hufsaaaaa Skrevet 10. juni 2021 #501 Skrevet 10. juni 2021 Det ligger en kort begrunnelse for hvorfor på Facebook-gruppa til Krimpodden. Nå foreligger det dom, som også sier noe om graden av tilregnelighet og i hvilken grad drapene var overlagt. 3
Hannah80 Skrevet 10. juni 2021 #502 Skrevet 10. juni 2021 milla80 skrev (Akkurat nå): Lurte selv på om det kan ha noe med hva de pårørende tenker ja...Nei , må ikke være veldig stas å bli hengt ut slik i avisene. Har bare lest litt om saken . Utrolig trist 😢 (Takk for svar også) https://www.nored.no/Etikk/Interne-etiske-regler/4.7 2
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 10. juni 2021 #503 Skrevet 10. juni 2021 (endret) milla80 skrev (På 10.6.2021 den 20.57): Noen som vet hvorfor avisene av og til offentligjør navn med bilde i noen saker mens i andre saker forblir personene anonyme ? . Virket på meg som om det nesten har vært litt "anonymt" hele veien hvem denne moren er og nå så jeg plutselig navn og bilde i VG.. (Mulig de har publisert navn tidligere men har ihvertfall ikke fått det med meg.) Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest Kefalinia Skrevet 10. juni 2021 #504 Skrevet 10. juni 2021 "Dørmænen forklarte seg i retten om sviktende psykisk helse i tiden frem mot drapene. Kvinnen har forklart at samlivet med eksmannen drev henne til den tilstanden hun var i den dagen hun drepte barna." Jaha, for man har ikke selv ansvar for sine egne reaksjoner, emosjoner, og å komme seg videre i livet! Nei, eksmannen drev henne ikke til denne tilstanden. Hun drev seg selv til vanvidd. Hun kunne ha oppsøkt hjelp når hun kjente ting ble utfordrende og vanskelig. Det gjorde hun ikke. Hun snakket ikke med familie en gang. Veldig merkelig....
Jobbermedbarn Skrevet 10. juni 2021 #505 Skrevet 10. juni 2021 Så bra hun fikk 21 års fengsel. Har lest litt om far og hva han har startet/hans innsats for barn og unge. Også historien han har skrevet fra bursdagen sin i fjor med den eldste gutten (på FB), gud jeg bare hulket…Denne saken har gått så innpå meg. Hvordan kan du drepe de to barna dine som du har hatt i magen og født? Jeg kan bare ikke fatte hvordan det er mulig?😢 14
Gjest Kefalinia Skrevet 10. juni 2021 #506 Skrevet 10. juni 2021 Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden): Så bra hun fikk 21 års fengsel. Har lest litt om far og hva han har startet/hans innsats for barn og unge. Også historien han har skrevet fra bursdagen sin i fjor med den eldste gutten (på FB), gud jeg bare hulket…Denne saken har gått så innpå meg. Hvordan kan du drepe de to barna dine som du har hatt i magen og født? Jeg kan bare ikke fatte hvordan det er mulig?😢 Jeg synes 21 år faktisk er altfor lavt. I USA er jo straffene mye lengre. Nei, det er det jeg heller ikke forstår. Jeg er selv gravid med nummer to nå så derfor har denne saken gått så inn på meg. Jeg går rundt og bekymrer meg litt for barna mine når ei kvinne på Lørenskog kan drepe sine barn på denne måten. Verden er så syk! Man vet jo aldri hva som skjer.... 😳😢
Turkis Sau Skrevet 10. juni 2021 #507 Skrevet 10. juni 2021 Hannah80 skrev (56 minutter siden): Forvirrende dette. Hun kastet skyld på eksmannen først. Samtidig som hun skrev i brev/ene at hun ville ta med seg barna i døden. Heeelt klar i hodet kan hun jo ikke ha vært.... Nei...samt at hun var meget beruset, ble vel målt til 2.1 i promille en stund etter at politiet kom. 2
Gjest Kefalinia Skrevet 10. juni 2021 #508 Skrevet 10. juni 2021 Turkis Sau skrev (1 minutt siden): Nei...samt at hun var meget beruset, ble vel målt til 2.1 i promille en stund etter at politiet kom. Oi, håper det ikke var rus i bildet. Alkohol og barn hører ikke sammen.
