AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #1 Skrevet 19. juli 2020 Det er altså slitsomt på familieferie hos svigerforeldre. Mannen gjør akkurat som han vil, drar på turer alene og skal nyte ferien akkurat som han vil. Jeg står igjen med alt ansvar som omhandler oppfølging, lek og sosialt samvær med både barna og svigerforeldre. Jeg føler meg kvalt og fanget på et sted (annet sted av landet) jeg ikke egentlig ønsker å tilbringe 2/3 av ferien.. jammen blir det greit med hverdag igjen! Flere som kjenner på det? Anonymkode: de6c1...9b1 6
visp Skrevet 19. juli 2020 #2 Skrevet 19. juli 2020 Jeg hadde ikke gått med å ha en slik type ferie. Bo tett på andre i flere uker. Og typisk at du får hele ansvaret. Nå vet du at dette ikke er greit til neste år. 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #3 Skrevet 19. juli 2020 Kjenner meg igjen du. Et tips: Neste år sørger du for å ha 2 av dine ferieuker tilgode, etter at familieferien er over. Så kan DU få litt ferie du også. Jeg gjorde dette i år. Vi har 3 uker sammen nå i sommer, og mine to siste uker tar jeg til høsten - når det passer meg. Av de tre ukene nå i sommer, skal 2 av de tilbringes på mannens hjemsted sammen med hans familie. Kun 2 uker, ikke 3. Det var en kamp å få til, men han måtte til slutt gå med på at den tredje uken skal vi ha hjemme. Jeg orker ikke være der i fulle tre uker og komme utslitt hjem for så å stupe rett inn i hverdagen igjen. Anonymkode: 06e95...df5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #4 Skrevet 19. juli 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er altså slitsomt på familieferie hos svigerforeldre. Mannen gjør akkurat som han vil, drar på turer alene og skal nyte ferien akkurat som han vil. Jeg står igjen med alt ansvar som omhandler oppfølging, lek og sosialt samvær med både barna og svigerforeldre. Jeg føler meg kvalt og fanget på et sted (annet sted av landet) jeg ikke egentlig ønsker å tilbringe 2/3 av ferien.. jammen blir det greit med hverdag igjen! Flere som kjenner på det? Anonymkode: de6c1...9b1 Enig!! Blir tullerusk av dette, heldigvis «bare» to uker til barnehagen åpner igjen. Anonymkode: d6744...326 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #5 Skrevet 20. juli 2020 Hvordan går det, ts? Anonymkode: 06e95...df5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #6 Skrevet 20. juli 2020 On 7/19/2020 at 7:03 PM, AnonymBruker said: Det er altså slitsomt på familieferie hos svigerforeldre. Mannen gjør akkurat som han vil, drar på turer alene og skal nyte ferien akkurat som han vil. Jeg står igjen med alt ansvar som omhandler oppfølging, lek og sosialt samvær med både barna og svigerforeldre. Jeg føler meg kvalt og fanget på et sted (annet sted av landet) jeg ikke egentlig ønsker å tilbringe 2/3 av ferien.. jammen blir det greit med hverdag igjen! Flere som kjenner på det? Anonymkode: de6c1...9b1 Du må snakke med han om dette. Vi lever i vesten i 2020. Ekteskap er myntet på likeverdighet og felles avgjørelser. Du burde helst ha snakket med ham om dette før ferien, men nå må du i alle fall være klar over at du fremover skal nekte alle forslag til slike turer. Vær også obs på å kontinuerlig oppdra barna deres til å hjelpe til med alt husarbeid slik at de ikke blir som ham, når de blir voksne. Du skal ikke være hotellvert i feriene. Du er like mye verd som ham. Anonymkode: 2d39c...0c0 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #7 Skrevet 20. juli 2020 På 19.7.2020 den 19.03, AnonymBruker skrev: Det er altså slitsomt på familieferie hos svigerforeldre. Mannen gjør akkurat som han vil, drar på turer alene og skal nyte ferien akkurat som han vil. Jeg står igjen med alt ansvar som omhandler oppfølging, lek og sosialt samvær med både barna og svigerforeldre. Jeg føler meg kvalt og fanget på et sted (annet sted av landet) jeg ikke egentlig ønsker å tilbringe 2/3 av ferien.. jammen blir det greit med hverdag igjen! Flere som kjenner på det? Anonymkode: de6c1...9b1 Hvorfor godtar du at han stikker av og lar deg være igjen alene med barn og svigers🤔? Og hvorfor er ikke ferien delt opp mer rettferdig? Jeg hadde gitt klar beskjed om at hvis han ikke tar mer hensyn til deg er det uaktuelt å bli med dit igjen. Da får han dra alene eller med barna neste sommer. Anonymkode: ce082...dfc 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #8 Skrevet 21. juli 2020 På 20.7.2020 den 17.17, AnonymBruker skrev: Hvordan går det, ts? Anonymkode: 06e95...df5 Ny dag med tur på mannen i dag... vi har snakket mye om ferien sammen, men har hjulpet lite. Neste år drar ikke jeg bort i det hele tatt! Anonymkode: de6c1...9b1 2
Linnpinn Skrevet 21. juli 2020 #9 Skrevet 21. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ny dag med tur på mannen i dag... vi har snakket mye om ferien sammen, men har hjulpet lite. Neste år drar ikke jeg bort i det hele tatt! Anonymkode: de6c1...9b1 Kom han i forkjøpet i morgen. Etter frokost (eller når det måtte passe) sier du: «Jeg tar meg en tur jeg! Ses om noen timer 😊» 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #10 Skrevet 21. juli 2020 2 minutter siden, Linnpinn skrev: Kom han i forkjøpet i morgen. Etter frokost (eller når det måtte passe) sier du: «Jeg tar meg en tur jeg! Ses om noen timer 😊» Har avtale i morgen om fellestur. Typisk at han og hans turfølge kommer hjem ca 04.00 i natt... 🥵 Anonymkode: de6c1...9b1
Linnpinn Skrevet 21. juli 2020 #11 Skrevet 21. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har avtale i morgen om fellestur. Typisk at han og hans turfølge kommer hjem ca 04.00 i natt... 🥵 Anonymkode: de6c1...9b1 Hvor gamle er barna deres? Kan svigers passe dem , så du får et avbrekk? Synes mannen din høres ut som en egoist. Er han sånn ellers i hverdagen også..? 😓
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #12 Skrevet 21. juli 2020 6 minutter siden, Linnpinn skrev: Hvor gamle er barna deres? Kan svigers passe dem , så du får et avbrekk? Synes mannen din høres ut som en egoist. Er han sånn ellers i hverdagen også..? 😓 Det er flere på besøk samtidig, så besteforeldrene blir slitne selv... om mannen er egoist? Vet ikke jeg. Han trenger vel sine pauser han som andre... så.. blir urettferdig å si det er egoistisk... I hverdagen.. tja.. der er det faste ramme og forutsigbarhet, så mer jevnt fordelt sånn sett. Men jeg er mest med barna ja, og jeg trives med set altså, men skulle ønske jeg en gang i blant kunne fått litt avbrekk.. Anonymkode: de6c1...9b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå