Gå til innhold

Har noen her inne erfaring med å forkorte persienner i lengden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at det går an å tilpasse dem i bredden med sag, etc. Men har noen her inne forsøkt å fjerne lameller for å tilpasse persienner i lengden? 

Persiennene våre henger langt nedenfor vinduskarmen, og dersom man slipper dem helt ned henger de over en panelovn. Vil helst forkorte dem litt, slik at det med ovnen ikke er en problemstilling.

Har noen erfaring med dette? 🙂

Anonymkode: acfaf...e85

AnonymBruker
Skrevet

Ta ut de nederste som dere ikke bruker. Ta ut proppen i festet, og ta ut de som er til overs 

Anonymkode: 0a4cf...c59

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta ut de nederste som dere ikke bruker. Ta ut proppen i festet, og ta ut de som er til overs 

Dette funker. :) Persienner (i alle fall de som ikke er produsert etter mål) er ofte laget for å kunne tilpasses i lengden. Du fjerner overflødige lameller, kutter overflødige snorer, setter på plass igjen bunnstykket og fester snorene med proppene slik det var. 

Legg godt merke til hvordan snorene er festet nederst, eventuelle knuter etc., før du begynner å kutte. 

Anonymkode: ac2d7...01f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette funker. :) Persienner (i alle fall de som ikke er produsert etter mål) er ofte laget for å kunne tilpasses i lengden. Du fjerner overflødige lameller, kutter overflødige snorer, setter på plass igjen bunnstykket og fester snorene med proppene slik det var. 

Legg godt merke til hvordan snorene er festet nederst, eventuelle knuter etc., før du begynner å kutte. 

Anonymkode: ac2d7...01f

Tusen takk for fine og informative svar!

Jeg lurte på om det var sånn det fungerte, men jeg turte ikke helt å sette i gang uten å få det bekreftet. Nå har jeg et prosjekt etter jobb i morgen! 😀

Anonymkode: acfaf...e85

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...