Gjest the1andonly Skrevet 20. juli 2020 #1 Skrevet 20. juli 2020 Jeg (29år) flyttet inn i samboeren(37år) sitt hus og vi skrev samboerkontrakt slik at jeg ble medeier i huset. Nå har vi ett barn og kjøpt nytt hus. Når vi selger det gamle huset sitter jeg igjen med 250 000 kr og han med 1 250 000 kr. Jeg har BSU på 200 000 kr som jeg ikke skal ta ut, men er jo selvfølgelig til bolig når det tas ut. Han har ca 200 000 kr i oppsparte midler. Han kommer til å få forskudd på arv og etterhvert arv. Jeg kommer ikke til å få noe arv eller penger av betydelige summer. Huset vi nå har kjøpt koster 5 700 000 kr med omkostninger. Han får utbetalt ca 37 000kr i lønn og jeg 30 000 kr utbetalt lønn. Vi setter like mye penger på matkonto, regningskonto, felles sparekonto, felles bufferkonto. Barnetrygd går til sparing. Han har derfor mulighet til å spare mer enn meg. Vi kjøper store ting sammen og vippset når det er dyrere ting eller det er ujevnt, hvis det er felles eller til barnet. Noen som har noen forslag til hva vi gjør angående eierbrøk og kontrakt videre? Skal jeg sette en lavere eierbrøk på meg og betale mindre per måned og ha mer å rutte med for å utligne forskjellen. Jeg har jo ikke like mye egenkapital så jeg kan jo ikke komme med like mye egenkapital som han. Egenkapitalen burde vel gjenspeiles i eierbrøk og da tilsvare hvor mye vi betaler i måneden? Jeg er redd for å komme dårlig ut og vil sikre meg. Burde vi egentlig heller være gift før vi signerer boligkontrakten? Ville det vært tryggere for meg? Hvordan blir det hvis vi gifter oss etter kjøp og jeg ikke står 50/50 på huset? Vil det være noe forskjell? Redd forå drite på draget. Noen som har noen råd?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #2 Skrevet 20. juli 2020 Du har jo allerede opprettet et innlegg om dette på forbruker-forumet. Hvorfor laget et nytt her? Svar har du også fått på ditt forrige innlegg. Anonymkode: 5d2b2...112
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå