Gå til innhold

Skal studere pedagogikk- Eksamen allerede i september?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal studere pedagogikk til høsten, og ser det er tre emner første semester. Men det ene emnet er det eksamen i allerede 22/9?? Kan det være riktig? Jeg trodde at man tok emnene parallelt og hadde avsluttende eksamen før jul? Vet jeg må høre med fakultet om dette, men ville bare høre om noen her har erfart at man faktisk har eksamen så tidlig...

Anonymkode: 4a235...10f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På noen studier er det blokkundervisning, kanskje det kan være noe slikt?

Anonymkode: a8294...63b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at det ikke er konteeksamen du har funnet datoen til?

Anonymkode: cba1f...ff4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være en innlevering som er en del av samlet eksamenskarakter som gis i slutten av semesteret. 

Anonymkode: 7d377...a09

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

På noen studier er det blokkundervisning, kanskje det kan være noe slikt?

Anonymkode: a8294...63b

Ja jeg tror kanskje det må være det. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at det ikke er konteeksamen du har funnet datoen til?

Anonymkode: cba1f...ff4

Ja, det står helt tydelig på forsiden til emnet.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være en innlevering som er en del av samlet eksamenskarakter som gis i slutten av semesteret. 

Anonymkode: 7d377...a09

Nei det er en fem-timers hjemmeeksamen, i stedet for vanlig oppmøte-eksamen, grunnet corona. Står svart på hvitt.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke studert pedagogikk, men vi hadde tre emner første semester. Fokuserte mest på det ene først, hadde eksamen i september og var da ferdig med emnet. Resten av semesteret fokuserte vi på det andre. Tror ikke det er uvanlig å fordele eksamenene litt utover selv om det er veldig tidlig😊

Anonymkode: 02474...d02

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ikke studert pedagogikk, men vi hadde tre emner første semester. Fokuserte mest på det ene først, hadde eksamen i september og var da ferdig med emnet. Resten av semesteret fokuserte vi på det andre. Tror ikke det er uvanlig å fordele eksamenene litt utover selv om det er veldig tidlig😊

Ok så da er det faktisk en mulighet. Skal få mer informasjon etterhvert, men greit å være litt forberedt på at det kan bli eksamen så tidlig😊 var det et lignende teoretisk studie? Gikk det greit å ha eksamen så tidlig?

Skrevet (endret)
På 20.7.2020 den 3.33, AnonymBruker skrev:

Jeg skal studere pedagogikk til høsten, og ser det er tre emner første semester. Men det ene emnet er det eksamen i allerede 22/9?? Kan det være riktig? Jeg trodde at man tok emnene parallelt og hadde avsluttende eksamen før jul? Vet jeg må høre med fakultet om dette, men ville bare høre om noen her har erfart at man faktisk har eksamen så tidlig...

Hadde selv min første eksamen i slutten av september, så fullt mulig... ble like overrasket ( barnevernspedagog )

Endret av AfricanQueen
AnonymBruker
Skrevet
På 20.7.2020 den 16.36, AnonymBruker skrev:

Ok så da er det faktisk en mulighet. Skal få mer informasjon etterhvert, men greit å være litt forberedt på at det kan bli eksamen så tidlig😊 var det et lignende teoretisk studie? Gikk det greit å ha eksamen så tidlig?

Ja det var hjemmeeksamen i et samfunnsfag innen sykepleie. Det gikk greit når vi kunne bruke bøker, men følte ikke at jeg rakk å lære noe særlig på den korte tiden. Men godt å bli ferdig med det emnet, for å kunne fokusere mer på de viktigere emnene😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...