Miko Skrevet 19. juli 2020 #1 Del Skrevet 19. juli 2020 Jeg vil ha en stekeovn (integrert) som også har mikrobølgeovnfunksjon. Dette fordi jeg ikke ønsker å ha mikrobølgeovn på benken og jeg har ei satt av skapplass til den. Men jeg vil ha en ovn som er bra både som stekeovn og mikro. Og spesielt mikroen må være enkel og grei i bruk for den kommer jeg til å bruke ofte. Det er ikke all verdens utvalg av slike ovner så jeg bare lurer på om noen av dere har en slik og hva dere er fornøyd/misfornøyd med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNedPåAlt Skrevet 19. juli 2020 #2 Del Skrevet 19. juli 2020 Vi har en slik og jeg er ikke kjempefornøyd med microdelen. Mest fordi vår ikke snurrer rundt som vanlig micro. Det gjør at bølgene treffer litt på de samme plassene og maten blir ujevnt varm. Prøvde å poppe popcorn for første gang, de kornene som poppet ble brent mens jeg ventet på at resten skulle poppe... posen ble bare halvfull. Det er vår erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miko Skrevet 20. juli 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 20. juli 2020 6 timer siden, OppNedPåAlt skrev: Vi har en slik og jeg er ikke kjempefornøyd med microdelen. Mest fordi vår ikke snurrer rundt som vanlig micro. Det gjør at bølgene treffer litt på de samme plassene og maten blir ujevnt varm. Prøvde å poppe popcorn for første gang, de kornene som poppet ble brent mens jeg ventet på at resten skulle poppe... posen ble bare halvfull. Det er vår erfaring. Takk! Det har jeg ikke tenkt på, at de ikke roterer. Må sjekke om noen av dem har plate som gjør det. Hvilken modell har dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 20. juli 2020 #4 Del Skrevet 20. juli 2020 8 timer siden, Miko skrev: ........... Men jeg vil ha en ovn som er bra både som stekeovn og mikro. ..... Det er et produkt som ikke finnes. Gå for en innbyggingsmikro med grillfunksjon om du bruker mikroen mest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miko Skrevet 20. juli 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 20. juli 2020 51 minutter siden, Whistler skrev: Det er et produkt som ikke finnes. Usj da 😳! Må jo ha en stekeovn som funker også, kanskje jeg rett og slett må beholde den gamle mikroen og kjøpe vanlig stekeovn. Vil jo egentlig ikke ha den kladden på benken da. Og har nå ikke beregnet plass i skapet til begge deler i ny leilighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #6 Del Skrevet 20. juli 2020 9 timer siden, OppNedPåAlt skrev: Vi har en slik og jeg er ikke kjempefornøyd med microdelen. Mest fordi vår ikke snurrer rundt som vanlig micro. Det gjør at bølgene treffer litt på de samme plassene og maten blir ujevnt varm. Prøvde å poppe popcorn for første gang, de kornene som poppet ble brent mens jeg ventet på at resten skulle poppe... posen ble bare halvfull. Det er vår erfaring. aha! Er det derfor det er så vanskelig å poppe popcorn i vår! Takk for oppklaring. Vi bruker vår primært som micro, og med unntak av popcornpopping så er vi fornøyd. Har bare så vidt brukt den som ovn til å bake søtpotet og det funket også fint. Anonymkode: 0e4a4...e6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 20. juli 2020 #7 Del Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, Miko skrev: Usj da 😳! Må jo ha en stekeovn som funker også, kanskje jeg rett og slett må beholde den gamle mikroen og kjøpe vanlig stekeovn. Vil jo egentlig ikke ha den kladden på benken da. Og har nå ikke beregnet plass i skapet til begge deler i ny leilighet. Er det for sent å henge opp en micro på en vegg på kjøkkenet for å frigjøre benkeplass? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saul Skrevet 20. juli 2020 #8 Del Skrevet 20. juli 2020 Vi har to innebygde ovner, hvor den ene har mikrofunksjon. Har samme erfaring som over her. Den fungerer supert som ovn, men sånn halvveis som mikrobølgeovn. Funker til å varme tortillalefser og smelte smør da. Stort mer enn det bruker jeg ikke mikro til. Har du veggplass? Kan jo alltid ha mikroen på en hylle. Billigere enn å bygge inn og frigjør benkeplass hvis det er et hensyn å ta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miko Skrevet 20. juli 2020 Forfatter #9 Del Skrevet 20. juli 2020 9 minutter siden, Belima skrev: Er det for sent å henge opp en micro på en vegg på kjøkkenet for å frigjøre benkeplass? Ingen veggplass det passer å ha den. I verste fall kan jeg kanskje bytte om dør på høyskap hvor stekeovn er plassert så jeg får mikro på oversiden, men vet ikke helt hvordan det vil bli. Har hele tiden planlagt å ha stekeovn med mikro for å slippe å bruke skapplass til to ovner, har bare tatt for gitt at det skulle være bra nok utvalg av slike ovner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leeloo Skrevet 20. juli 2020 #10 Del Skrevet 20. juli 2020 3 minutter siden, Miko said: Ingen veggplass det passer å ha den. I verste fall kan jeg kanskje bytte om dør på høyskap hvor stekeovn er plassert så jeg får mikro på oversiden, men vet ikke helt hvordan det vil bli. Har hele tiden planlagt å ha stekeovn med mikro for å slippe å bruke skapplass til to ovner, har bare tatt for gitt at det skulle være bra nok utvalg av slike ovner. Jeg har mikro over ovnen i høyskap, fungerer fint. Da har jeg fortsatt et skap på toppen og tre skuffer under (anbefaler en lav skuff til stekeplater øverst). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 20. juli 2020 #11 Del Skrevet 20. juli 2020 19 minutter siden, Miko skrev: Ingen veggplass det passer å ha den. I verste fall kan jeg kanskje bytte om dør på høyskap hvor stekeovn er plassert så jeg får mikro på oversiden, men vet ikke helt hvordan det vil bli. Har hele tiden planlagt å ha stekeovn med mikro for å slippe å bruke skapplass til to ovner, har bare tatt for gitt at det skulle være bra nok utvalg av slike ovner. Da datteren min pusset opp kjøkkenet, så kom oppvaskmaskinen og stekeovnen i samme høyskap, for å spare plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miko Skrevet 20. juli 2020 Forfatter #12 Del Skrevet 20. juli 2020 16 minutter siden, Leeloo skrev: Jeg har mikro over ovnen i høyskap, fungerer fint. Da har jeg fortsatt et skap på toppen og tre skuffer under (anbefaler en lav skuff til stekeplater øverst). Er da dør foran mikroen eller står den inne i et skap? Hos meg ser det slik ut: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 20. juli 2020 #13 Del Skrevet 20. juli 2020 Kan dere få festet en microovn under et av overskapene da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNedPåAlt Skrevet 20. juli 2020 #14 Del Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, Miko skrev: Er da dør foran mikroen eller står den inne i et skap? Hos meg ser det slik ut: Der jeg bodde før hadde jeg innebygget micro rett over ovnen i et høyskap. Det var pent og det var en skikkelig micro🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNedPåAlt Skrevet 20. juli 2020 #15 Del Skrevet 20. juli 2020 5 timer siden, Miko skrev: Takk! Det har jeg ikke tenkt på, at de ikke roterer. Må sjekke om noen av dem har plate som gjør det. Hvilken modell har dere? Vi har en Samsung mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #16 Del Skrevet 20. juli 2020 Utifra tegningen din ser det ut til at du har plass til mikro? Ha den i høyskapet plassert ovenfor stekeovn. Anonymkode: d22d4...f3c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leeloo Skrevet 20. juli 2020 #17 Del Skrevet 20. juli 2020 3 hours ago, Miko said: Er da dør foran mikroen eller står den inne i et skap? Hos meg ser det slik ut: Mitt ser slik ut, med integrert micro. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miko Skrevet 20. juli 2020 Forfatter #18 Del Skrevet 20. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Utifra tegningen din ser det ut til at du har plass til mikro? Ha den i høyskapet plassert ovenfor stekeovn. Ja, har for så vidt skapplass til den, men da må den enten stå inne i skapet (med dør foran) eller jeg må bytte ut døren som er der med en lavere som blir satt over ovnen. Jeg hadde egentlig ønsket å bruke plassen i høyskapet til noe annet enn en ekstra ovn, derfor så jeg etter en ovn med mikro. Men klart, finnes det ikke noen gode stekeovner med mikro så er hvitevarene viktigere enn den ene hyllen i skapet som evt. mikroen vil okkupere. Og en ny dør skal det alltids være mulig å få til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eksentrisk Skrevet 27. september 2020 #19 Del Skrevet 27. september 2020 Finnes relativt dyre innbygningsovner som har dette. F.eks https://www.skousen.no/hvitevarer/ovn/innbyggings-ovn/product/siemens-hm633gbs1s/ De få reviewsene som er lagt inn er positive. Dette skal være en god ovn. Rart hvis Siemens setter navnet sitt på denne hvis den er dårlig. At man ikke har roterende tallerken er ikke noe som kun gjelder kombiovn. Nyeste mikroer fra Bosch/Siemens og andre produsenter har dette. Veldig praktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #20 Del Skrevet 28. september 2020 Samme erfaring som de over. Nyttig til å smelte smør og varme tacolefser, håpløs til det meste annet. Men veldig praktisk med to stekeovner da. Anonymkode: 17bbc...36c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå