AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #1 Del Skrevet 19. juli 2020 Jeg går på Omega 3 - Multi (som blant annet inneholder 400mcg Folsyre, Jod og jern). Har gått på dette siden dagen jeg fant ut av graviditeten ca uke 3-4. Gikk ikke på noe før graviditeten. Legen sa på første svangerskapskontroll i uke 8 at jeg kan fortsette med Omega 3 Multi. Leser at man skal være svært forsiktig med vitamin A (noe som også er i multi.) Tar ingen andre medisiner utenom dette. Må sies at jeg har slitt med kvalme frem til nå uke 11. Har derfor ikke klart å spise særlig næringsrik kost med de vitaminer og mineraler jeg og fosteret trenger. Spørsmålet er... Hvilke kosttilskudd tok/tar dere? Når startet dere og hvor lenge? Anonymkode: 6b1f4...38c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #2 Del Skrevet 19. juli 2020 Jeg gikk kun på folsyre, som jeg startet på samme dag vi startet prøvingen. Man trenger ikke ta andre vitaminer hvis kostholdet er bra og variert. Hvis du er redd for at du får i deg for mye eller for lite av en vitamin, kan du ta prøver hos legen. Du skal uansett ta vitaminerprøver og andre prøver på første kontroll, som du skal ha mellom uke 8 og 12. Anonymkode: b8294...c4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HopelessFear Skrevet 19. juli 2020 #3 Del Skrevet 19. juli 2020 Jeg tar kun nyco pluss gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #4 Del Skrevet 20. juli 2020 Jeg tar Lifeline care Gravid, men har byttet ut multivitaminen med Nycoplus sin. Taklet ikke lukt og smak på lifeline sin... Tar jern også, siden jeg hadde lave verdier på blodprøvene i uke 12. Anonymkode: da5be...25b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #5 Del Skrevet 20. juli 2020 Jeg tok også bare folsyre, samt jerntilskudd etter at blodprøvene viste litt lave jernlagre. Som nevnt over her så får du i deg det du trenger om du har et normalt sunt kosthold. Vurder jod om du ikke spiser mye hvit fisk. Anonymkode: 7a95c...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #6 Del Skrevet 20. juli 2020 Det som er viktig når du går på de vitaminene, er at du ikke tar andre vitaminer som inneholder vitamin A Tror det finnes tran som ikke inneholder vitamin a, så det kan jo være et alternativ? Anonymkode: adc82...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tangent Skrevet 20. juli 2020 #7 Del Skrevet 20. juli 2020 Tok folsyre og uti graviditeten måtte jeg ta jern. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #8 Del Skrevet 20. juli 2020 Folsyre, jod og jern. Jod er faktisk veldig viktig, om du ikke er helt sikker på at du får nok i kostholdet. Vært litt skriverier om det i det siste. Anonymkode: f4c0e...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 20. juli 2020 #9 Del Skrevet 20. juli 2020 Fra start av har jeg tatt D-vitamin, omega 3 og kosttilskudd. Første trimester tok jeg folsyre og fra ca uke 18 har jeg tatt jerntilskudd etter at blodprøver viste lave jernlagre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #10 Del Skrevet 20. juli 2020 Tar en multivitamin som inneholder folat, og omega 3 kapsler ved siden av Anonymkode: ff413...01b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #11 Del Skrevet 20. juli 2020 Gikk på jod og folsyre månedene før graviditeten, og startet med omega-3 kapsler i tillegg da jeg ble gravid. Etter 3 mnd sluttet jeg på folsyre, så nå er det kun omega-3 kapsler og jod. Noen dager bytter jeg ut trankapslene med multivitamin istedet. Poenget er vel at man ikke skal bruke to ulike tilskudd som begge inneholder A-vitamin samme dag, for da kan anbefalt døgndose overskrides. Anonymkode: 394fa...967 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #12 Del Skrevet 20. juli 2020 18 hours ago, AnonymBruker said: Jeg gikk kun på folsyre, som jeg startet på samme dag vi startet prøvingen. Man trenger ikke ta andre vitaminer hvis kostholdet er bra og variert. Hvis du er redd for at du får i deg for mye eller for lite av en vitamin, kan du ta prøver hos legen. Du skal uansett ta vitaminerprøver og andre prøver på første kontroll, som du skal ha mellom uke 8 og 12. Anonymkode: b8294...c4a Dette er ikke i tråd med gjeldende anbefalinger som du finner her: https://helsenorge.no/gravid/mat-og-drikke-nar-du-er-gravid Anonymkode: 22a2f...530 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå