Gå til innhold

Jan Guillou ut mot «norsk skadefryd»: – Norge og Danmark vil bli rammet mye hardere enn Sverige

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd å lese svenske artikler de siste dagene og følte jeg mistet hjerneceller..

Nesten det ENESTE dem skriver om er hvor fæle Norge og norden er som har stengt dem ute, realitystjerner, ''sexisme'' (HVOR MYE SEXISME KAN FINNES I ET LAND SOM SVERIGE egentlig?!), hvite menn og hvor fæle dem er,

også var det artikkel om at mange eldre følte at pandemien var POSITIV, fordi dem fikk satt i perspektiv hvor mye verre andre har det... osv..

Det virker som de media der har generelt liten bakkekontakt dessverre... Reagerer også på hvorfor dem ikke tillater kommentarfelt av noen slag?! Skal ikke folk få ytre meningen sin?

Anonymkode: b64c1...922

• Liker 7
Skrevet (endret)

Jeg har ikke merket noe som helst skadefryd, tror det er noe de innbiller seg rett og slett. Istedet har mange i Norge og resten av Norden blitt triste, skremte og forskrekket over koronadødsfallene og håndteringen i Sverige. Synes det er veldig merkelig og lite voksent å kalle den reaksjonen og de logiske konsekvensene av bred smittespredning i et naboland for mobbing og skadefryd.

Endret av Frøkensina
  • Liker 24
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hva er det egentlig med svensker om dagen ?

Skrevet

Coronahåndteringen er vel en av de få fornuftige tingene de har gjort i Sverige. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Catalina Culès skrev:

Enig, dette begynner å bli utrolig merkelig. Men de har faktisk hatt fornuftige stemmer i sin egen befolkning, flere tusen leger og forskere signerte jo et brev til regjeringen om å snu kursen for å redde liv. Men disse druknes jo bare ut dessverre.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal en forfatter uttale seg om dette egentlig? Finnes det ikke eksperter på emnet som kan få snakke? Ikke mye skadefryd i Norge nei, men at det kommer fortvilte uttalelser om hva i helvete Sverige driver med. Og at man prøver å vise at det de gjør er feil, ved å sammenlikne med nesten av Norden. 

Anonymkode: bd069...6df

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner absolutt ingen som fryder seg. For noe tull! 

Anonymkode: 13614...a18

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

svenskene dro på vinter og påske ferie utenlandsk,  dvs alpene. nordmenn kjører ski i eget land og danskene står ikke på ski.

eh.. i påska var vel ingen på ski (med unntak av svenskene som jo hadde åpent).  men ingen i utlandet og både nordmenn og svenskene fikk vel smitten fra utlandet og after-ski.

danskene er jeg usikker på..

Anonymkode: ee64a...150

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han vrøvler. Resonnementet bygger på at svenskene var på skiferie i Alpene da utbruddet startet, mens nordmenn holdt seg hjemme. Han er tydeligvis ikke informert om at smitten økte raskere i Norge enn Sverige i starten, da norske skiturister kom hjem fra de Alpene Guillot mener de ikke var i. Det er en skam at pressen bruker plass på sånt vås.

Anonymkode: a3d93...ab3

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Han får holde seg til det han kan, og det er å skrive bøker. 

Anonymkode: e8bb2...11a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Noen av dem lider nok av fryktelige smerter i lommeboka. Hva som er problemet for alle dem som ikke er involvert i grensehandelen vet jeg ikke. 

Anonymkode: 05902...e76

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har til gode å møte en eneste nordmann som fryder seg over galskapen i Sverige. 

Anonymkode: 1a105...215

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

svenskene dro på vinter og påske ferie utenlandsk,  dvs alpene. nordmenn kjører ski i eget land og danskene står ikke på ski.

eh.. i påska var vel ingen på ski (med unntak av svenskene som jo hadde åpent).  men ingen i utlandet og både nordmenn og svenskene fikk vel smitten fra utlandet og after-ski.

danskene er jeg usikker på..

Anonymkode: ee64a...150

Riktig. 

Og hvem som dro hvor i påsken er ikke relevant. I påsken var både Østerrike, Sveits og Italia stengt.... Påsken var forholdsvis sent i april. Da var bortimot hele Europa stengt, bortsett i fra Sverige. Hvor svenskene dro i påsken, vet ikke jeg. Men de dro ikke til Mellom- og Sør-Europa. 

Anonymkode: deb81...a86

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Skadefryd? Jaha?

Uansett, hva som skjer når neste bølge kommer og hvordan det endelige utfallet blir, er det jo ingen som kan si helt bastant hva kommer til skje. Ingen vet!

Anonymkode: 9ba78...6a3

• Liker 4
Skrevet

Jeg fryder meg overhode ikke, men jeg fordømmer svenske myndigheter for deres tafatthet. Bortimot 6000 svensker i kiste er ingenting å glede seg over. Det er bare tragisk hele greia!

• Liker 12
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er han lege? Forsker? Epidemilog? Ansvarlig for noe som helst? Nei? Ok, da kan han nesten bare..... holde kjeft. 

Anonymkode: 38013...15a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Null skadefryd. Langt langt fra hva jeg føler. Har medfølelse med at de har hatt så mange døde. Det er trist. Å tro en som nordmann føler skadefryd... det høres litt sjukt ut å tro. 

Anonymkode: 2291d...f74

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

I denne sammenheng er vi da brødre og søstre. Skadefryd ?????? (jo vet det er gramatisk feil med ørten (?) men måtte bare.

Anonymkode: 2291d...f74

• Liker 5
  • Opprett ny...