AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #1 Skrevet 19. juli 2020 Jeg vet at det går an å tilpasse dem i bredden med sag, etc. Men har noen her inne forsøkt å fjerne lameller for å tilpasse persienner i lengden? Persiennene våre henger langt nedenfor vinduskarmen, og dersom man slipper dem helt ned henger de over en panelovn. Vil helst forkorte dem litt, slik at det med ovnen ikke er en problemstilling. Har noen erfaring med dette? 🙂 Anonymkode: acfaf...e85
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #2 Skrevet 19. juli 2020 Ta ut de nederste som dere ikke bruker. Ta ut proppen i festet, og ta ut de som er til overs Anonymkode: 0a4cf...c59 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #3 Skrevet 19. juli 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta ut de nederste som dere ikke bruker. Ta ut proppen i festet, og ta ut de som er til overs Anonymkode: 0a4cf...c59 Dette funker. Persienner (i alle fall de som ikke er produsert etter mål) er ofte laget for å kunne tilpasses i lengden. Du fjerner overflødige lameller, kutter overflødige snorer, setter på plass igjen bunnstykket og fester snorene med proppene slik det var. Legg godt merke til hvordan snorene er festet nederst, eventuelle knuter etc., før du begynner å kutte. Anonymkode: ac2d7...01f 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #4 Skrevet 19. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta ut de nederste som dere ikke bruker. Ta ut proppen i festet, og ta ut de som er til overs Anonymkode: 0a4cf...c59 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette funker. Persienner (i alle fall de som ikke er produsert etter mål) er ofte laget for å kunne tilpasses i lengden. Du fjerner overflødige lameller, kutter overflødige snorer, setter på plass igjen bunnstykket og fester snorene med proppene slik det var. Legg godt merke til hvordan snorene er festet nederst, eventuelle knuter etc., før du begynner å kutte. Anonymkode: ac2d7...01f Tusen takk for fine og informative svar! Jeg lurte på om det var sånn det fungerte, men jeg turte ikke helt å sette i gang uten å få det bekreftet. Nå har jeg et prosjekt etter jobb i morgen! 😀 Anonymkode: acfaf...e85 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå