AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #1 Del Skrevet 19. juli 2020 Som overskriften sier, får jeg kvelningsfornemmelser når jeg legger meg ned. Dette er fysisk. Det er som om jeg har en kul i halsen som trykker på, og legger jeg med ned, får jeg rett og slett ikke til å puste, om jeg ikke strekker helt og ligger i en veldig rar posisjon. Jeg har vært til undersøkelse på sykehuset av svelget fordi jeg fortalte legen blant annet at det kjennes ut som om jeg har noe i svelget hele tiden. Da spurte legen om jeg har angst... Altså, dette er rent fysisk. Halsen ser også hoven og «delt» ut på en måte. Jeg har gått i månedsvis og ventet på undersøkelse og pga coronatider, ble det ytterligere utsatt noen måneder, og før det gikk jeg til en annen lege og ba om å få undersøkt halsen mens hun verken undersøkte eller så på halsen men mente det bare var muskler. I skrivende stund strever jeg med å puste, må altså anstrenge meg. De fant ikke noe på undersøkelsen av svelget, men kulen er ikke inni svelget, men foran på en måte og den trykker på en måte innover. Jeg har også en arm som er blitt svak og vært vind siden i mars, og har fått en synlig kul som legen verken ser eller undersøker. Har også fått en kul bak, og det kjennes ut som om jeg sitter på en klump og har blitt ubdersøkt med skopi men de finner ikke noe, og kulen er der fortsatt og jeg blør daglig og har store smerter. Kan jeg be legen om å undersøke dette ytterligere? Fordi jeg vet at jeg ikke får pusteproblemer av å legge meg ned, av noe psykisk, som legen tror. Jeg tror det er noe som må fjernes for det blir verre for hver måned som går. Kan jeg bestille CT selv? Anonymkode: a2753...1f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #2 Del Skrevet 19. juli 2020 Nei legene har jo undersøkt deg og ikke funnet noe!!! Anonymkode: 8a36e...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 19. juli 2020 #3 Del Skrevet 19. juli 2020 Det kan høres ut som skjoldbruskkjertelen er forstørret. Er det gjort undersøkelser av den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Candiru Skrevet 19. juli 2020 #4 Del Skrevet 19. juli 2020 Du må jo bare pushe på for å få dette videre utredet. Tydelig at noe ikke er som det skal. Mr eller ct undersøkelse er på sin plass. Jeg forstod ikke helt, hvor blør du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #5 Del Skrevet 19. juli 2020 5 minutter siden, Ulven skrev: Det kan høres ut som skjoldbruskkjertelen er forstørret. Er det gjort undersøkelser av den? Nei, det er bare inni svelget som er undersøkt. Anonymkode: a2753...1f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #6 Del Skrevet 19. juli 2020 Hei. Har du lest om Globus pharyngeus? Klumpfornemmelse i halsen som er forårsaket av stramhet i musklene rundt strupehodet. Noen blir kvitt det ved hjelp av logoped som gir tøyeøvelser. Andre har blitt kvitt det ved å sove med biteskinne som hjelper kjeve/hals å slappe av. Be om henvisning til øre/nese/hals og ta opp dette. Jeg kjenner noen som har hatt det, og vet det er skikkelig vemmelig. Anonymkode: 52925...02c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #7 Del Skrevet 19. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Har du lest om Globus pharyngeus? Klumpfornemmelse i halsen som er forårsaket av stramhet i musklene rundt strupehodet. Noen blir kvitt det ved hjelp av logoped som gir tøyeøvelser. Andre har blitt kvitt det ved å sove med biteskinne som hjelper kjeve/hals å slappe av. Be om henvisning til øre/nese/hals og ta opp dette. Jeg kjenner noen som har hatt det, og vet det er skikkelig vemmelig. Anonymkode: 52925...02c Takk, håper det er det og ikke noe annet for dette må uansett gjøres noe med. Får jo ikke puste. Anonymkode: a2753...1f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #8 Del Skrevet 19. juli 2020 Er også redd for at noe i strupen er skadet fordi jeg hadde en kjæreste som tok kvelertak og slo og klemte inn strupehodet. Men det er over ti år siden, så litt rart om bivirkningene av det skulle komme først nå. Anonymkode: a2753...1f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #9 Del Skrevet 19. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk, håper det er det og ikke noe annet for dette må uansett gjøres noe med. Får jo ikke puste. Anonymkode: a2753...1f8 Viktig å være klar over at angst også kan gi kvelningsfornemmelser Anonymkode: 8a36e...6ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #10 Del Skrevet 19. juli 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Viktig å være klar over at angst også kan gi kvelningsfornemmelser Anonymkode: 8a36e...6ce Og Ptsd. Anonymkode: 91549...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #11 Del Skrevet 19. juli 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Viktig å være klar over at angst også kan gi kvelningsfornemmelser Anonymkode: 8a36e...6ce Fullstendig klar over det, men da ville det ha kommet innen ti år og ikke over ti år etterpå. Vises også utenpå at halsen er blitt tykkere. Men når man fysisk ikke får puste når man ligger på hodeputen på siden, og alltid gikk fint før, pluss plagene med halsen, så er det fysisk og ikke psykisk. Jeg plages heller ikke av angst til daglig, har det stort sett helt fint. Det som hendte, er over ti år siden. Ikke noe som jeg tenker på i dag. Anonymkode: a2753...1f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #12 Del Skrevet 19. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fullstendig klar over det, men da ville det ha kommet innen ti år og ikke over ti år etterpå. Vises også utenpå at halsen er blitt tykkere. Men når man fysisk ikke får puste når man ligger på hodeputen på siden, og alltid gikk fint før, pluss plagene med halsen, så er det fysisk og ikke psykisk. Jeg plages heller ikke av angst til daglig, har det stort sett helt fint. Det som hendte, er over ti år siden. Ikke noe som jeg tenker på i dag. Anonymkode: a2753...1f8 Du får be legen om en ultralyd av halsen, evt. en second opinion hos annen allmennlege (det har du krav på). Evt. Kan du ta det privat. Anonymkode: 91549...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #13 Del Skrevet 19. juli 2020 Grunnen til at legen som undersøkte meg på sykehuset foreslo angst, tror jeg var fordi jeg hadde vært uten god søvn i nesten tre døgn pga ble holdt våken om nettene av måker og fugleskrik, så jeg var veldig trøtt, og litt nervøs for at jeg skulle få en slange ned i halsen, samtidig som at klærne jeg hadde på meg ikke akkurat utstrålte vellykkethet og selvsikkerhet. Tights og t-skjorte og jeg så ikke noe bra ut. Hun tolka det sikkert hen at jeg var et nervøst menneske og det skjønner jeg, fordi jeg så ikke så bra ut den dagen. Hun mente sikkert godt også, men hadde jeg kledd meg litt mer klassisk og ordentlig, og pynta og sminka meg ordentlig, ville jeg nok ikke blitt tolket dithen, men det var det jeg rakk den morgenen. Anonymkode: a2753...1f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #14 Del Skrevet 19. juli 2020 Struma? Anonymkode: c4d22...f93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #15 Del Skrevet 20. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Struma? Anonymkode: c4d22...f93 Kan godt stemme, er helt stram og hoven foran og har slitt med d-vit mangel. Anonymkode: a2753...1f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå