Gå til innhold

Smittealarm i Bergen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tre personer smittet i Bergen. Dette vil selvfølgelig den faste gjengen her inne ile til og bagatellisere. Men disse tre har reist med kollektivtransport, de har vært i sentrum og på kjøpesenter og treningssenter. Vi får håpe det går bra denne gangen, men det er jo en påminning om at smitten ikke er borte og det er slik den kan spre seg utenfor kontroll.

https://www.dagbladet.no/nyheter/urolig-for-ny-smittebolge-i-bergen/72674164

Anonymkode: 88fd5...5cb

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer til å dukke opp flere smittede i Bergen nå. Også importsmitte. Bare å sette seg ned og vente.

Anonymkode: d4af6...813

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det måtte jo skje før eller siden, måtte det ikke? Btw, når det kommer til de som hevder at Coronaviruset kun er en hauset joke tror jeg vi bør være litt greie mot dem. Dette er typisk fornektelsestankegang. Hva gjør strutsen når den bli redd? Den putter hodet i sanden. 

Fornektelse er digg frem til verden innhenter deg og du opplever at familie, venner og bekjente rammes av viruset. La dem fornekte viruset frem til de eventuelt tvinges til å innse virkeligheten. 

Når det gjelder utbruddet i Bergen så har dette ligget og ulmet lenge. Hadde jeg fått 5 kr for hver gang jeg opplever snufsing og hosting åpenlyst i det offentlige rom ville jeg vært en meget bemidlet ung mann.

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Denne er jo interessant.

Om disse tre smittede fører til massivt smitteutbrudd "om to uker" så får jo "hysterikerne" rett.

Om det er relativt stille om to uker får jo den "faste gjengen" rett. 

Så mulig det er dette som skal til for å vise hvilken side som egentlig vet best?

Anonymkode: a63ed...f6b

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne er jo interessant.

Om disse tre smittede fører til massivt smitteutbrudd "om to uker" så får jo "hysterikerne" rett.

Så mulig det er dette som skal til for å vise hvilken side som egentlig vet best?

Egentlig ikke. De har satt 100 personer i karantene, og driver smittesporing, så om vi ikke får en oppblomstring er det fordi tiltakene virker i kombinasjon med litt flaks. Det vil ikke bevise noe spesielt verken den ene eller den andre vei.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig ikke. De har satt 100 personer i karantene, og driver smittesporing, så om vi ikke får en oppblomstring er det fordi tiltakene virker i kombinasjon med litt flaks. Det vil ikke bevise noe spesielt verken den ene eller den andre vei.

Hva med alle oss som flyr inn fra utlandet om 1-2 uker da? Flaks?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med alle oss som flyr inn fra utlandet om 1-2 uker da? Flaks?

Hva har de med dette å gjøre???

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå leste jeg også artikkelen i nyheten.

Personene har jo i stort omfang vært rundt omkring på kollektivtransport. Og i sentrum. Ikke mulig å isolere alle slik du her skriver.

Det vil jo si at man får en formening om hvor smittsomt det egentlig er. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne er jo interessant.

Fullt kaos om 2 uker, bare vent

Anonymkode: 40bd3...b56

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Det måtte jo skje før eller siden, måtte det ikke? Btw, når det kommer til de som hevder at Coronaviruset kun er en hauset joke tror jeg vi bør være litt greie mot dem. Dette er typisk fornektelsestankegang. Hva gjør strutsen når den bli redd? Den putter hodet i sanden. 

Fornektelse er digg frem til verden innhenter deg og du opplever at familie, venner og bekjente rammes av viruset. La dem fornekte viruset frem til de eventuelt tvinges til å innse virkeligheten. 

Når det gjelder utbruddet i Bergen så har dette ligget og ulmet lenge. Hadde jeg fått 5 kr for hver gang jeg opplever snufsing og hosting åpenlyst i det offentlige rom ville jeg vært en meget bemidlet ung mann.

Men hvorfor skal jeg eller mine potensielt risikere og miste livet fordi noen ikke tåler virkeligheten?

Disse folka hadde aldri klart seg om det virkelig skulle blitt alvorlig, f.eks krig eller noe sånt. Samme folka. Deny, deny, deny.

Anonymkode: fc5c3...9a9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor skal jeg eller mine potensielt risikere og miste livet fordi noen ikke tåler virkeligheten?

Disse folka hadde aldri klart seg om det virkelig skulle blitt alvorlig, f.eks krig eller noe sånt. Samme folka. Deny, deny, deny.

Jeg tenker heller at de som blir helt hysteriske av dette viruset ikke ville klart seg om det ble virkelig krise. De går i krisemodus av dette, hvordan i alle dager skulle de taklet en krig?

Anonymkode: b2830...107

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker heller at de som blir helt hysteriske av dette viruset ikke ville klart seg om det ble virkelig krise. De går i krisemodus av dette, hvordan i alle dager skulle de taklet en krig?

Du vet det finnes en mellomting?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge folk ikke blir så syke at de må legge inn og dør, så er det jo ikke noe problem at folk blir litt syke. Viruset blir ikke borte med det første så dette må vi bare regne med.

Har selv testet positivt for antistoffer, og det samme har fire andre kolleger, vi var alle bare litt pjuske i noen dager da vi hadde viruset. Så selv om det blir mer smitte kommer det til å gå fint for de aller aller fleste av oss. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge folk ikke blir så syke at de må legge inn og dør, så er det jo ikke noe problem at folk blir litt syke. Viruset blir ikke borte med det første så dette må vi bare regne med.

Har selv testet positivt for antistoffer, og det samme har fire andre kolleger, vi var alle bare litt pjuske i noen dager da vi hadde viruset. Så selv om det blir mer smitte kommer det til å gå fint for de aller aller fleste av oss. 

Men dere aner ikke hvor dere fikk det fra? Det er jo det som er skremmende for oss i risikogruppen, at man ikke klarer å spore smitten raskt nok..

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Synes likevel at tittelen smittealarm høres litt drøyt ut, når de har testet bare 3 positve... 3 er ikke så mye i en befolkning på 200 000..

Var det ikke positiv smitte på Helgelandet også for noen dager siden? Sto i avisa..

Grensene er jo ikke stengt i Norge lenger, så det er vel bare forventet... 😕

Går utifra at alle disse har reist og ikke bare vært hjemme?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Godt andre steder enn Oslo får føle på risikoen om å bli smitta. Dette har vi levd med i Oslo helt siden man har åpna opp igjen. Men man har jo måtte levd, gått på butikken og jobb allikevel. Og det har vært mer en tre smitta i oslo for å si det sånn.

Anonymkode: 460cf...ed3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personene har jo i stort omfang vært rundt omkring på kollektivtransport. Og i sentrum. Ikke mulig å isolere alle slik du her skriver.

Viruset var lite smittsomt i vinter/vår !!!!!!

Anonymkode: e5edd...ef0

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samtidig antar jeg at de har smittevernstiltak på kollektivtrafikken i Bergen

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet det finnes en mellomting?

Ikke på KG

• Liker 8
  • Opprett ny...