Silva Pluvialis Skrevet 27. november 2021 #641 Skrevet 27. november 2021 Chroma skrev (På 7.6.2021 den 11.04): En mor har drept sine to barn og du vinkler det mot at det er synd på henne og at far er fæl som gikk fra henne og fant seg en annen kjæreste? Biologisk mor, ja, men hun er ingen mamma. En mamma dreper ikke sine barn. Da er hun ikke verdig å kalles mor. 5
Frida Skrevet 27. november 2021 #642 Skrevet 27. november 2021 Gjenferdet skrev (1 time siden): Biologisk mor, ja, men hun er ingen mamma. En mamma dreper ikke sine barn. Da er hun ikke verdig å kalles mor. Faren til barna sa hun var en god mor, og han kjente henne, det gjør ikke vi. Jeg har ikke noe problem med å tro på faren. Hun lot imidlertid hat, bitterhet, sjalusi og hevntanker ta overhånd. Hun passerte en grense de aller fleste av oss aldri ville passert. Det betyr ikke at hun tidligere var en elendig mor for sine sønner, da ville nok faren tatt affære. 21
AnonymBræker Skrevet 27. november 2021 #643 Skrevet 27. november 2021 (endret) Cyndaquil skrev (På 10.6.2021 den 20.24): det ble sendt bekymringsmelding etter hun stakk av med barna til hotell og sa noe som at det var siste gang han ble å se dem. Barnevernet ringte henne og saken ble lagt død etter en samtale. I etterpåklokskap ses det på som store varsellamper Når var dette? Var barnas foreldre fremdeles kjærester på den tiden? Endret 27. november 2021 av AnonymBræker
Leopard Skrevet 5. februar 2022 #644 Skrevet 5. februar 2022 (endret) Moren uttaler seg: https://www.dagbladet.no/nyheter/drepte-barna-sine---na-advarer-hun/75046547 Endret 5. februar 2022 av Leopard 3
Jane Eyre Skrevet 5. februar 2022 #645 Skrevet 5. februar 2022 Leopard skrev (2 minutter siden): Moren uttaler seg: https://www.dagbladet.no/nyheter/drepte-barna-sine---na-advarer-hun/75046547 Synes det er vanskelig å tro på det hun sier. Jeg tror fortsatt at hun ønsket hevn over ekssamboer. Hvor spesielt er det ikke å drepe dem rett før faren kommer for å hente dem ifbm. sommerferien. 14
Hummingbird2 Skrevet 5. februar 2022 #646 Skrevet 5. februar 2022 Leopard skrev (3 minutter siden): Moren uttaler seg: https://www.dagbladet.no/nyheter/drepte-barna-sine---na-advarer-hun/75046547 Det synes jeg hun kunne spart seg for. Retten så ingen formildende omstendigheter, det gjør ikke jeg heller. Selv etter å ha lest artikkelen. 21
Jane Eyre Skrevet 5. februar 2022 #647 Skrevet 5. februar 2022 (endret) Og.. hun kunne stoppet. Stoppet da hun holdt over munnen på den første sønnen, og på den andre.. hun hadde så mange sjanser. Tror hun angrer fordi hun må sone i 21 år og at hun har blitt frarøvet livet sitt. Synes så ufattelig synd i faren til barna. Så episoden fra vårt lille land. Knuste meg. Endret 5. februar 2022 av Jane Eyre Feilstaving 17 2
solmåneogstjerner Skrevet 5. februar 2022 #648 Skrevet 5. februar 2022 (endret) Brutex skrev (På 11/26/2021 den 8.23): La oss i stedet ta eksemplet med Viggo Kristiansen i Baneheia-saken. La oss si at politiet og domstolene ikke hadde gjort noe feil men ut fra datidens kunnskap om dna m.m. så var det sannsynlig utover rimelig tvil at han var skyldig. La si videre si at ny dna teknoligi faktisk kan bevise at han var uskyldig. Ut fra din logikk skulle han ikke få erstatning fordi politiet og domstolen den gang handlet fornuftig ut fra den kunnskap de hadde da og datidens teknologi. Det er noe helt annet, da han har sittet inne i 20 år, de årene han ellers ville brukt til utdannelse, jobb og familieliv. Og typisk investering i et hus. Og dermed har det påført ham et stort økonomisk (og forsåvidt personlig)tap. Faren i denne saken var ikke satt i fengsel i mange år. Når det er sagt så føler jeg inderlig med ham. ❤ Endret 5. februar 2022 av solmåneogstjerner 2
Rosa Dartle Skrevet 5. februar 2022 #649 Skrevet 5. februar 2022 Jane Eyre skrev (54 minutter siden): Og.. hun kunne stoppet. Stoppet da hun holdt over munnen på den første sønnen, og på den andre.. hun hadde så mange sjanser. Tror hun angrer fordi hun må sone i 21 år og at hun har blitt frarøvet livet sitt. Synes så ufattelig synd i faren til barna. Så episoden fra vårt lille land. Knuste meg. Huff, jeg får så forferdelig vondt av faren 💔 Miste det kjæreste han har og i tillegg opplever han masse rasistisk hets 😢 https://www.nrk.no/osloogviken/lorenskog-drapene_-juma-iraki-har-blitt-hetset-etter-at-barna-hans-ble-drept-1.15532606 9 5
CaspertheGh0st Skrevet 5. februar 2022 #650 Skrevet 5. februar 2022 Jane Eyre skrev (53 minutter siden): Synes det er vanskelig å tro på det hun sier. Jeg tror fortsatt at hun ønsket hevn over ekssamboer. Hvor spesielt er det ikke å drepe dem rett før faren kommer for å hente dem ifbm. sommerferien. Enig. Syns det er litt fattig «forklaring»på hvorfor hun gjorde det. Men en ting som kan være bra med artikkelen er at kanskje noen der ute som har tanker om å gjøre noe lignende får seg til å søke hjelp… og det håper jeg de gjør.. Uansett, ingenting vil få de skjønne guttene tilbake. Håper faren og de andre nærmeste kommer seg gjennom dette og finner mening med livet tross alt. Minnet om guttene vil leve for alltid 7
Gjest Kattedama Skrevet 5. februar 2022 #651 Skrevet 5. februar 2022 Skammelig at folk kan oppføre seg slik mot en far som prøver å gjøre noe positivt ut av en tragedie. De lavpanna rasistene kan ta seg bolle eller fire, patetiske kryp.
Purple_Pixiedust Skrevet 5. februar 2022 #652 Skrevet 5. februar 2022 Måtte stoppe og lese etter hvert. For meg virker det som at hun forsøker å virke som et offer. 8
Jullen Skrevet 6. februar 2022 #653 Skrevet 6. februar 2022 (endret) Leopard skrev (4 timer siden): Moren uttaler seg: https://www.dagbladet.no/nyheter/drepte-barna-sine---na-advarer-hun/75046547 Frem til siste slutt av rettsaken satt hun og påstod hun ikke husket hun hadde drept dem. Så sa hun ettehvert at ‘hun antok det måtte ha vært henne som drepte dem siden det ikke hadde vært noen andre der’… Og nå sitter hun og skal prøve å forklare situasjonen for avisen…og vil advare andre..?! Uansett hva denne dama hadde sagt og gjort nå, ville det blitt feil. Hun får ingen sympati. Men det er jo helt tydelig at det er det hun prøver å oppnå ved å stå frem i media på den måten nå og fortelle om den vanskelige oppveksten sin.. Det som kanskje provoserte meg mest er at hun ikke med et eneste ord utrykker at hun er lei for at hun har ødelagt livet til barnas far og påført både ham og familien ekstrem lidelse. Barnas far blir ikke nevnt i det hele tatt. Noe som bare forsterker mistanken om at dette kan ha vært handlinger gjort i hevn og hat mot eksmannen. Nå hadde hun sjansen på å renvaske seg litt rundt den mistanken, men hun valgte bevisst å la være. Endret 6. februar 2022 av Jullen 17 1 2
Hannah80 Skrevet 6. februar 2022 #654 Skrevet 6. februar 2022 Helt absurd å lese at det eneste hun ønsker er å være sammen med guttene sine. Som hun drepte. Minner meg om vitsen om mannen som drepte begge foreldrene sine. Og i retten ba han dommeren om å vise han nåde. Han var jo blitt foreldreløs, må vite. 24
Drizzt Skrevet 6. februar 2022 #655 Skrevet 6. februar 2022 Jeg håper hun aldri slipper ut. Hun har mistet alt det menneskelige i seg. Hun spyttet på morsrollen. Hun tror hun skal til dem, men det skal hun ikke. Hun skal brenne i helvetet mens de uskyldige barna skal være et bedre sted. Hun kan påta seg offerrollen så mye hun bare vil, men det er ikke troverdig. Hvis hun ikke ville leve lenger fordi hun ikke så vitsen i det, da kunne hun bare drept seg selv og det ville vært forståelig. Men å ta med sine 2 uskyldige barn i døden er utilgivelig. I hennes tilfelle drepte hun dem, mens hun selv ville leve. Da håper jeg hun får et langt liv i fengsel med alt av anger, skyldfølelse og hva det måtte være av følelser hun har. 8
_popcorn_ Skrevet 6. februar 2022 #656 Skrevet 6. februar 2022 Ryddet for krenkende innlegg, og svar til det. _popcorn_, mod