Hannah80 Skrevet 10. juni 2021 #509 Skrevet 10. juni 2021 Turkis Sau skrev (1 minutt siden): Nei...samt at hun var meget beruset, ble vel målt til 2.1 i promille en stund etter at politiet kom. Ååh, var promillen såpass høy ja. Ikke rart det ikke henger sammen da. Huff.. 2
Sally-Go-Round Skrevet 10. juni 2021 #510 Skrevet 10. juni 2021 mfs skrev (9 minutter siden): Tror de som skriver at hun tidligere var en god mamma tar utgangspunkt i hva barnefaren selv har sagt i retten. Han sa selv at hun var en god mamma og at han aldri mistenkte omsorgssvikt. Det er et viktig poeng. Han sa samtidig at ekteskapet var turbulent. Kan godt være hun har slitt med følelsesmessig regulering hele tiden uten at det har blitt lagt merke til eller at han tenkte på det som negativt/ noe å fremheve i retten. Hvordan hennes foreldre-ferdigheter egentlig var vet vi altså ikke. 3
Sinsiew Skrevet 10. juni 2021 #511 Skrevet 10. juni 2021 Forferdelig tragisk sak! Godt å se at det ble såpass streng straff når det var med overlegg! Jeg mener fortsatt at samfunnet er best tjent med en runde innom psyk i tillegg, for slik som hun reagerte på det emosjonelle plan, vitner om at hun ikke er helt stabil når ting ikke går helt hennes vei. 3
Drizzt Skrevet 10. juni 2021 #512 Skrevet 10. juni 2021 Kefalinia skrev (1 time siden): Jeg synes 21 år faktisk er altfor lavt. I USA er jo straffene mye lengre. Nei, det er det jeg heller ikke forstår. Jeg er selv gravid med nummer to nå så derfor har denne saken gått så inn på meg. Jeg går rundt og bekymrer meg litt for barna mine når ei kvinne på Lørenskog kan drepe sine barn på denne måten. Verden er så syk! Man vet jo aldri hva som skjer.... 😳😢 Livstid om ikke dødsstraff. 21 år er for lite. Hun blir fri kvinne etter det. Det føles ganske feil. 1
Citha Skrevet 10. juni 2021 #513 Skrevet 10. juni 2021 1 hour ago, Kefalinia said: Oi, håper det ikke var rus i bildet. Alkohol og barn hører ikke sammen. Ikke barn og drap heller, sånn egentlig. 45
Hannah80 Skrevet 10. juni 2021 #514 Skrevet 10. juni 2021 Drizzt skrev (2 minutter siden): Livstid om ikke dødsstraff. 21 år er for lite. Hun blir fri kvinne etter det. Det føles ganske feil. Hun slipper nok å sone hele dommen. Men uansett så er hun en fri kvinne ja, når hun er 57. Huff.! 1
Sofamadammen Skrevet 10. juni 2021 #515 Skrevet 10. juni 2021 Joni123 skrev (På 20.7.2020 den 12.26): Er det lov å spørre om hvor de kommer fra? Gjetter på de ikke er etnisk norske. Er det lov å spørre hvorfor du gjetter på det? 10
Hannah80 Skrevet 10. juni 2021 #516 Skrevet 10. juni 2021 Må innrømme at jeg tenker mye på denne saken. Og det er så mange ting jeg lurer på. Jeg lurer på om familien hennes støtter henne osv. De har jo mistet noen de var veldig glade i. Må være helt jævlig for de pårørende av denne kvinnen. 6
Gjest Kefalinia Skrevet 10. juni 2021 #517 Skrevet 10. juni 2021 Sofamadammen skrev (2 minutter siden): Er det lov å spørre hvorfor du gjetter på det? Mor er etnisk norsk og far er fra Midtøsten. Libanon om jeg ikke husker helt feil. Far kom til Norge som baby, så man kan vel anse han som relativ norsk da han ikke kjenner til noe annet. Han er en meget ressurssterk og flink mann innenfor sitt felt. 8 roller i næringslivet i følge proff.no.
Gjest Kefalinia Skrevet 10. juni 2021 #518 Skrevet 10. juni 2021 Hannah80 skrev (7 minutter siden): Må innrømme at jeg tenker mye på denne saken. Og det er så mange ting jeg lurer på. Jeg lurer på om familien hennes støtter henne osv. De har jo mistet noen de var veldig glade i. Må være helt jævlig for de pårørende av denne kvinnen. Ja, de vet vel ikke helt hva de skal si. Hadde ikke moren sagt at hun vokste opp med vold og rus i barndommen? Hun løy om at farens barn skadet henne og barna, så blir litt usikker på om hun lyver om dette. Men uansett ikke temaer de sikkert ønsker å snakke om. Ser også far har fjernet mye av hennes familie på Facebook.
Laraa Skrevet 10. juni 2021 #519 Skrevet 10. juni 2021 Druid skrev (På 20.7.2020 den 16.15): Jeg vil gjette på at dette var enklere når vi hadde husmorvikarer. Som ihuga fan av truecrimepodcaster, vil jeg si at det ikke stemmer. Barnepiker og husmorvikarer tar sin del av kaka. På 1800tallet gikk hudholderskerne berserk med arsenikk 3
Hummingbird2 Skrevet 10. juni 2021 #520 Skrevet 10. juni 2021 (endret) All respekt til barnas far som ikke lar henne få oppfylt sitt mål om å knuse han fullstendig. Han bruker den endeløse sorgen til å hjelpe andre barn og hedre sønnenes minne ❤️ Mens hun skal få leve resten av sine dager med hva hun har gjort. Selvom det ikke er Amerikanske tilstander i norske fengsler så er det mange mødre blant de innsatte hun etter hvert kommer til å sone sammen med... Endret 10. juni 2021 av Hummingbird2 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå