Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lest utallige tråder om nettopp dette tema, men som høygravid er det KUN dette som okkuperer hodet mitt om dagen! (tipper det er gjenkjenbart hos de fleste 😅)  noen som vil dele kunnskap og historier med meg? 

Jeg er 38+5 for å være eksakt.. Førstegangsfødende!! 

De siste to tre dagene har bestått av en lang konstant kynner - har det virket som. Føler meg lurt når det aldri blir vondere 😂 baby er også veldig aktiv..  Kynnerne går ikke over når jeg bytter stilling, slapper av, kanskje bare i noen minutter, før det begynner igjen. Men tar seg aldri opp!! 

Jeg har hatt løs mage i 5 dager. Alt jeg spiser går rett igjennom. 

Jeg tror at slimpropp gikk for snart en uke siden. Det var hvertfall noe helt annerledes som kom ut (😂) dog ikke blod.. 

I dag har jeg sove hele dagen, av og på. Og i kveld er alt plutselig mindre vondt og tilbake til vanlig.. 

Noen som har en formening om hva som helst, egentlig? Tror dere det er lenge igjen.. Jeg vil gjerne høre historier fra førstegangsfødende 😅 

Hadde sex men mannen i går, om noe skjedde, så var det i såfall at ting avtok virker det som.....  (har lest at det skulle sette ting i gang, men nei..) 

Anonymkode: eab56...55d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Las faktisk her en dag at noen hadde tatt en gruppe kvinner. De kvinnene som hadde sex i slutten av svangerskapet fødte faktisk seinere enn de kvinnene som ikke hadde hatt sex. 

Elles har jeg hatt mange symptom, slik som du. Men for meg betyr symptoma at jeg er i slutten av svangerskapet. 

Har født før, og har ikke hatt noen spesielle tegn den dagen, eller dagene før.. Det har startet av seg selv, uten spesielle tegn som har vært unike i forhold til hvordan de siste ukene er hos alle høygravide 😊

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Sokkar skrev:

Las faktisk her en dag at noen hadde tatt en gruppe kvinner. De kvinnene som hadde sex i slutten av svangerskapet fødte faktisk seinere enn de kvinnene som ikke hadde hatt sex. 

Elles har jeg hatt mange symptom, slik som du. Men for meg betyr symptoma at jeg er i slutten av svangerskapet. 

Har født før, og har ikke hatt noen spesielle tegn den dagen, eller dagene før.. Det har startet av seg selv, uten spesielle tegn som har vært unike i forhold til hvordan de siste ukene er hos alle høygravide 😊

Ja ikke sant.. Jeg tror nok det ble med den ene gangen i går, var ikke noe godt for min del.. Følte meg nærmest jomfru igjen.. 🤭 så håper ikke den utsatte det merkverdig hvert fall 😂 

Håper det bare kan sette i gang.. Takk for svar ☀️

AnonymBruker
Skrevet

Fødte 39+1 førstegang. Rask fødsel. slimproppen gikk uten blod en uke før. Fikk slum med blod i to dager  før fødsel. Hadde sex ofte i slutten med orgasme og tok akupunktur 🙄😊

Anonymkode: 12c37...6a5

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fødte 39+1 førstegang. Rask fødsel. slimproppen gikk uten blod en uke før. Fikk slum med blod i to dager  før fødsel. Hadde sex ofte i slutten med orgasme og tok akupunktur 🙄😊

Anonymkode: 12c37...6a5

Syntes dere som orker sex ofte, og klarer få orgasme er flinke 😂 jeg blir sliten av tanken...  En gang var nok 😂 Håper jeg og føder nå rundt 39 hvert fall.. 

AnonymBruker
Skrevet

Er i uke 37 selv og har like symptomer. 
Har i tillegg vært kvalm og hatt diaré to kvelder på rad. Mye ubehag i korsryggen også. Er andregangsfødende og hadde det ikke sånn lenge før fødsel sist, så begynner å tro at det nærmer seg for min del også. Men hvem vet? Plutselig går jeg langt over termin. 

Anonymkode: 30920...a4f

Skrevet

Jeg har gått med like symptomer som deg siden uke 37. Er nå 40+1 og fremdeles ingen baby 💔 Så det å ha mange modningstegn betyr dessverre ikke at ting skjer helt med det samme. Men det kan jo selvsagt skje på et annet tidspunkt med deg enn for meg! Krysser fingrene for fødsel snart (for oss begge) 😊

AnonymBruker
Skrevet

Det som er så trist å lese 😂 at det uansett er nærmest umulig å estimere..  

Skrevet

massere brystene

Skrevet

Jeg lastet ned rieteller på telefonen, når riene hadde vært regelmessige en stund ringte jeg føden for råd. 

Kynnere uten effekt er sjelden regelmessige (i følge min jm), dermed kan du bruke det som en pekepinn for når ting går fremover :)

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Skogkløver skrev:

Jeg lastet ned rieteller på telefonen, når riene hadde vært regelmessige en stund ringte jeg føden for råd. 

Kynnere uten effekt er sjelden regelmessige (i følge min jm), dermed kan du bruke det som en pekepinn for når ting går fremover :)

Ja, dette har jeg gjort. To dager på rad. Appen sa "Det er på tide å dra til sykehuset!" fordi modningsriene/kynnerene kom regelmessig. Men de er bare ubehagelige, ikke vonde..  Ringte føden - hun sa jeg skulle vente på at de var vonde, og kortere. Men de bare avtok helt.. Kjenner atdet begynner litt nå igjen, men blir bare lurt hver kveld nå .. 

Aldri vært så utolmodig i mitt liv, haha!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette har jeg gjort. To dager på rad. Appen sa "Det er på tide å dra til sykehuset!" fordi modningsriene/kynnerene kom regelmessig. Men de er bare ubehagelige, ikke vonde..  Ringte føden - hun sa jeg skulle vente på at de var vonde, og kortere. Men de bare avtok helt.. Kjenner atdet begynner litt nå igjen, men blir bare lurt hver kveld nå .. 

Aldri vært så utolmodig i mitt liv, haha!

Ikke lett altså! 🤭 Jeg satt heldigvis bare sånn 2 kvelder før jeg var skikkelig i gang. 

Ble sendt hjem kl 1 på natten (dag to) da jeg kom inn med rier hvert 3 min,  men de var ikke kraftige nok og avtok litt når jeg kom inn. Jordmor fant ikke åpningen 🙈 

Kom derimot tilbake etter 2 timer, vannet gikk og stormriene startet. Full åpning kl 6 og ungen ble født like etter 🤗 godt Vi hadde kort vei! 

Masse lykke til! Håper du slipper å vente for lenge 😊

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Skogkløver skrev:

Ikke lett altså! 🤭 Jeg satt heldigvis bare sånn 2 kvelder før jeg var skikkelig i gang. 

Ble sendt hjem kl 1 på natten (dag to) da jeg kom inn med rier hvert 3 min,  men de var ikke kraftige nok og avtok litt når jeg kom inn. Jordmor fant ikke åpningen 🙈 

Kom derimot tilbake etter 2 timer, vannet gikk og stormriene startet. Full åpning kl 6 og ungen ble født like etter 🤗 godt Vi hadde kort vei! 

Masse lykke til! Håper du slipper å vente for lenge 😊

Oi, ja ikke sant! :) Takk!! Det håper jeg og :) 

Hun sa dog til meg at jeg kunne komme inn på en sjekk, men er en times kjørevei, og jeg orker egentlig ikke dra dit før jeg er ganske sikker på at noe er på gang.. Så vil vente til deg begynner gjøre vondt, hvert fall. Det må da gjøre vondt, tenker jeg! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har født både på termin (første), 6 dager over (nr 2) og to dager før (nr 3). 
kynnere, nedpress/rare stikkinger osv hører de siste ukene til.

det jeg har fått som forvarsel var kun med nr 2, da slimproppen startet å «gå» på kvelden. Morgenen etter gikk resten av slimproppen uten blod og riene var i gang med ti minutters mellomrom akkurat ti minutter etter siste rest med slimpropp hadde gått. Så kom jeg på do flere ganger (tømte meg) før han ble født rett over midnatt. 
med de andre to gikk vannet først og rier etter noen timer.

fyll de siste dagene med hvile, mye Netflix, korte turer, deilig mat og bare ting som gjør deg godt. Baby kommer når den kommer ❤️

Anonymkode: 83522...ffe

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har født både på termin (første), 6 dager over (nr 2) og to dager før (nr 3). 
kynnere, nedpress/rare stikkinger osv hører de siste ukene til.

det jeg har fått som forvarsel var kun med nr 2, da slimproppen startet å «gå» på kvelden. Morgenen etter gikk resten av slimproppen uten blod og riene var i gang med ti minutters mellomrom akkurat ti minutter etter siste rest med slimpropp hadde gått. Så kom jeg på do flere ganger (tømte meg) før han ble født rett over midnatt. 
med de andre to gikk vannet først og rier etter noen timer.

fyll de siste dagene med hvile, mye Netflix, korte turer, deilig mat og bare ting som gjør deg godt. Baby kommer når den kommer ❤️

Ja det er helt klart at noe er på gang hvert fall. Nedpress og rar følelse i kroppen :) 

Vil tro det er lurt å høre på deg, som har født tre ganger! ❤️ Men må inrømme at jeg er lei av netflix og hvile. Har vært sykmeldt siden covid stengte ned skolen jeg jobber på.. Tror det forsterker utolmodigheten min. Har vært mye hjemme! 

Takk for deling av erfaring! 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er helt klart at noe er på gang hvert fall. Nedpress og rar følelse i kroppen :) 

Vil tro det er lurt å høre på deg, som har født tre ganger! ❤️ Men må inrømme at jeg er lei av netflix og hvile. Har vært sykmeldt siden covid stengte ned skolen jeg jobber på.. Tror det forsterker utolmodigheten min. Har vært mye hjemme! 

Takk for deling av erfaring! 

Skjønner du er veldig lei. Spør du meg er det en grunn til nettopp dette også 🙈 man blir så lei og savner baby så mye at all smerte i verden er verdt å gå gjennom for å få baby trygt til verden. Men ja, du gjør lurt i å høre på meg 😅 for ventingen kan bli uutholdelig lang hvis ikke. Forsøk hvertfall å kose deg med magen denne siste tiden og se på det som en tid du setter deg selv først. Alt du kunne tenke deg å spise, se på, gjøre ❤️ Du skal snart gjennom en stor jobb 😊

Hvis du likevel vil forsøke noe kan du prøve å gå/løpe i trapper, ha sex (helst med orgasme) og rull brystvortene dine. Kanskje det kan sette litt fortgang 😉 

masse lykke til med forestående ❤️

Skrevet

I går jobbet vi i hagen, og såg film på Netflix på kvelden. A simple favor. Og så var dagen over. 40+5 i dag, så skal til jordmor etterpå. Begynner å bli litt lei nå. 

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, Sokkar skrev:

I går jobbet vi i hagen, og såg film på Netflix på kvelden. A simple favor. Og så var dagen over. 40+5 i dag, så skal til jordmor etterpå. Begynner å bli litt lei nå. 

Du har med andre ord større grunn til å være utolmodig enn meg 😂

lykke til!! 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har med andre ord større grunn til å være utolmodig enn meg 😂

lykke til!! 

Takk det samme 😊 

Og nei, det er ingen konkurranse i hvem som har størst grunn til å ville bli ferdig😊 jeg er jo i utrolig god form i forhold til mange andre høygravide, så kan ikke klage 😊 men her føler jeg at han har snudd seg, så blir spennende på kontroll i dag 😊

AnonymBruker
Skrevet

Vet det er vanskelig å synes det var vanskelig selv. Men PRØV å nyt de siste dagene og prøv å slapp av og gjøre hyggelige ting for deg selv, selv om det sikkert ikke er så lett :) Kan jo fortsatt gå noen uker før baby kommer dessverre. 

Vannet mitt gikk på termin kl 20.00 om kvelden hjemme, ikke merket noe forvarsel tidligere på dagen. Babyen var ute kl 03 ca. Veldig fin fødsel!

Mange i min venninnegjeng som har fått barn siste året og det man ser er jo at det ikke er likt for noen og alle har hatt ulike forløp i fødselen :) 

Lykke til med siste innspurt. 

Anonymkode: d64ce...c25

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...