Gå til innhold

Ikke hatt barnevernet på besøk i nå 5 måneder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kall meg dårlig mor, døm så mye dere vil. Men siden det har vært dette corona viruset så har ikke bv vært på besøk en og ringt 1-2 ganger i måneden. Og jeg har aldri hatt det så mer fredelig en det er nå. De som mener at det som jeg sier er feil og at (jeg ikke sammerbeider) vil aldri forstå belastningen av og ha Bv inni bildet. De har gjort så mye stress med møter her og der at jeg har fått masse knuter i ryggen pga stress.. Nå er de borte etter disse corona tiltakene. 
Men dessverre så vil denne fredelige stunden ta slutt.. 
Advokaten min mener det ikke er vits at de besøker så ofte siden barnet utvikler seg så godt at han ser det som unødvendig med så mye besøk.  

Men bv skal alltid prøve seg på nye ting slik at de kan være så mye som mulig.  

Nei jeg er ikke fan av Bv etter mine erfaringer med disse folka! De har gjort livet mitt er helvete etter de skulle snike seg inn.

Anonymkode: bbba5...990

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til at de er inne da? Hadde nylig en sak hos bv. Var på ett møte og hadde hjemmebesøk så var det hele avsluttet. Synes de arbeidet greit og stilte de riktige spørsmålene. Fikk meg til å reflektere mye på hvordan jeg er og hvordan jeg oppdrar barna. Veldig positivt å få litt innsikt, så man kan bli en bedre forelder og gi barna et bedre utgangspunkt 

Anonymkode: 37e4a...c9d

• Liker 13
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Cleo88 skrev:

Jeg skjønner ikke helt om du mener mindre tilstedeværelse fra BV er en god eller dårlig ting her?

Du skriver at du har mindre stress, men samtidig er du opprørt over at de nå også offisielt vil kutte ned på oppfølgingen? 

Klarer du å melde ifra hvis du trenger støtte? 🍀

Nei mente at snart vil de ha enda et besøk og møte, da mente jeg at fredeligheten er over etter at de ikke har vært innom så lenge heh..

Anonymkode: bbba5...990

Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det er stressende, men de er vel der for en grunn? 

Anonymkode: cf382...037

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet

Å ha sak hos barnevernet, en etat som kan være både dommer og jury,  på bedømmingsbesøk er selvsagt belastende enten du er skyldig i noe eller ikke. Det er det ikke tvil om. Mange vet ikke at de gjør noe galt, noen vet at de gjør noe galt og andre er uskyldige. Og besøk må gjøres for å skille på de tingene. Bv gjør mye bra. De gjør også feil. Din sak vet ingen her noe om. Kanskje gjør du noe galt og vet det. Uansett er det forståelig at du finner dette psykisk belastende. 

AnonymBruker
Skrevet

Dytt

Anonymkode: 29d7d...058

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...