AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #21 Skrevet 19. juli 2020 Just now, SoWhat? said: Nå kan en vel kanskje ikke sammenlikne konspirasjonsteorier med en tro som har eksistert i mange hundre år? Hvorfor ikke? Folk tror på himla mye rart, og jeg tviler på at de viste like mye som nå, for mange hundre år siden. Anonymkode: 1430f...e76 2
SoWhat? Skrevet 19. juli 2020 #22 Skrevet 19. juli 2020 (endret) 51 minutter siden, Frøkensina skrev: Men da må man først tro på konseptet «sjel», som i metafysikken og religioner. Det er ikke akkurat noe som er bevist heller. Men vi har nok en medfødt evne til å «besjele» ting, ut fra å lete etter sammenhenger og hvor viktig det sosiale er for mennesker. Nei, ingenting av religioner og tro på dette, er bevist. Men jeg tenker at vi mennesker avviser ofte ting vi ikke har bevis for, og ting vi ikke klarer å forstå. Jeg syns det er litt for enkelt å bare tro på det som er "bevist"....Jeg blir alltid litt undrende når noen kategorisk avviser det de ikke forstår. Vi vet at det er lite vi vet når det gjelder ting som dette Endret 19. juli 2020 av SoWhat? 5
SoWhat? Skrevet 19. juli 2020 #23 Skrevet 19. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke? Folk tror på himla mye rart, og jeg tviler på at de viste like mye som nå, for mange hundre år siden. Anonymkode: 1430f...e76 Og hvordan oppsto den "troen"? Når det gjelder tro og religion, så handler det ikke om å vite mye om noe. Jeg tror hvert i mot at når det gjelder dette, så var mennesker dypere og mer tankefulle enn i dag. De hadde nok nærmere kontakt med seg selv og andre. Nå har jo folk knapt nok tid til å tenke, og vi søker mest ut( internett osv) istedenfor å gå inn i oss selv. Vi er jo blitt mer overfladiske.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #24 Skrevet 19. juli 2020 24 minutter siden, SoWhat? said: Og hvordan oppsto den "troen"? Når det gjelder tro og religion, så handler det ikke om å vite mye om noe. Jeg tror hvert i mot at når det gjelder dette, så var mennesker dypere og mer tankefulle enn i dag. De hadde nok nærmere kontakt med seg selv og andre. Nå har jo folk knapt nok tid til å tenke, og vi søker mest ut( internett osv) istedenfor å gå inn i oss selv. Vi er jo blitt mer overfladiske. Kunnskapsrike, mener du vel. Slik at vi etterhvert har lært oss at det ikke er guder som lager torden etc. Anonymkode: 1430f...e76 1
SoWhat? Skrevet 19. juli 2020 #25 Skrevet 19. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunnskapsrike, mener du vel. Slik at vi etterhvert har lært oss at det ikke er guder som lager torden etc. Anonymkode: 1430f...e76 Nå var jeg i Hellas da filosofer som Platon levde 😄 Vet ikke når folk trodde på Thor og Odin (?) Osv men ja, vi vet bedre nå. Men det vet vi ikke med annen tro og religioner. Ingen har bevist at Gud ikke fins for å si det sånn. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #26 Skrevet 19. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Går det ann å huske tidligere liv? Noen som har minner eller har prøvd regresjon? Anonymkode: 529fa...c75 Har prøvd regresjon. Det er veldig spennende, enten du tror på det eller ikke. Anbefaler det 😌 Anonymkode: 44a31...ddd 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #27 Skrevet 19. juli 2020 2 timer siden, Rant skrev: Et bevis på at man ikke har levd et tidligere liv er om du ser på befolkningsveksten. Men det er jo ikke bevist at tiden er lineær? Vår oppfatningsevne er ikke fasit for universet. Anonymkode: 0fc9c...dca 2
Pysa Skrevet 19. juli 2020 #28 Skrevet 19. juli 2020 Phobe Buffay videodokumenterte sine tidligere liv. Det er bevis godt nok for meg. 😉 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #29 Skrevet 20. juli 2020 Eg trur eg drukna i mitt forrige liv... Alltid hatt enorm frykt for bilkjøring på brygger. Veit ikkje om det eigentlig er mulig, ein følelse. Ikkje rasjonellt. Anonymkode: abcd1...698
bruker_K Skrevet 20. juli 2020 #30 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har prøvd regresjon. Det er veldig spennende, enten du tror på det eller ikke. Anbefaler det 😌 Anonymkode: 44a31...ddd hvor gjør man dette? hvordan går man frem?
SoWhat? Skrevet 20. juli 2020 #31 Skrevet 20. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er vitsen når man ikke husker noe av det? Anonymkode: 01e75...355 Kanskje hvis en var bevisst det, altså tror på det og går litt inn i det, så skjønner en kanskje at ting i dette livet har sammenheng med ting i tidligere liv, så ville en husket mer... Jeg tenker at det kan skje sånn. Mens barn husker mye allerede. Om en tror på det altså.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #32 Skrevet 20. juli 2020 3 timer siden, SoWhat? skrev: Det fins vel "nye sjeler" også? Sånn at alle ikke har levd tidligere liv tror jeg leste noe om det. Og sjeler deler seg, derav sjelevenn. Anonymkode: 131b2...08a 1
SoWhat? Skrevet 20. juli 2020 #33 Skrevet 20. juli 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og sjeler deler seg, derav sjelevenn. Anonymkode: Er det noe du tenker? Eller har du lest eller hørt det noe sted?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #34 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, SoWhat? skrev: Er det noe du tenker? Eller har du lest eller hørt det noe sted? Både lest og hørt. "Vi må ha delt sjel i et tidligere liv" sier noen... Anonymkode: 131b2...08a 1
SoWhat? Skrevet 20. juli 2020 #35 Skrevet 20. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Både lest og hørt. "Vi må ha delt sjel i et tidligere liv" sier noen... Anonymkode: 131b2...08a Ok 🙂 det er jo mulig.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #36 Skrevet 20. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Har prøvd regresjon. Det er veldig spennende, enten du tror på det eller ikke. Anbefaler det 😌 Anonymkode: 44a31...ddd 9 timer siden, bruker_K skrev: hvor gjør man dette? hvordan går man frem? Nå vet ikke jeg hvor du hører til i landet. Jeg gikk til en privat person som hadde drevet profesjonelt i mange år, men som sluttet. Hun hadde noen på siden, inkludert meg, som hun hjalp. Noe jeg satt stor pris på. Det er ikke skummelt, gjør ikke vondt eller noen ting. Som sagt så er det spennende. Jeg gjorde det pga angst, og det hjalp. Vil ikke gå inn på hva som skjedde, da det er sårt. Du søker opp regresjon terapi/hypnose, og hvor du er, feks Trondheim. Fant denne siden: https://www.trondheimhypnoterapi.no/regresjon/ Du ligger bare på en seng eller i en stol mens han/hun prater til deg. Du blir søvnig, og det er som om du er i drømmeland men på samme tid våken. Så skjer ting, og de guider deg gjennom de viktigste hendelsene. Feks en hendelse som gjør du har angst i dette livet. Det er opp til hver enkelte om hva de tror på, sjeler eller ikke. Jeg tror på at vi har en kjerne sjel, og den er med oss gjennom alle livene. Sjelen vi har nå, er ikke eksakt lik den vi hadde i forrige liv, men den er festet til ‘kjerne sjelen’. Som hun jeg gikk til sa, sjelen er som et tre, hvor livene våres er bladene. Anonymkode: 44a31...ddd 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 20. juli 2020 #37 Skrevet 20. juli 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Bevis? Anonymkode: 529fa...c75 13 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev: Nei jeg kan ikke bevise det. Jeg kan heller ikke bevise at det ikke finnes alver som lever i skogen. Kan du bevise at man har levd tidligere liv ? Registrerer at du ikke svarer på om du har bevis. Men det var som forventet.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #38 Skrevet 20. juli 2020 Kommer ateister noen gang til å forstå at man ikke trenger bevise troen sin? Hvis man skal overbevise andre, ja. Men ellers, nei. Anonymkode: b467f...a7a 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #39 Skrevet 20. juli 2020 8 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Registrerer at du ikke svarer på om du har bevis. Men det var som forventet. Jeg orker ikke å svare. Verken du eller jeg har bevis for noe. Anonymkode: 529fa...c75
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #40 Skrevet 20. juli 2020 9 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Registrerer at du ikke svarer på om du har bevis. Men det var som forventet. Kan ikke bevise det for andre annet enn at jeg velger å tro på det jeg har opplevd. Og det var mer en nok bevis for meg. Anonymkode: 529fa...c75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå