lolady Skrevet 19. juli 2020 #1 Skrevet 19. juli 2020 Hører ofte folk snakker om hvor godt tegn det er at barnet sparker mye og er aktiv i magen. Jordmoren sier også at jo mer liv man kjenner jo bedre tegn er det. Lurer på om dette er en automatisk indikator på et man bærer et «friskt» barn? Finner lite informasjon om nettopp dette. Har hørt på alle mine ultralyder at barnet er usedvanlig aktiv, og ser frisk og fin ut.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #2 Skrevet 20. juli 2020 Det er jo et godt tegn at man kjenner spark, men det er ikke noen direkte sammenheng med et friskt barn nei. Altså er barnet sykt/svakt kan man kjenne lite liv, og det skal man være obs på. Da er det altså endring i liv i magen, feks at babyen plutselig blir rolig og gir lite spark. Jeg har hatt en veldig aktiv i magen og en mer rolig, begge friske barn men da hadde de hvert sitt "mønster" som jeg kjente igjen. Anonymkode: 46d72...51d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #3 Skrevet 20. juli 2020 Da er nok alt bra også, jeg fikk samme beskjeder med siste nå. Stor og friskt når han kom ut, selv før tiden. Anonymkode: 739e0...212
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #4 Skrevet 20. juli 2020 Det er jo som regel et tegn på at barnet har sterk og frisk kropp, men et barn med f.eks Downs eller autisme kan like gjerne være vekdig aktivt. Anonymkode: 78975...76c
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #5 Skrevet 20. juli 2020 En automatisk indikator og garanti er det ikke. Men sparkene man kjenner i magen er det redskapet man selv har som hjelp til å følge med på hvordan barnet har det. Kjenner man mye, er det lettere å følge med 😊 Jeg kjente mye mer til nr to enn nr en, og rakk aldri bli bekymret for lite liv i det svangerskapet. Det var jeg noen ganger i første svangerskap fordi den babyen rørte seg lite, eller jeg kjente lite til bevegelsene hennes, enkelte dager. Begge var friske og spreke da de kom ut. Anonymkode: d4f60...b0e
lolady Skrevet 20. juli 2020 Forfatter #6 Skrevet 20. juli 2020 Takk for svar dere☺️ Er bare litt bekymret angående funksjonshemming osv da jeg vet hvor mye «ekstra» det blir da.. Barnet er selvsagt like ønsket, men man har jo uansett bekymringer omkring det. Men sannsynligheten for dette er vel liten når alt hele tiden har sett tipp topp ut på alle ultralyder fra uke 12?
Curlyme Skrevet 20. juli 2020 #7 Skrevet 20. juli 2020 6 minutter siden, lolady skrev: Takk for svar dere☺️ Er bare litt bekymret angående funksjonshemming osv da jeg vet hvor mye «ekstra» det blir da.. Barnet er selvsagt like ønsket, men man har jo uansett bekymringer omkring det. Men sannsynligheten for dette er vel liten når alt hele tiden har sett tipp topp ut på alle ultralyder fra uke 12? De ser det meste på ultralyd. Om du har fått beskjed at baby er frisk og alt er normalt så er det normalt. Om baby er rolig så betyr det ikke at noe er galt med barnet heller. Min nr 2 kjente jeg svært lite,han var kjempe rolig der han lå i magen. Flere ganger jeg ringte fødeavd og måtte på ultralyd fordi jeg var redd det var noe galt. Alt var i orden hver gang. Han ble født stor og frisk ingenting galt med han bare rolig baby.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #8 Skrevet 21. juli 2020 Hadde masse liv i magen, men det var fordi baby hadde "seizures" hele tiden, og fikk aldri sove. Men tro meg, dette er ikke vanlig i det hele tatt og normalt sett så betyr spark at det står bra til 😊 Anonymkode: eb0f6...f4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå