AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #1 Skrevet 19. juli 2020 Har endelig blitt 100% komfortabel uten sminke. Før brukte jeg primer, foundation, solpudder, øyesminke, maskara, eyeliner, øyenbrynsminke, ofte highlighter.. og mange dyre skjønnhetsprodukter. Nå.. føler meg fin og fresh med minimale produkter. Bruker simpelthen a-krem fra apoteket, rens fra korres og cold mask fra Ole Henriksen 1 gang i uken. Har begynt å farge brynene da, så det er jo litt juks 😛 Men veldig deilig å ikke sminke de også er jo fasongen min. Syns sophie Elise sin self tan drops er fantastisk også om jeg ønsker litt mer glød en dag! Har nesten aldri urenheter noe mer! Sminke er noe herk egentlig.. kan bli flekker på klær, blir merker etter solbriller, må passe på når man tar seg i fjeset.. nei usj. Anonymkode: d4b98...b54 8
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #2 Skrevet 20. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har endelig blitt 100% komfortabel uten sminke. Før brukte jeg primer, foundation, solpudder, øyesminke, maskara, eyeliner, øyenbrynsminke, ofte highlighter.. og mange dyre skjønnhetsprodukter. Nå.. føler meg fin og fresh med minimale produkter. Bruker simpelthen a-krem fra apoteket, rens fra korres og cold mask fra Ole Henriksen 1 gang i uken. Har begynt å farge brynene da, så det er jo litt juks 😛 Men veldig deilig å ikke sminke de også er jo fasongen min. Syns sophie Elise sin self tan drops er fantastisk også om jeg ønsker litt mer glød en dag! Har nesten aldri urenheter noe mer! Sminke er noe herk egentlig.. kan bli flekker på klær, blir merker etter solbriller, må passe på når man tar seg i fjeset.. nei usj. Anonymkode: d4b98...b54 Så deilig! Hvor lenge sitter brunfargen etter selvbruninen i fjestet? Blir det borte etter man vasker med ansiktsrens? Anonymkode: 7d160...2ad 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #3 Skrevet 20. juli 2020 Jeg har også omtrent sluttet med sminke. Har på litt mascara, pudder og leppestift når jeg skal "ut blandt folk" men ikke hjemme eller på jobb (sykepleier) . Er så deilig. Sparer tid ved å slippe å ta av og på og sparer penger Anonymkode: dd974...c3a 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #4 Skrevet 20. juli 2020 Jeg følte at jeg ble mer voksen da jeg sluttet med all den dillingen der til hverdags. Nå merker jeg at jeg blir litt flau på vegne av yngre kolleger som kommer på jobb med full krigssminke og påsatte vipper. Jeg drev heldigvis aldri på med disse løsvippene og kontureringen som er så på moten nå for tiden, men jeg så nok temmelig oversminket ut uansett. Dess mindre jeg sminket meg dess mer vel følte jeg meg uten. Det hjalp også at jeg hadde et par kjærester som absolutt foretrakk meg uten sminke. Anonymkode: 7f2aa...546 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #5 Skrevet 20. juli 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så deilig! Hvor lenge sitter brunfargen etter selvbruninen i fjestet? Blir det borte etter man vasker med ansiktsrens? Anonymkode: 7d160...2ad Den sitter 2-3 dager 😁 blir ikke borte etter rens nei! Anonymkode: d4b98...b54
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #6 Skrevet 20. juli 2020 Jeg bruker helt naturlig sminke til hverdags. Mineralfoundation, rouge, øyebrynspenn og mascara. Jobber som advokat, og man ser rett og slett frisk og velstelt ut med litt hudsminke. Vurderer å farge bryn og vipper. Jeg går ikke med selvbruning og sånn, synes ikke jeg kler oransje hud. Anonymkode: b410e...3e4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #7 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker helt naturlig sminke til hverdags. Mineralfoundation, rouge, øyebrynspenn og mascara. Jobber som advokat, og man ser rett og slett frisk og velstelt ut med litt hudsminke. Vurderer å farge bryn og vipper. Jeg går ikke med selvbruning og sånn, synes ikke jeg kler oransje hud. Anonymkode: b410e...3e4 Man får ikke oransje hud dersom man bruker riktig selvbruner med riktig mengde og bruker påføringshanske 😊 Syns ofte man ser friskere og mer velstelt ut med sunn og naturlig hud kombinert med ett sunt hår. Men har du litt sliten hud og hår skjønner jeg at du tyr til litt sminke ja Anonymkode: d4b98...b54 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #8 Skrevet 20. juli 2020 Jeg følte meg aldri vel med sminke, så jeg droppet det til slutt. Bruker kun leppestift når jeg skal på fest. Ellers hjelper det veldig med solbrun hud. Anonymkode: b81bf...f4e 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #9 Skrevet 20. juli 2020 Samme her! farger også brynene og bruker klassiske vippeextensions, men såååå digg uten hudsminke. Bruker det kun til fest eller spesielle ting - og da gleder jeg meg nesten hele dagen til å komme hjem å vaske det vekk haha Anonymkode: 5ca73...48d 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #10 Skrevet 20. juli 2020 Gratulerer med å ha sluttet med sminke👌🎉🥂🎂 Anonymkode: 80a56...5ea 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #11 Skrevet 20. juli 2020 Buer vippene mine og temmer bryna litt men ellers har jeg ikke brukt sminke på kanskje 2 år. Brukte litt grønn fargekorrigering en periode men det var det eneste. Anbefales!! Helt sykt deilig å gi faen. Anonymkode: bfdba...62d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #12 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker helt naturlig sminke til hverdags. Mineralfoundation, rouge, øyebrynspenn og mascara. Jobber som advokat, og man ser rett og slett frisk og velstelt ut med litt hudsminke. Vurderer å farge bryn og vipper. Jeg går ikke med selvbruning og sånn, synes ikke jeg kler oransje hud. Anonymkode: b410e...3e4 Jeg skjønner at man sminker seg lett om man jobber i et yrke hvor man må se presentabel ut. Jeg har en lederstilling innenfor et område som ikke krever det. Mascara, øyenbrynspenn, litt rouge og mineralfoundation er temmelig moderat sammenlignet med mange av de jeg ser rundt om. Anonymkode: 7f2aa...546 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #13 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man får ikke oransje hud dersom man bruker riktig selvbruner med riktig mengde og bruker påføringshanske 😊 Syns ofte man ser friskere og mer velstelt ut med sunn og naturlig hud kombinert med ett sunt hår. Men har du litt sliten hud og hår skjønner jeg at du tyr til litt sminke ja Anonymkode: d4b98...b54 Jeg synes all selvbruning ser oransje ut. Jeg har aldri sett et eneste tilfelle av selvbruning som ser bra ut, men det er jo åpenbart noen som liker og trives med den looken. Jeg har frisk hud og hår, men litt sminke gjør at man ser mer profesjonell ut. Man blir ikke tatt seriøst i min bransje når man ser ut som et barn Anonymkode: b410e...3e4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #14 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at man sminker seg lett om man jobber i et yrke hvor man må se presentabel ut. Jeg har en lederstilling innenfor et område som ikke krever det. Mascara, øyenbrynspenn, litt rouge og mineralfoundation er temmelig moderat sammenlignet med mange av de jeg ser rundt om. Anonymkode: 7f2aa...546 Jeg føler også at jeg sminker meg moderat, for man ser jo ikke at jeg har sminke på. Jeg ser bare litt mer polert, våken og klar ut. Litt mer «sharp». Vil likevel tro at det er verre å gå med en maske av sminke, enn å gå med nakent ansikt. Jeg ser imidlertid svært ung og uprofesjonell ut helt uten sminke. Anonymkode: b410e...3e4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #15 Skrevet 20. juli 2020 Prøver bruke minst mulig sminke til vanlig selv Litt maskara må jeg ha, eller så føler jeg at jeg ser sliten ut. Ikke er jeg noe flink med sminke heller (har null interesse av det) så når jeg kjører på meg ekstra, så blir det også litt kajal hehe. Hadde glemt fjerne maskaraen en kveld og så litt "panda" ut på morgenen. Spurte kjæresten om han ikke syntes det var stygt, men han sa han ikke la merke til det Spurte ham da om han så forskjell om jeg gikk med "mye" sminke eller uten...han sa nei 😛 Hmmm... Anonymkode: bc9f8...6b7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #16 Skrevet 20. juli 2020 Jeg bruker aldri sminke lenger. Og jeg pleide å bruke en del. Hver dag. Sto opp 3 timer før jeg skulle på skole/jobb, for å dusje, sminke, fikse håret, finne ut hva jeg ville ha på... Men for noen dager siden, sminket jeg meg. Etter å ikke ha brukt sminke på 1.5 år. Jeg følte meg fresh, men det var så deilig å ta av seg sminken. Anonymkode: 64081...58d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #17 Skrevet 20. juli 2020 Jeg bruker ikke øyesminke i hverdagen. Det jeg derimot MÅ ha er hudsminke. Slitt med kviser helt siden jeg var 12 år, og huden er dekket av arr, sorte prikker og som regel ei kvise her og der. Nesa mi er full av store dype hudormer uansett hva jeg gjør med den, og jeg er bare nødt til å ha et lag med noe dekkende på den for at de sorte prikkene skal synes så godt. Et evig slit..... Jeg misunner virkelig dere som føler dere ikke trenger hudsminke heller, typ foundation/concealer osv. Dere aner ikke hvor heldige dere er. Anonymkode: bf726...739
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #18 Skrevet 20. juli 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes all selvbruning ser oransje ut. Jeg har aldri sett et eneste tilfelle av selvbruning som ser bra ut, men det er jo åpenbart noen som liker og trives med den looken. Jeg har frisk hud og hår, men litt sminke gjør at man ser mer profesjonell ut. Man blir ikke tatt seriøst i min bransje når man ser ut som et barn Anonymkode: b410e...3e4 Du har nok sett bra selvbruning men tenkt det har vært solbrun hud Sier du det samme om mennene som er sminkeløse? At de ser ut som «barn»? Anonymkode: d4b98...b54 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #19 Skrevet 20. juli 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker ikke øyesminke i hverdagen. Det jeg derimot MÅ ha er hudsminke. Slitt med kviser helt siden jeg var 12 år, og huden er dekket av arr, sorte prikker og som regel ei kvise her og der. Nesa mi er full av store dype hudormer uansett hva jeg gjør med den, og jeg er bare nødt til å ha et lag med noe dekkende på den for at de sorte prikkene skal synes så godt. Et evig slit..... Jeg misunner virkelig dere som føler dere ikke trenger hudsminke heller, typ foundation/concealer osv. Dere aner ikke hvor heldige dere er. Anonymkode: bf726...739 Uff noen er virkelig uheldige når det kommer til hudtype.. huden min ble vesentlig bedre når jeg sluttet med sminke da, men jeg hadde ikke spesielt store hudproblemer fra før, så det spiller sikkert en rolle. Håper du får bukt med hudproblemene ❤️ Anonymkode: d4b98...b54
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #20 Skrevet 20. juli 2020 Enig med deg, å være naturlig er befriende deilig! Litt maskara hjelper litt på eneste. 😉 Nå har jeg aldri vært et sminketryne heller. Har aldri likt å ha foundation på huden, men har også hatt ok hud hele livet. Ser enkelte sine jakker i halslinningen... æsj, fulle av foundationflekker. Føler masse hudsminke kan se skittent ut. Har en sjelden gang brukt foundation for å skjule pigmentflekker som har kommet i senere år, men føler sminke gjør meg eldre. Er snart 50 og har ingenting imot å se ut som en jentunge nå.😜 Bruker sånn 300 kr i året på maskara og legger heller penger i gode solprodukter og hudpleie. Anonymkode: 237b2...05a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå