Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har en del gjeld fra mine tidligere år der jeg handlet masse på nett/sykehus/lege/psykolog som bare har hopet seg fullstendig opp med tiden. Nå prøver jeg så godt jeg kan å betale ned det jeg klarer, men kommer meg egentlig ingen vei da jeg har svært lite å rutte med. Nå har jeg ikke jobb lenger og skal starte å studere til høsten. Å ha dette hengende over skuldrene mine menst jeg studerer er vanskelig. Har dessverre ingen å låne med verken av familie eller venner. Jeg selv får ikke tatt opp lån i banken grunnet annmerkninger og ingen jobb. Det er snakk om ca 60-70k i gjeld. 

Er det fremdeles mulig å få lån om min mor er kausjonist? Hun stiller gjerne som det. Eller er det noen regler om at jeg må ha jobb/egenkapital osv for å gjøre det også? Jeg får dagpenger fra Nav. 

Anonymkode: a1dc2...84a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

du må jo nesten bare høre med banken din, men som hovedregel må man nok ha en inntekt, kausjonist eller ei.

Alternativt er det jo mulig at din mor tar opp lån og du betaler henne hver måned isteden. Min mor gjorde dette for meg da jeg skulle bli gjeldsfri, og banken er klar over situasjonen og at lånet egentlig er mitt. (Jeg fikk ikke lån med henne som kausjonist selv om jeg hadde en god inntekt). Vi har derfor en skreddersydd forsikring på lånet sånn at dersom jeg blir ufør osv blir lånet slettet selv om det står i min mors navn. Kan hende det hjalp at vi bor på et lite sted, med lokalbank, hvor alle kjenner alle, men det finnes mange muligheter hvis man møter fysisk i banken. 

Anonymkode: 42a99...c92

AnonymBruker
Skrevet

En så liten sum borde gå greit om moren din har normal inntekt. 

Anonymkode: 3fe9d...5c1

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du må jo nesten bare høre med banken din, men som hovedregel må man nok ha en inntekt, kausjonist eller ei.