blitt forbanna hvis min eks tok pengene jeg hadde gitt barna mine som feriepenger eller lommepenger. Pengene skulle brukes, ikke spares. Anonymkode: a1b5a...64d Enig Skjønnee også godt samaebeidet er dårlig om mor driver å overkjører Anonymkode: 5df92...2f7 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #18 Skrevet 20. juli 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig Skjønnee også godt samaebeidet er dårlig om mor driver å overkjører Anonymkode: 5df92...2f7 Gi meg tips til hva jeg skal gjøre da som jeg ba om i hi. Anonymkode: 9ff7f...4e2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #19 Skrevet 20. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde også blitt forbanna hvis min eks tok pengene jeg hadde gitt barna mine som feriepenger eller lommepenger. Pengene skulle brukes, ikke spares. Anonymkode: a1b5a...64d Han leverer også godteri på døra her. Da snakker vi ikke gram, men kg. Skal de beholde det og? TS Anonymkode: 9ff7f...4e2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #20 Skrevet 20. juli 2020 Det virker som at han prøver å kjøpe barna. Jeg syntes det er fornuftig av deg å sette dem på konto og spre dem utover. Unger har ikke godt av å ha så masse kontanter som brukes på tull. Hvis du ikke selv tar «æren», når du gir dem en tusenlapp hver av pappas penger, ser jeg ikke problemet.. Anonymkode: 6a3ce...64a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå