Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg så godt! Jeg hadde mange modnigstegn i ukene før, og var lenge sikker på at nå er det like før. Hun kom på termin, den dagen jeg ventet det minst, for "ingen" føder vel akkurat på termin 😅 Startet uten forvarsel med at jeg våkna av rier på natta. Riene var likevel uregelmessige og jeg følte ikke de var så vonde. Reiste inn kl 06 på morningen, med en times reisevei, og når vi satt oss i bilen smalt det til med heftige rier med 3 og 4 min mellom. Født kl 07, når vi akkurat var komt inn på fødestua, så det er nok lurt å ikke drøye for mye med så lang reisevei. Rakk å legge meg ned i senga, jordmor sjekka og sa at her er full åpning, og jeg som var redd for bomtur egentlig helt til hun sa jeg måtte bare presse😳

Anonymkode: 10c50...42b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner deg så godt! Jeg hadde mange modnigstegn i ukene før, og var lenge sikker på at nå er det like før. Hun kom på termin, den dagen jeg ventet det minst, for "ingen" føder vel akkurat på termin 😅 Startet uten forvarsel med at jeg våkna av rier på natta. Riene var likevel uregelmessige og jeg følte ikke de var så vonde. Reiste inn kl 06 på morningen, med en times reisevei, og når vi satt oss i bilen smalt det til med heftige rier med 3 og 4 min mellom. Født kl 07, når vi akkurat var komt inn på fødestua, så det er nok lurt å ikke drøye for mye med så lang reisevei. Rakk å legge meg ned i senga, jordmor sjekka og sa at her er full åpning, og jeg som var redd for bomtur egentlig helt til hun sa jeg måtte bare presse😳

Reiste forresten inn fordi jeg hadde ørlitt småblødninger på natta mellom riene, ikke fordi riene var spesielt vonde eller regelmessige, trodde egentlig det var kynnere. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Reiste forresten inn fordi jeg hadde ørlitt småblødninger på natta mellom riene, ikke fordi riene var spesielt vonde eller regelmessige, trodde egentlig det var kynnere. 

Herleminn litt av en fødsel 😂 egentlig håper jeg litt det skjer sånn, at det ikke drøyer..

I dag får jeg så innmari vonde nedpress, men ikke regelmessig. Men er sånn at jeg nå stoppe opp å rope litt, så går det over.. Vurderer dra inn for sjekk, men samtidig har jeg time hos jordmor kl 12 i morgen, så frister å bare vente.. 😬

Anonymkode: eab56...55d

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har lest utallige tråder om nettopp dette tema, men som høygravid er det KUN dette som okkuperer hodet mitt om dagen! (tipper det er gjenkjenbart hos de fleste 😅)  noen som vil dele kunnskap og historier med meg? 

Jeg er 38+5 for å være eksakt.. Førstegangsfødende!! 

De siste to tre dagene har bestått av en lang konstant kynner - har det virket som. Føler meg lurt når det aldri blir vondere 😂 baby er også veldig aktiv..  Kynnerne går ikke over når jeg bytter stilling, slapper av, kanskje bare i noen minutter, før det begynner igjen. Men tar seg aldri opp!! 

Jeg har hatt løs mage i 5 dager. Alt jeg spiser går rett igjennom. 

Jeg tror at slimpropp gikk for snart en uke siden. Det var hvertfall noe helt annerledes som kom ut (😂) dog ikke blod.. 

I dag har jeg sove hele dagen, av og på. Og i kveld er alt plutselig mindre vondt og tilbake til vanlig.. 

Noen som har en formening om hva som helst, egentlig? Tror dere det er lenge igjen.. Jeg vil gjerne høre historier fra førstegangsfødende 😅 

Hadde sex men mannen i går, om noe skjedde, så var det i såfall at ting avtok virker det som.....  (har lest at det skulle sette ting i gang, men nei..) 

Hadde alt det og i tillegg 1 cm åpning, hadde sex daglig, i flere uker. Måtte settes i gang i uke 39, selv med alt det du har så tok det 3 dager med alle triks på føden for å få babyen ut. 

Anonymkode: de6d1...e59

Skrevet

Jordmor ba meg slappe meir av, og få ekstra hvile. Både med mennesker og dyr er det vanlig at fødselen starter om natten, når det er rolig og adrenalinet er på det laveste. 

Mange sier at de vasket hele huset, og så startet fødselen på kvelden.. Men det er ikke husvasken som startet fødselen, det er fordi man roer ned på kvelden😊 så egenpleie, ro, og alt som kan øke oxytocinet.... Så kanskje vi kan spise litt ekstra mye sjokolade nå på slutten med god samvittighet? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Sokkar skrev:

Jordmor ba meg slappe meir av, og få ekstra hvile. Både med mennesker og dyr er det vanlig at fødselen starter om natten, når det er rolig og adrenalinet er på det laveste. 

Mange sier at de vasket hele huset, og så startet fødselen på kvelden.. Men det er ikke husvasken som startet fødselen, det er fordi man roer ned på kvelden😊 så egenpleie, ro, og alt som kan øke oxytocinet.... Så kanskje vi kan spise litt ekstra mye sjokolade nå på slutten med god samvittighet? 

Tror jeg skal prøve denne teorien i kveld ja 😊🤞

i går var det full fart med vask, ute jobbing osv, hadde så vondt i korsryggen og hoftene i går kveld at jeg gråt på senga!!  

Jordmor nå straks, det blir spennende!! 

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg skal prøve denne teorien i kveld ja 😊🤞

i går var det full fart med vask, ute jobbing osv, hadde så vondt i korsryggen og hoftene i går kveld at jeg gråt på senga!!  

Jordmor nå straks, det blir spennende!! 

Lykke til 😊 gi tilbakemelding om hun kommer med noen gode tips 😁

Edit; håper hoftene og bekkenet blir bedre. Med første ble mine så ødelagt at jeg måtte støtte meg langs veggen for å klare å gå, og ingen husvask er verdt det 😜

Endret av Sokkar
Gjest BethD
Skrevet

Mitt råd til deg er å slappe av. Få mye kos og nærhet av mannen din kanskje (ikke sex) slik at du blir heeeelt avslappet og sov så mye du kan! Så setter nok kroppen igang når den er klar :)

AnonymBruker
Skrevet

Baby var langt nede i bekken hvert fall. Hun hadde ingen tips, utenom samleie og hvile, som antatt! 😂

Jeg skal bare ligge på sofaen i dag 😉 

• Liker 1
Skrevet

Klarer jo ikke å følge mine eller jordmoren sine råd. Mamma kommer på besøk i dag, og siden vi har hund og regnvær her i Bergen, så kan jeg ikke utsette gulvvasken...😐 Og så må jeg legge sammen klær, for det har jeg utsatt i tre dager 😜

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Sokkar skrev:

Klarer jo ikke å følge mine eller jordmoren sine råd. Mamma kommer på besøk i dag, og siden vi har hund og regnvær her i Bergen, så kan jeg ikke utsette gulvvasken...😐 Og så må jeg legge sammen klær, for det har jeg utsatt i tre dager 😜

Moren din kan sikkert hjelpe deg med det, om hun kommer! Hun vet jo hvordan det er 😉

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Moren din kan sikkert hjelpe deg med det, om hun kommer! Hun vet jo hvordan det er 😉

Mannen er kjempeflink å hjelpe meg altså. Men jeg er en sånn pirk, som gjerne gjør det litt meir nøye enn mannen 😊 så mannen er sendt på tur med hundene, og når mamma kommer kan jeg jo slappe av resten av dagen 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...