Lothlorien- Skrevet 6. februar 2022 #657 Skrevet 6. februar 2022 Jullen skrev (8 timer siden): Frem til siste slutt av rettsaken satt hun og påstod hun ikke husket hun hadde drept dem. Så sa hun ettehvert at ‘hun antok det måtte ha vært henne som drepte dem siden det ikke hadde vært noen andre der’… Og nå sitter hun og skal prøve å forklare situasjonen for avisen…og vil advare andre..?! Uansett hva denne dama hadde sagt og gjort nå, ville det blitt feil. Hun får ingen sympati. Men det er jo helt tydelig at det er det hun prøver å oppnå ved å stå frem i media på den måten nå og fortelle om den vanskelige oppveksten sin.. Det som kanskje provoserte meg mest er at hun ikke med et eneste ord utrykker at hun er lei for at hun har ødelagt livet til barnas far og påført både ham og familien ekstrem lidelse. Barnas far blir ikke nevnt i det hele tatt. Noe som bare forsterker mistanken om at dette kan ha vært handlinger gjort i hevn og hat mot eksmannen. Nå hadde hun sjansen på å renvaske seg litt rundt den mistanken, men hun valgte bevisst å la være. Kvalmt at moren fremstiller seg som et slags offer her, når hun faktisk med overlegg både drepte begge barna og ønsket å få faren dømt for drapene. For øvrig er det faren som det er synd på her. I tillegg til sorgen over å miste begge barna på grusomt vis, opplever han masse rasistisk hets fremdeles. Sykt. Stakkars mann. 12 1 1
miss summers Skrevet 6. februar 2022 #658 Skrevet 6. februar 2022 Dagbladet blir bare mer og mer nedrig, å gi den dama spalteplass på den måten. Usmakelig. Null sympati! 10
Glorious Skrevet 6. februar 2022 #659 Skrevet 6. februar 2022 Tror dere ikke hun hadde intensjon om å ta sitt eget liv? Lurer oppriktig, ikke meningen å spekulere eller noe, men syns det virker som mange mener at hun aldri hadde tenkt å ta sitt eget liv. Jeg mener at hennes eget forsøk ble "avbrutt" av sprinkelanlegget? (Vet om ganske mange som ikke er/var klar over at de har sprinkelanlegg i egen bolig). Jane Eyre skrev (14 timer siden): Synes det er vanskelig å tro på det hun sier. Jeg tror fortsatt at hun ønsket hevn over ekssamboer. Hvor spesielt er det ikke å drepe dem rett før faren kommer for å hente dem ifbm. sommerferien. Jane Eyre skrev (14 timer siden): Og.. hun kunne stoppet. Stoppet da hun holdt over munnen på den første sønnen, og på den andre.. hun hadde så mange sjanser. Tror hun angrer fordi hun må sone i 21 år og at hun har blitt frarøvet livet sitt. Synes så ufattelig synd i faren til barna. Så episoden fra vårt lille land. Knuste meg. CaspertheGh0st skrev (13 timer siden): Enig. Syns det er litt fattig «forklaring»på hvorfor hun gjorde det. Men en ting som kan være bra med artikkelen er at kanskje noen der ute som har tanker om å gjøre noe lignende får seg til å søke hjelp… og det håper jeg de gjør.. Uansett, ingenting vil få de skjønne guttene tilbake. Håper faren og de andre nærmeste kommer seg gjennom dette og finner mening med livet tross alt. Minnet om guttene vil leve for alltid Hannah80 skrev (9 timer siden): Helt absurd å lese at det eneste hun ønsker er å være sammen med guttene sine. Som hun drepte. Minner meg om vitsen om mannen som drepte begge foreldrene sine. Og i retten ba han dommeren om å vise han nåde. Han var jo blitt foreldreløs, må vite. Drizzt skrev (1 time siden): Jeg håper hun aldri slipper ut. Hun har mistet alt det menneskelige i seg. Hun spyttet på morsrollen. Hun tror hun skal til dem, men det skal hun ikke. Hun skal brenne i helvetet mens de uskyldige barna skal være et bedre sted. Hun kan påta seg offerrollen så mye hun bare vil, men det er ikke troverdig. Hvis hun ikke ville leve lenger fordi hun ikke så vitsen i det, da kunne hun bare drept seg selv og det ville vært forståelig. Men å ta med sine 2 uskyldige barn i døden er utilgivelig. I hennes tilfelle drepte hun dem, mens hun selv ville leve. Da håper jeg hun får et langt liv i fengsel med alt av anger, skyldfølelse og hva det måtte være av følelser hun har. 2
Jane Eyre Skrevet 6. februar 2022 #660 Skrevet 6. februar 2022 Glorious skrev (30 minutter siden): Tror dere ikke hun hadde intensjon om å ta sitt eget liv? Lurer oppriktig, ikke meningen å spekulere eller noe, men syns det virker som mange mener at hun aldri hadde tenkt å ta sitt eget liv. Jeg mener at hennes eget forsøk ble "avbrutt" av sprinkelanlegget? (Vet om ganske mange som ikke er/var klar over at de har sprinkelanlegg i egen bolig). Jeg tror ikke hun hadde intensjon om å ta sitt liv. Kanskje hun forsøkte, men feiget ut? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå