AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #1 Skrevet 20. juli 2020 Jeg jobber på et sykehus. Nå er det jo åpnet mer og mer opp for å reise til utlandet. Men jeg føler at de som reiser blir uglesett. At vi liksom bare skal holde oss hjemme og egentlig helst ikke skal være noe særlig sosial en gang. Jeg også trenger å komme meg vekk som alle andre. Har ikke planer om det nå i sommer, men jeg kunne godt tenkt meg en liten tur i høst eller rundt juletider. Jeg har ikke tenkt å menge meg med masse folk, men reise enten med typen eller en venninne. Anonymkode: a3228...66c 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #2 Skrevet 20. juli 2020 Nei, opplever ikke dette. Jobber i helsevesenet selv. Reiser mye innenlands, og det gjør kollegaer også. Et par reiser også til utlandet på grunn av familie. Anonymkode: a2b8a...521
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #3 Skrevet 20. juli 2020 Vi har fått beskjed fra ledelsen ved sykehuset om at vi oppfordres til ikke å reise til utlandet. Så for min del er det uaktuelt å gjøre det nå. Anonymkode: 2e58b...cac 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #4 Skrevet 20. juli 2020 Jeg reiser innenlands og har også vært i Finland. Ikke fått reaksjoner på det. Både ledelse og kolleger gjør det samme. Men ingen jeg vet om reiser utenfor de åpne nordiske landene. Anonymkode: 5f549...69e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #5 Skrevet 20. juli 2020 Flere på min avd reiser til sine hjemland. Eneste beskjed fra vår leder er at om landet det reises til blir rødt under ferien må en i karantene ved hjemkomst. Skulle en egentlig da vært på jobb blir ikke dette dekket. Ser for meg at de hadde hoppet glatt over den karantenen dessverre. Anonymkode: d72bb...625 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #7 Skrevet 20. juli 2020 Jobber i helsevesenet og jeg reagerer på alle som reiser utenlands på ferie, uavhengig av hvor de jobber. Ja, jeg skjønner at noen få MÅ reise for og se til familie o.l, det er ikke de jeg snakker om. De som reiser utenlands på ferie er egoister som ikke tenker på andre enn seg selv, uansett om du er helsepersonell eller frisør. Anonymkode: a5e0e...b01 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #8 Skrevet 20. juli 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber i helsevesenet og jeg reagerer på alle som reiser utenlands på ferie, uavhengig av hvor de jobber. Ja, jeg skjønner at noen få MÅ reise for og se til familie o.l, det er ikke de jeg snakker om. De som reiser utenlands på ferie er egoister som ikke tenker på andre enn seg selv, uansett om du er helsepersonell eller frisør. Anonymkode: a5e0e...b01 Uenig. Værre med de som drar ut på byen, på fulle resturanter, strender osv i norge. Føler ingen ser ned på det her - vi er mer skeptiske til de som ligger rundt/dater og drar på byen for tiden, større smittefare med det enn å dra på fly med bunnbind og bade litt Anonymkode: f347e...db5 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #9 Skrevet 20. juli 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uenig. Værre med de som drar ut på byen, på fulle resturanter, strender osv i norge. Føler ingen ser ned på det her - vi er mer skeptiske til de som ligger rundt/dater og drar på byen for tiden, større smittefare med det enn å dra på fly med bunnbind og bade litt Anonymkode: f347e...db5 Det er jo selvfølgelig ikke bra det heller mtp smittefare. Men det gjør det ikke mer ok og sette seg på et fly for og bade litt. Bade kan du gjøre hjemme i Norge. Anonymkode: a5e0e...b01 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #10 Skrevet 20. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo selvfølgelig ikke bra det heller mtp smittefare. Men det gjør det ikke mer ok og sette seg på et fly for og bade litt. Bade kan du gjøre hjemme i Norge. Anonymkode: a5e0e...b01 Nei, ikke i vann med over 10 grader ivartfall - men du bor kanskje i sør du? Har eget hus i syden, så drar såklart dit. Er det lov har ingen noe de skulle sagt. Ikke værre med flytur til utlandet enn innlandet. Er jo med munnbind uansett. Deretter er det inn i egen bil, hjem til eget hus og basseng. Ikke mye smittefare, værre å dra på trikken i oslo Anonymkode: f347e...db5 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #11 Skrevet 20. juli 2020 Alle på min avd. holder seg innenlands. Vi klarer et år eller to uten syden-tur. Håper de som drar utenlads sitter med evt. konsekvenser selv😊 Anonymkode: 6b8a0...ee0 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #12 Skrevet 20. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle på min avd. holder seg innenlands. Vi klarer et år eller to uten syden-tur. Håper de som drar utenlads sitter med evt. konsekvenser selv😊 Anonymkode: 6b8a0...ee0 Hvilke konsekvenser da? Det er jo lovlig å dra, + forsikringer dekker jo alt dersom noe skulle skje. Og bli man syk får man jo behandling hjemme osv. Vi skatter jo, da har man rettigheter - og man gjør ikke noe galt, man brytr jo ingen lover Og når det kommer utenlandske turister hit er det jo like stor smittefare å være her til lands? Anonymkode: f347e...db5 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #13 Skrevet 20. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke konsekvenser da? Det er jo lovlig å dra, + forsikringer dekker jo alt dersom noe skulle skje. Og bli man syk får man jo behandling hjemme osv. Vi skatter jo, da har man rettigheter - og man gjør ikke noe galt, man brytr jo ingen lover Og når det kommer utenlandske turister hit er det jo like stor smittefare å være her til lands? Anonymkode: f347e...db5 Karantene, ulønnet fri osv. Anonymkode: 6b8a0...ee0 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #14 Skrevet 20. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke konsekvenser da? Det er jo lovlig å dra, + forsikringer dekker jo alt dersom noe skulle skje. Og bli man syk får man jo behandling hjemme osv. Vi skatter jo, da har man rettigheter - og man gjør ikke noe galt, man brytr jo ingen lover Og når det kommer utenlandske turister hit er det jo like stor smittefare å være her til lands? Anonymkode: f347e...db5 Det er lovlig å dra, men man blir ikke oopfordret til det. Anonymkode: 6b8a0...ee0
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #15 Skrevet 20. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Karantene, ulønnet fri osv. Anonymkode: 6b8a0...ee0 Haha det skjer jo ikke, da må det være ulovig å dra. Såklart får man ikke karantene uten lønn eller lønnskonsekvenser. Blir det karantene, får vi såklart lønn (så lenge man drar når det er "tillatt") Anonymkode: f347e...db5 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #16 Skrevet 20. juli 2020 Jobber i helsevesenet. Vi forholder oss til de restriksjonene som er anbefalt for alle. De fleste har reist innenlands i sommer, noen få utenlands. Ingen som reagerer på det. Flere som reiser til varmere strøk til høsten, så lenge landet er grønt seøfølgelig. Anonymkode: 254fc...b48 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #17 Skrevet 20. juli 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke i vann med over 10 grader ivartfall - men du bor kanskje i sør du? Har eget hus i syden, så drar såklart dit. Er det lov har ingen noe de skulle sagt. Ikke værre med flytur til utlandet enn innlandet. Er jo med munnbind uansett. Deretter er det inn i egen bil, hjem til eget hus og basseng. Ikke mye smittefare, værre å dra på trikken i oslo Anonymkode: f347e...db5 Nei, jeg bor i regnbyen Bergen. Selvom det ikke er ulovlig og reise utenlands så betyr det ikke at man MÅ reise. Så vidt jeg vet er det ikke ulovlig og være utro, så da er det greit da? Det er lov og bruke hodet og se lengre frem enn sin egen nesetipp. Tenke på alle som har vært og enda er permittert, de som har mistet levebrødet sitt, de som har mistet sine kjære eller sett dem veldig syke, de som ikke får besøke sin gamle mor på sykehjemmet, barn og unge som var hjemme fra barnehage og skole i flere måneder, lærere som måtte balansere undervisning med og ta vare på egne barn hjemme og ikke minst helsepersonell som setter eget liv og egen helse på spill under denne pandemien. For vi står faktisk overfor en pandemi. Jeg blir rett og slett forbanna på alle egoistene som ikke kan stå over feriereiser i 2020, det er virkelig ikke krise og tilbringe tid hjemme. Anonymkode: a5e0e...b01 3
Gjest AnnaW Skrevet 20. juli 2020 #18 Skrevet 20. juli 2020 Nei, ingen hadde brydd seg og nå som det er åpnet litt ville jeg gitt f...i hva de mener..mitt liv jeg bestemmer... Har ikke no behov så skal ikke reise før neste sommer, hvis ikke alt stenger igjen da;)
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #19 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er lovlig å dra, men man blir ikke oopfordret til det. Anonymkode: 6b8a0...ee0 Det har aldri forekommet på min arbeidsplass at vi blir oppfordret til å reise utenlands. Arbeidsgiver kunne ikke brydd seg mindre. Anonymkode: de965...7db 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #20 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvilke konsekvenser da? Det er jo lovlig å dra, + forsikringer dekker jo alt dersom noe skulle skje. Og bli man syk får man jo behandling hjemme osv. Vi skatter jo, da har man rettigheter - og man gjør ikke noe galt, man brytr jo ingen lover Og når det kommer utenlandske turister hit er det jo like stor smittefare å være her til lands? Anonymkode: f347e...db5 Håper de som reiser gjør som min kollega: regner inn «karantenetid» i ferien. Dvs, to uker i Spania, og to uker hjemme i frivillig karantene før jobbstart... Anonymkode: bf397...863
Anbefalte innlegg