Mumsy Skrevet 19. juli 2020 #1 Skrevet 19. juli 2020 Hei! Jeg er gravid med termin i Desember, og sitter på nett og bestiller litt klær til den kommende babyen. Finner mange fine plagg i merinoull og lurer på om det egner seg til nyfødt baby og de første månedene. Tenker da på om det eventuelt kan klø/irritere og vil jeg merke det om baby får kløe av ulla? Har jo hørt at ull er gull, og spesielt den tynneste ulla, men ble litt bekymret for det med kløe. Det er jo ganske dyrt med ull, så kjedelig å kjøpe mange sett som man kanskje ikke blir brukt.. Jeg blir kjempeglad om du vil dele din erfaring med meg!
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #2 Skrevet 19. juli 2020 Det klør ikke, så babyklær i ull kan du fint kjøpe jeg ville dog ikke kjøpt mengder av det, da noen barn ikke tåler ull. Kjøp noen plagg om dere ønsker, også supplerer dere med mer etter babyen har kommet. Mitt ene barn er født i november, jeg brukte ikke så veldig mye ull da han var nyfødt. Vi var en del inne og da kunne vi fint bruke bomull med et teppe over. Hadde en tykkere ulldress som vi brukte på trilletur. Anonymkode: 8be17...29d 2
Mumsy Skrevet 19. juli 2020 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det klør ikke, så babyklær i ull kan du fint kjøpe jeg ville dog ikke kjøpt mengder av det, da noen barn ikke tåler ull. Kjøp noen plagg om dere ønsker, også supplerer dere med mer etter babyen har kommet. Mitt ene barn er født i november, jeg brukte ikke så veldig mye ull da han var nyfødt. Vi var en del inne og da kunne vi fint bruke bomull med et teppe over. Hadde en tykkere ulldress som vi brukte på trilletur. Anonymkode: 8be17...29d Tusen takk for gode råd Da tror jeg at jeg skal beherske meg litt, men kjøpe noen få sett i hver størrelse.
Skogkløver Skrevet 19. juli 2020 #4 Skrevet 19. juli 2020 I begynnelsen er omslagsbodyer i ull helt geniale. Spesielt de i ull/silke fra nøstebarn. Deilig myke og fleksible, de kan brukes lenge. Kommer det litt gulp på de kan de lett skylles kjapt opp i vasken. De tørker på noen timer! Dyrt i innkjøp, men du trenger ikke like mange 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #5 Skrevet 19. juli 2020 Ull er gull året rundt på småttinger altså! Anonymkode: fc4c2...254 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #7 Skrevet 19. juli 2020 33 minutter siden, Mumsy said: Tusen takk for gode råd Da tror jeg at jeg skal beherske meg litt, men kjøpe noen få sett i hver størrelse. Du trenger ikke "alle" størrelser i ull. Ull er velsig tøyelig, så du kan gjerne hoppe over annenhver størrelse eller velge merker som har str 50, 60, 70 osv. Om baby er gjennomsnittlig stor, så holder f.eks 4 bodyer i str 60 fra nyfødt og en del måneder frem. Litt stort helt i begynnelsen, men det går fint an å brette opp ermene litt. Anonymkode: 74a6c...863 1
Mumsy Skrevet 19. juli 2020 Forfatter #8 Skrevet 19. juli 2020 29 minutter siden, Skogkløver skrev: I begynnelsen er omslagsbodyer i ull helt geniale. Spesielt de i ull/silke fra nøstebarn. Deilig myke og fleksible, de kan brukes lenge. Kommer det litt gulp på de kan de lett skylles kjapt opp i vasken. De tørker på noen timer! Dyrt i innkjøp, men du trenger ikke like mange Tusen takk for råd 😊 Har bestilt noen omslagsbodyer i str 60 fra Joha. Skal sjekke ut Nøstebarn også.
Mumsy Skrevet 19. juli 2020 Forfatter #9 Skrevet 19. juli 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ull er gull året rundt på småttinger altså! Anonymkode: fc4c2...254 23 minutter siden, Hjärtat skrev: Ooog du finner mye bra på Finn! Gjenbruk😍 Takk for tips 😊 Det blir nok kjøpt inn litt ull til mini.
Mumsy Skrevet 19. juli 2020 Forfatter #10 Skrevet 19. juli 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke "alle" størrelser i ull. Ull er velsig tøyelig, så du kan gjerne hoppe over annenhver størrelse eller velge merker som har str 50, 60, 70 osv. Om baby er gjennomsnittlig stor, så holder f.eks 4 bodyer i str 60 fra nyfødt og en del måneder frem. Litt stort helt i begynnelsen, men det går fint an å brette opp ermene litt. Anonymkode: 74a6c...863 Det høres fornuftig ut 😊 Har kommet frem til at det trengs litt i str 50 og en del mer i str 60. Etter det blir det jo vår/sommer og jeg kan se an behovet litt og kjøpe etter hvert.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #11 Skrevet 19. juli 2020 Ville sett ann babyen først, min ene kokte av ull. Det sies at ull er tempraturreglerede, men han kunne kun bruke ull ute når det var mange kuldegrader, helt bortkastet som nyfødt. Anonymkode: ca651...af4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #12 Skrevet 20. juli 2020 Ville ha droppa å kjøpe noe (ull) i str. 50, du risikerer at det er for smått allerede når babyen kommer. Anonymkode: 46b2b...bcb 1
Mumsy Skrevet 20. juli 2020 Forfatter #13 Skrevet 20. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville sett ann babyen først, min ene kokte av ull. Det sies at ull er tempraturreglerede, men han kunne kun bruke ull ute når det var mange kuldegrader, helt bortkastet som nyfødt. Anonymkode: ca651...af4 Må nesten handle inn litt på forhånd, så får vi selge det videre om det ikke blir brukt 😊 Har også hørt at det skal være temperaturregulerende, men mulig ikke alle reagerer likt på det. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ville ha droppa å kjøpe noe (ull) i str. 50, du risikerer at det er for smått allerede når babyen kommer. Anonymkode: 46b2b...bcb Jeg tar sjansen på å kjøpe litt i str 50 😊 Alle fortalte meg forrige gang at jeg ikke måtte kjøpe ting i 50 fordi det kanskje ikke passet. Men baby var 2800g når han kom til (sommerbaby) og brukte 50 lenge, derfor måtte jeg ut å panikkhandle etter fødselen. Vil helst unngå det nå, liker å ha det meste klart.
Marimba Skrevet 20. juli 2020 #14 Skrevet 20. juli 2020 Lillelam sine ullbodyer og ulldresser(ullpysjer) er kjempefine. R bodde i en sånn når hun kom ut av kuøsa. Bittesmå ullsokker som sitter fast på foten har de også. Vi kjøpte på sykehusapoteket. Hjemmestrikk i babyull er også gull om du har noen som kan bidra der. R hadde på seg noe av det også, etterhvert som folk rakk å strikke til oss (vi hadde jo ingen klær som var små nok 😳)Var ikke noe problem med huden. Bukser i ribbestrikk feks er genialt.
Diamant20 Skrevet 20. juli 2020 #15 Skrevet 20. juli 2020 12 timer siden, Skogkløver skrev: I begynnelsen er omslagsbodyer i ull helt geniale. Spesielt de i ull/silke fra nøstebarn. Deilig myke og fleksible, de kan brukes lenge. Kommer det litt gulp på de kan de lett skylles kjapt opp i vasken. De tørker på noen timer! Dyrt i innkjøp, men du trenger ikke like mange Enig i det! Nøstebarn sin ull er heller ikke superwash behandlet så sol regel kan man bare vaske vekk flekken og lufte ved behov. 2
Mumsy Skrevet 20. juli 2020 Forfatter #16 Skrevet 20. juli 2020 6 timer siden, Marimba skrev: Lillelam sine ullbodyer og ulldresser(ullpysjer) er kjempefine. R bodde i en sånn når hun kom ut av kuøsa. Bittesmå ullsokker som sitter fast på foten har de også. Vi kjøpte på sykehusapoteket. Hjemmestrikk i babyull er også gull om du har noen som kan bidra der. R hadde på seg noe av det også, etterhvert som folk rakk å strikke til oss (vi hadde jo ingen klær som var små nok 😳)Var ikke noe problem med huden. Bukser i ribbestrikk feks er genialt. Takk for tips 😊 Nå har jeg sett litt rundt og akkurat lagt inn en bestilling på noen bodyer og pysj fra lillelam. Og ikke minst sokker! Bittesmå sokker som forblir på foten er ikke enkelt å få tak i.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #17 Skrevet 20. juli 2020 2 hours ago, Mumsy said: Takk for tips 😊 Nå har jeg sett litt rundt og akkurat lagt inn en bestilling på noen bodyer og pysj fra lillelam. Og ikke minst sokker! Bittesmå sokker som forblir på foten er ikke enkelt å få tak i. Sokker fra safa sitter godt på foten. https://www.sparkjop.no/213510_Safa_ankelsokker Det pleier forævrig å være 40% på safaull hver høst hos sparkjøp. Anonymkode: 74a6c...863
Mumsy Skrevet 20. juli 2020 Forfatter #18 Skrevet 20. juli 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sokker fra safa sitter godt på foten. https://www.sparkjop.no/213510_Safa_ankelsokker Det pleier forævrig å være 40% på safaull hver høst hos sparkjøp. Anonymkode: 74a6c...863 Takk for tips, de virket kjempegode! Bestiller noen nå, så supplerer jeg når de kommer på 40% 😃
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #19 Skrevet 20. juli 2020 23 timer siden, Mumsy skrev: Hei! Jeg er gravid med termin i Desember, og sitter på nett og bestiller litt klær til den kommende babyen. Finner mange fine plagg i merinoull og lurer på om det egner seg til nyfødt baby og de første månedene. Tenker da på om det eventuelt kan klø/irritere og vil jeg merke det om baby får kløe av ulla? Har jo hørt at ull er gull, og spesielt den tynneste ulla, men ble litt bekymret for det med kløe. Det er jo ganske dyrt med ull, så kjedelig å kjøpe mange sett som man kanskje ikke blir brukt.. Jeg blir kjempeglad om du vil dele din erfaring med meg! Klør ikke..helt mykt og fint,lunt. Skal selge veldig pent brukte ullklær i str 62/68 nå by the way Bodyer og ullbukser Anonymkode: 43f5f...3a5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå