AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #1 Skrevet 19. juli 2020 Kommer sikkert bare til å være unge mennesker der. Synes det er litt pinlig egentlig. Hva tenker dere? Anonymkode: ffa1b...5d4
TheCrow Skrevet 19. juli 2020 #2 Skrevet 19. juli 2020 Det er alle slags mennesker på privatistskoler. Det vil selvfølgelig være slik at brorparten er 20-25 år, men det er også en god del som er 30-40. Dette er ikke noe å bekymre seg over. Alle er der med et felles mål - å komme inn på den utdanningen de ønsker. Tror ikke det er så mange andre enn deg selv som vil se på det som pinlig. Du må heller tenke at du er modig som faktisk gidder å ta opp fag på tross av alderen din! 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #3 Skrevet 19. juli 2020 Jeg er 40 og skal også gå på privatistskole fra høsten. Det er kanskje ikke det kuleste i verden, men sånn er nå bare livet. Jeg tenker at jeg må fokusere på egen læring og ikke på aldersforskjeller, og jeg er forberedt på å bli sittende alene på skolen. Det skal gå! Anonymkode: 5fd60...291 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #4 Skrevet 19. juli 2020 Livs lang læring heter dette! Anonymkode: 2171a...fee 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #5 Skrevet 19. juli 2020 Jeg har gått på Sonans siste halvår, og skal fortsette i høst også. Blir 21 i slutten av året. Jeg snakket så vidt med andre på Sonans mens jeg gikk der i vår (fikk bare gått der fra 20.januar til nedstengningen da), men så og si alle arbeider alene, og konsentrerer seg om seg selv. Så blir ikke typisk skole miljø som ung.skolen og vgs Anonymkode: 59fe2...a5c 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #6 Skrevet 19. juli 2020 Jeg var 30 da jeg gikk der. Snakket med to andre det halve året. Opplevde at de fleste holdt seg for seg selv, og var fokusert på det vi var der for å gjøre. Vi hadde sjeldent de samme fagene til samme tider. Du finner alltids noen å snakke med om du vil det, og det er nok garantert minst en annen på din alder også. Jeg fikk ofte god kontakt med lærerne fremfor elevene, både fordi jeg var en av de «eldre», men også fordi jeg var genuint interessert i fagene. Det kom godt med på muntlig eksamen, for da er de med. Jeg fikk 6-er i alle muntlige fag. Anonymkode: 109ac...754 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #7 Skrevet 20. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var 30 da jeg gikk der. Snakket med to andre det halve året. Opplevde at de fleste holdt seg for seg selv, og var fokusert på det vi var der for å gjøre. Vi hadde sjeldent de samme fagene til samme tider. Du finner alltids noen å snakke med om du vil det, og det er nok garantert minst en annen på din alder også. Jeg fikk ofte god kontakt med lærerne fremfor elevene, både fordi jeg var en av de «eldre», men også fordi jeg var genuint interessert i fagene. Det kom godt med på muntlig eksamen, for da er de med. Jeg fikk 6-er i alle muntlige fag. Anonymkode: 109ac...754 Hvilke fag tok du og hva studerer du nå? Anonymkode: 322c4...125
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #8 Skrevet 20. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var 30 da jeg gikk der. Snakket med to andre det halve året. Opplevde at de fleste holdt seg for seg selv, og var fokusert på det vi var der for å gjøre. Vi hadde sjeldent de samme fagene til samme tider. Du finner alltids noen å snakke med om du vil det, og det er nok garantert minst en annen på din alder også. Jeg fikk ofte god kontakt med lærerne fremfor elevene, både fordi jeg var en av de «eldre», men også fordi jeg var genuint interessert i fagene. Det kom godt med på muntlig eksamen, for da er de med. Jeg fikk 6-er i alle muntlige fag. Anonymkode: 109ac...754 Ikke nødvendigvis, det er forskjell på fylkene. I Oslo får du egen lærer hvis du vil, har ikke hørt om andre steder du får det, da er det ev. kun tilfeldig. Anonymkode: c5f24...d96
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #9 Skrevet 20. juli 2020 Mange voksne også. Jeg er 47 😃 Anonymkode: aec09...394 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #10 Skrevet 20. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 40 og skal også gå på privatistskole fra høsten. Det er kanskje ikke det kuleste i verden, men sånn er nå bare livet. Jeg tenker at jeg må fokusere på egen læring og ikke på aldersforskjeller, og jeg er forberedt på å bli sittende alene på skolen. Det skal gå! Anonymkode: 5fd60...291 Skal du også ta generell studiekompetanse? Anonymkode: ffa1b...5d4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #11 Skrevet 20. juli 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilke fag tok du og hva studerer du nå? Anonymkode: 322c4...125 Norsk, engelsk, naturfag, matte 1P og 2P og samfunnsfag. Jeg er ferdigutdannet jurist nå. 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis, det er forskjell på fylkene. I Oslo får du egen lærer hvis du vil, har ikke hørt om andre steder du får det, da er det ev. kun tilfeldig. Anonymkode: c5f24...d96 Åja, det var jeg ikke klar over. Har bare tatt i Oslo selv. Beklager for feilinformasjon fra min side. Anonymkode: 109ac...754 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #12 Skrevet 20. juli 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommer sikkert bare til å være unge mennesker der. Synes det er litt pinlig egentlig. Hva tenker dere? Anonymkode: ffa1b...5d4 Begynte selv i 40 åra, beste valget jeg har tatt i mitt liv. Gyv løs på det! Anonymkode: 8a960...6b3 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #13 Skrevet 20. juli 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begynte selv i 40 åra, beste valget jeg har tatt i mitt liv. Gyv løs på det! Anonymkode: 8a960...6b3 Hva endte du opp med å studere? Synes det er litt skummelt, men er ikke fornøyd med hvor jeg er i livet nå. Anonymkode: ffa1b...5d4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #14 Skrevet 20. juli 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Livs lang læring heter dette! Anonymkode: 2171a...fee Feil. Livslang, ikke livs lang. Anonymkode: f569f...05a 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #15 Skrevet 20. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva endte du opp med å studere? Synes det er litt skummelt, men er ikke fornøyd med hvor jeg er i livet nå. Anonymkode: ffa1b...5d4 sosialt arbeid. jeg synes det var drit skummelt. det tok meg tid før jeg våget å gi meg i kast med det, men jøss så verdt det Anonymkode: 8a960...6b3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #16 Skrevet 20. juli 2020 Kan man ta opp lån fra Lånekassen for å gå på Sonans? Anonymkode: ba429...162
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #17 Skrevet 20. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: sosialt arbeid. jeg synes det var drit skummelt. det tok meg tid før jeg våget å gi meg i kast med det, men jøss så verdt det Anonymkode: 8a960...6b3 Jobbet du som vanlig ved siden av fagene du måtte ta for å få generell studiekompetanse? Jeg vurderer å si opp jobben for å jobbe godt med fagene, men skummelt. Sliter også med å få til jobbturnus med timeplanen til skolen.... TS Anonymkode: ffa1b...5d4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #18 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan man ta opp lån fra Lånekassen for å gå på Sonans? Anonymkode: ba429...162 Ja Anonymkode: c5f24...d96
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #19 Skrevet 20. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobbet du som vanlig ved siden av fagene du måtte ta for å få generell studiekompetanse? Jeg vurderer å si opp jobben for å jobbe godt med fagene, men skummelt. Sliter også med å få til jobbturnus med timeplanen til skolen.... TS Anonymkode: ffa1b...5d4 Snakk med en av rådgiverne der, de kan hjelpe deg å tenke gjennom alternativer Anonymkode: c5f24...d96
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #20 Skrevet 20. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobbet du som vanlig ved siden av fagene du måtte ta for å få generell studiekompetanse? Jeg vurderer å si opp jobben for å jobbe godt med fagene, men skummelt. Sliter også med å få til jobbturnus med timeplanen til skolen.... TS Anonymkode: ffa1b...5d4 Nei, jeg visste jeg måtte ha et bra snitt for å klare det så jeg måtte si opp. men fikk dratt i land en 3dje hver helg turnus på et sykehjem. Anonymkode: 8a960...6b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå