Pipaluk Skrevet 25. august 2022 #681 Skrevet 25. august 2022 Jalee skrev (På 24.8.2022 den 1.04): Noen som har noen oppdateringer? Hun er i fengsel og har ikke anket dommen. Tror ikke det er stort å oppdatere i denne saken. 1
totti_1 Skrevet 8. mai 2023 #682 Skrevet 8. mai 2023 Pipaluk skrev (På 25.8.2022 den 8.39): Hun er i fengsel og har ikke anket dommen. Tror ikke det er stort å oppdatere i denne saken. Var det et motiv her? Omsorgssvikt? Sjalusi? Krangel med far? 1
Tessa12 Skrevet 8. mai 2023 #683 Skrevet 8. mai 2023 totti_1 skrev (2 minutter siden): Var det et motiv her? Omsorgssvikt? Sjalusi? Krangel med far? Det utløsende etter det som har kommet frem var vel at far skulle ta barna med på ferie. Selvsagt må det være mer enn kun det. 1
tirben Skrevet 8. mai 2023 #684 Skrevet 8. mai 2023 Tessa12 skrev (14 minutter siden): Det utløsende etter det som har kommet frem var vel at far skulle ta barna med på ferie. Selvsagt må det være mer enn kun det. Hun var vel også sjalu siden far hadde gått videre og funnet ny kjæreste. 3
skruf Skrevet 9. mai 2023 #685 Skrevet 9. mai 2023 Etter hva jeg har forstått så var det sjalusi. Forholdet hadde vært dårlig lenge, så fikk de ett barn til for å prøve å reparere forholdet (noe ett nytt barn sjeldent gjør…) (var jo endel år i mellom barna også), men far gjorde det etterhvert slutt, noe hun ikke ville. Det at far gikk videre og skulle hente barna og ta de med på ferie sammen med ny partner var nok det som var utløsende faktor. Leste et dybdeintervju med faren i ei avis for lenge siden, så husker dessverre ikke hvilken avis det var. Det var i allefall om det som skjedde, at han ble først hovedmistenkt og likedan den lekeplassen han i etterkant har fått satt opp som guttenes ettermæle Kan tenke meg at planen var å drepe barna først og så seg selv siden hun også var påført kuttskader. Men så klarte hun ikke å gjennomføre selvmord, og da ble neste plan å legge skylden på barnas far.. Personlig så mener jeg at det må ligge mere bak en sjalusi. Mange er sjalu, men man dreper ikke barna sine av den grunn, barna som er det kjæreste man har. Og et normalt morsinstinkt gjør alt for å beskytte barna sine mot fare. Eldste gutten var jo ganske gammel også, han kjempet garantert i mot og forsvarte seg. Likevel gjennomførte hun. Det er rart om de ikke har funnet en diagnose i etterkant. En diagnose som går på manglende empati og følelsesliv 17
Nutz Skrevet 9. mai 2023 #686 Skrevet 9. mai 2023 2 minutter siden, skruf said: Etter hva jeg har forstått så var det sjalusi. Forholdet hadde vært dårlig lenge, så fikk de ett barn til for å prøve å reparere forholdet (noe ett nytt barn sjeldent gjør…) (var jo endel år i mellom barna også), men far gjorde det etterhvert slutt, noe hun ikke ville. Det at far gikk videre og skulle hente barna og ta de med på ferie sammen med ny partner var nok det som var utløsende faktor. Leste et dybdeintervju med faren i ei avis for lenge siden, så husker dessverre ikke hvilken avis det var. Det var i allefall om det som skjedde, at han ble først hovedmistenkt og likedan den lekeplassen han i etterkant har fått satt opp som guttenes ettermæle Kan tenke meg at planen var å drepe barna først og så seg selv siden hun også var påført kuttskader. Men så klarte hun ikke å gjennomføre selvmord, og da ble neste plan å legge skylden på barnas far.. Personlig så mener jeg at det må ligge mere bak en sjalusi. Mange er sjalu, men man dreper ikke barna sine av den grunn, barna som er det kjæreste man har. Og et normalt morsinstinkt gjør alt for å beskytte barna sine mot fare. Eldste gutten var jo ganske gammel også, han kjempet garantert i mot og forsvarte seg. Likevel gjennomførte hun. Det er rart om de ikke har funnet en diagnose i etterkant. En diagnose som går på manglende empati og følelsesliv Hvor gammel var barna? 1
Gjest Tøffenbøffen Skrevet 9. mai 2023 #687 Skrevet 9. mai 2023 (endret) Nutz skrev (På 9.5.2023 den 10.40): Hvor gammel var barna? Endret 27. mai 2023 av Tøffenbøffen
Gjest Tøffenbøffen Skrevet 9. mai 2023 #688 Skrevet 9. mai 2023 (endret) . Endret 27. mai 2023 av Tøffenbøffen
jabx Skrevet 13. mai 2023 #689 Skrevet 13. mai 2023 Tøffenbøffen skrev (På 9.5.2023 den 11.41): Siste jeg har lest om saken: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politiet-visste-sannheten-likevel-frafalt-de-ikke-siktelsen-mot-faren/15715170/ Denne skjønte jeg ikke. Politiet sa de hadde frafalt siktelsen, men så glemte de tydeligvis å markere dette formelt i systemene sine eller noe slikt? Med andre ord hadde det ingen praktisk betydning, og var bare en forglemmelse eller lignende? 2
Alice123 Skrevet 13. mai 2023 #690 Skrevet 13. mai 2023 jabx skrev (1 time siden): Denne skjønte jeg ikke. Politiet sa de hadde frafalt siktelsen, men så glemte de tydeligvis å markere dette formelt i systemene sine eller noe slikt? Med andre ord hadde det ingen praktisk betydning, og var bare en forglemmelse eller lignende? Det hadde ingen praktisk betydning. Men for far som har mistet begge barna sine har det utvilsomt vært en ekstra belastning i sorgprosessen. Far sier også at politiet var tilbakeholden med informasjon, og at barnas leker far ba måtte bli tatt vare på forsvant. 7 1
Justlooking Skrevet 14. mai 2023 #691 Skrevet 14. mai 2023 Dette var en helt grusom sak. Hva skjedde med moren? Var hun psykisk syk? Det må hun jo nesten ha vært ..
Hannah80 Skrevet 14. mai 2023 #693 Skrevet 14. mai 2023 Justlooking skrev (11 timer siden): Dette var en helt grusom sak. Hva skjedde med moren? Var hun psykisk syk? Det må hun jo nesten ha vært .. Det var hun ikke. 1
Anelyy Skrevet 16. mai 2023 #694 Skrevet 16. mai 2023 Kommet en podd om denne saken nå, der far forteller. Avhørt. Blir helt dårlig av denne saken 💔Og at moren prøver å fremstå som et offer er kvalmende... 5 1
malifika Skrevet 16. mai 2023 #695 Skrevet 16. mai 2023 Men var ikke moren psykisk syk da? Altså ikke psykotisk men at hun hadde noen diagnoser. Mener jeg leste et eller annet sted at hun har vært pasient på dps i flere år og at barnevernet har vært innvolvert i familien over en lang periode. 1
Anelyy Skrevet 16. mai 2023 #696 Skrevet 16. mai 2023 (endret) malifika skrev (6 timer siden): Men var ikke moren psykisk syk da? Altså ikke psykotisk men at hun hadde noen diagnoser. Mener jeg leste et eller annet sted at hun har vært pasient på dps i flere år og at barnevernet har vært innvolvert i familien over en lang periode. Hun led av depresjon og barnevernet ble involvert etter at far sendte inn bekymringsmelding. Endret 16. mai 2023 av Anelyy 4
tirben Skrevet 16. mai 2023 #697 Skrevet 16. mai 2023 (endret) Anelyy skrev (2 timer siden): Hun led av depresjon og barnevernet ble involvert etter at far sendte inn bekymringsmelding. Barnevernet ble varslet etter at hun truet med å ta livet til barna. Men etter samtale med mor, der hun sa at det var bare tull, henla barnevernet saken. Endret 16. mai 2023 av tirben 5 1
malifika Skrevet 16. mai 2023 #698 Skrevet 16. mai 2023 Anelyy skrev (5 timer siden): Hun led av depresjon og barnevernet ble involvert etter at far sendte inn bekymringsmelding. Ok, sånn å forstå.
malifika Skrevet 16. mai 2023 #699 Skrevet 16. mai 2023 tirben skrev (3 timer siden): Barnevernet ble varslet etter at hun truet med å ta livet til barna. Men etter samtale med mor, der hun sa at det var bare tull, henla barnevernet saken. 😯
Gjest Kattedama Skrevet 18. mai 2023 #700 Skrevet 18. mai 2023 tirben skrev (På 16.5.2023 den 11.32): Barnevernet ble varslet etter at hun truet med å ta livet til barna. Men etter samtale med mor, der hun sa at det var bare tull, henla barnevernet saken. Noen som vet hvilket barnevernskontor dette gjaldt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå