Gå til innhold

Mamma-sjalusi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt er helt besatt av bestemor( min mamma). Moren min er helt fantastisk, og hun tar seg god tid til barnet. Jeg er glad for at de har så godt forhold. Problemet er at jeg blir sjalu, føler barnet mitt får en annen som favoritt. Vil bare ha bestemor; når h*n slår seg, legger seg, lese bok etc. Jeg føler at jeg mislykkes som mor, når barnet mitt velger en annen. Jeg er ikke sjalu som person, har aldri vært problem for meg tidligere. Dette er svært sårt for meg og føles vondt. Er dette normalt? Håper det bare er en fase, og går over. Jeg vil være nr.1 for barnet mitt.

Anonymkode: d7541...597

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke være favoritt. Bestemødre eller tanter/onkler osv bør ha den rollen. De gir morsomme opplevelser, godteri, setter på film, baker boller og annet moro. Mor og far skal være de trygge, stabile, som setter grense sammen med nærhet og oppfølging. 

Om du blir barnets bestevenn og bestemor tar din rolle ville det blitt feil, da ville jeg sagt du var en dårlig mor. 

Du skal være den som gjør de tingene som kanskje ikke blir lagt merke til men som virkelig betyr noe. Å lage matpakke og passe på at barnet har det bra. Trøste ved mareritt om natten, følge opp ift barnehagen osv. 

Lekeland bolle baking, boklesing osv er det helt fint at barnet gjerne elsker å gjøre med besteforeldre 

Anonymkode: fe42d...cc2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke være favoritt. Bestemødre eller tanter/onkler osv bør ha den rollen. De gir morsomme opplevelser, godteri, setter på film, baker boller og annet moro. Mor og far skal være de trygge, stabile, som setter grense sammen med nærhet og oppfølging. 

Om du blir barnets bestevenn og bestemor tar din rolle ville det blitt feil, da ville jeg sagt du var en dårlig mor. 

Du skal være den som gjør de tingene som kanskje ikke blir lagt merke til men som virkelig betyr noe. Å lage matpakke og passe på at barnet har det bra. Trøste ved mareritt om natten, følge opp ift barnehagen osv. 

Lekeland bolle baking, boklesing osv er det helt fint at barnet gjerne elsker å gjøre med besteforeldre 

Anonymkode: fe42d...cc2

😊 Du har rett i det du skriver. Jeg smiler av svaret ditt. Jeg forstår ikke hvorfor det føles vondt at de har et slikt forhold. 

Anonymkode: d7541...597

Skrevet

Det er normalt. Barn trenger sånne favorittpersoner utenom foreldrene. Sånne personer som kan sørge for at det blir gøy. Vær glad for at denne personen er din mor.

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det med mine barn også. Farmor er den store favoritten her i verden, og hun -ER- helt fantastisk med dem. Og så HELDIG jeg som mamma er, som har en slik person i mine barns liv som de er så uendelige trygge på, skaper fantastiske minner på og avlaster meg 😀

Anonymkode: 1e0ed...8bf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...