Gå til innhold

Foreldre som er stolte av at barna har lært engelsk av YouTube

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Snakket med en bekjent, hun var stolt av at barna hadde lært mye engelsk i sommer, for de hadde sett så mye på YouTube🤪 barna er 2 og 4. Altså å sette barna så mye forran skjerm at de lærer språket er jo bare bekymringsverdig. Hva tenker dere?

Anonymkode: 3091f...723

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men kan de norsk? 

Anonymkode: 14bb0...865

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De fleste barn har nok tilbragt mer tid foran en skjerm i tiden barnehager og skoler var corona-stengt enn vanlig. Det er ikke til å unngå så lenge foreldrene må yte 100% på jobb samtidig. Og dersom barna da plukker opp noe engelsk på veien er det da bare fint. 

Mine har også begynt å snakke litt engelsk, og de er 2 og 4. 

Anonymkode: 0078b...963

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste barn har nok tilbragt mer tid foran en skjerm i tiden barnehager og skoler var corona-stengt enn vanlig. Det er ikke til å unngå så lenge foreldrene må yte 100% på jobb samtidig. Og dersom barna da plukker opp noe engelsk på veien er det da bare fint. 

Mine har også begynt å snakke litt engelsk, og de er 2 og 4. 

Anonymkode: 0078b...963

Det var sommerferien hun snakket om.

ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med det? Lærte ikke en dritt engelsk på skolen selv, det er så utrolig umotiverende å lære språk ved å sitte og pugge på skolen. Selv da jrg ble tenåring lærte jeg engelsk av filmer, oversatte sangtekster til sanger jeg likte, youtube og online venner fra utlandet. Dette ga meg toppkarakterer i engelsk på videregående, hadde jeg ikke hatt det så hadde jeg slitt. Må dog si at 2 og 4 år gamle barn hørtes veldig ungt ut🧐

J22

Anonymkode: 22374...983

• Liker 7
Skrevet

Både og. Det er jo bra å få læringen inn tidlig, selv om skjermbruk bør begrenses.

• Liker 1
Gjest Forumhei
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakket med en bekjent, hun var stolt av at barna hadde lært mye engelsk i sommer, for de hadde sett så mye på YouTube🤪 barna er 2 og 4. Altså å sette barna så mye forran skjerm at de lærer språket er jo bare bekymringsverdig. Hva tenker dere?

Fantastisk !! Bra de lære så tidlig, lær av dem og form dine barn like bra. Mange døre som åpner seg om dem behersker engelsk.

AnonymBruker
Skrevet

Barn den alderen er jo svamper, så trenger ikke så mye tid for at det faktisk læres.

Anonymkode: 3ca44...c07

• Liker 14
Skrevet

ungen min på 1 år sier Daddy norske ord kan han ikke, artig hva de plukker opp, disse små.

AnonymBruker
Skrevet

Er vel i det hele for mange som er stolte av ikke nevneverdige prestasjoner. Joda, engelsk er nyttig det, men de aller fleste nordmenn under 60 behersker engelsk godt.

Anonymkode: b646a...223

• Liker 3
Skrevet

Det trenger ikke å sitte foran en skjerm 24 timer i døgnet for å ha lært seg litt engelsk. :P Alt man skal legge seg opp i...

• Liker 14
Gjest Forumhei
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel i det hele for mange som er stolte av ikke nevneverdige prestasjoner. Joda, engelsk er nyttig det, men de aller fleste nordmenn under 60 behersker engelsk godt.

Men ikke så tidlige! For et utgangspunkt !😊

AnonymBruker
Skrevet

Min på 3 år har lært seg en god del engelsk av å se på en youtube serie som han elsker. Han snakker norsk og sitt morsmål. Synes det er bra jeg.

Anonymkode: 7b73a...d1e

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, snoren skrev:

ungen min på 1 år sier Daddy norske ord kan han ikke, artig hva de plukker opp, disse små.

Det finnes sa ikke «artig» at 1 åringen din ser på så mye søppel på YouTube at han begynner å lære et annet språk før morsmålet er på plass! Det er vare trist. 

ts

• Liker 12
Skrevet (endret)
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! De trenger ikke fri flyt på YouTube fra ung alder for å lære seg engelsk. Syntes det er merkelig at noe skulle syntes det er noe å være stolt av at barna har lært engelsk fordi de har sett masse på YouTube. 

Endret av cattleya
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

5 åringen min snakker i lange setninger på engelsk, det har hen gjort fra 3 års alder. Kun takket være engelsk TV/YouTube. Ikke så mye eller ofte heller - noen lærer bare fort!

Anonymkode: b0419...e95

• Liker 3
Skrevet

Synes det er fantastisk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts er det fortsatt fint der oppe på din høye hest??? 

For å være seriøs, så er det jo bra at de har lært engelsk, men youtube i seg selv kan være skadelig. Det er mye tegnefilmer der som har feks elementer fra skrekkfilmer editert inn. Det må de passe på. Min på 7 får ikke ha youtube. Han har barneyoutube da..

Anonymkode: d0747...273

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes sa ikke «artig» at 1 åringen din ser på så mye søppel på YouTube at han begynner å lære et annet språk før morsmålet er på plass! Det er vare trist. 

ts

Bli ikke sjalu på disse begavede barn som nå vokser opp. Er nokk ikke vanskelig å lære norsk i Norge?😛.

Anonymkode: be73f...7a2

• Liker 1
Gjest Forumhei
Skrevet

Kunne ønske foreldre mine gjorde det samme! Lærte ikke engelsk før det ble introdusert på skolen, å syntes det var utrolig vanskelig!! Døm ikke disse menneske, for dem er lure.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...