AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #1 Skrevet 19. juli 2020 Jeg har bestilt hybridfiber fra Telenor (eneste alternativ her jeg bor) og fikk nylig modemet. Det skal kobles til med coax, men når jeg åpnet eska og sjekket ledninga som kom med, så ser den ikke ut som at den passer i uttaket på veggen (to utganger, merket TV og R). Ledninga har pinne (tynnere enn jeg har sett på noen andre coax-kabler) og det uttaket den skal inn i (TV) har også pinne... Har prøvd å finne info på nettsidene til Telenor, men der er det ingen hjelp. "Bruksanvisningen" til modemet er like ubrukelig. Må jeg ha noen andre plugger/overganger i tillegg? Jeg venter montør ut i uka, men er litt stressa og utålmodig, så hadde et håp om at noen her visste. Anonymkode: 365a3...b64
Jdz Skrevet 19. juli 2020 #2 Skrevet 19. juli 2020 Du kan bytte veggboksen til en som også har F-kontakt, det er nok sikkert de beste. Eller så skal det være mulig å kjøpe eller lage en overgang fra F-kontakt til gammeldags IEC-kontakt. Sjekk Clas Ohlson eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #3 Skrevet 19. juli 2020 5 minutter siden, Jdz skrev: Du kan bytte veggboksen til en som også har F-kontakt, det er nok sikkert de beste. Eller så skal det være mulig å kjøpe eller lage en overgang fra F-kontakt til gammeldags IEC-kontakt. Sjekk Clas Ohlson eller lignende. Jeg vet dette er norsk, for jeg kjenner igjen flere av ordene, men utover det sa det meg lite. 😅 Alt jeg vet er at jeg fikk bekreftet fra Telenor at det skulle være klart for hybridfiber inn i leiligheta, og at jeg fikk tilsendt et modem som skulle plugges i coax-uttaket. F og IEC? Aldri hørt om. >.> Får prøve meg på en ny google-runde. Jeg river meg i håret over at informasjonen fra Telenor er så fullstendig fraværende. "Kundeservice? Pføy. " Anonymkode: 365a3...b64
Jdz Skrevet 19. juli 2020 #4 Skrevet 19. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet dette er norsk, for jeg kjenner igjen flere av ordene, men utover det sa det meg lite. 😅 Alt jeg vet er at jeg fikk bekreftet fra Telenor at det skulle være klart for hybridfiber inn i leiligheta, og at jeg fikk tilsendt et modem som skulle plugges i coax-uttaket. F og IEC? Aldri hørt om. >.> Får prøve meg på en ny google-runde. Jeg river meg i håret over at informasjonen fra Telenor er så fullstendig fraværende. "Kundeservice? Pføy. " Anonymkode: 365a3...b64 Sorry. Se på bildet under. Den øverste er en F-kontakt, som er samme type som du har på modemet, dekoderen og kabelen som fulgte med. De to nederste er IEC-kontakter, tradisjonelt har en vært brukt for TV og en for analog radio. Det et samme signal i alle kontaktene, det er bare kontakttypen som er forskjellig. Det skal derfor ikke være noe problem å bruke overgang, men du vil ha litt signaltap i overgangen. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #5 Skrevet 19. juli 2020 Se der ja, det hjalp mer enn googlinga mi. Da blir det overgang ja. Dette var den eneste "hjelpa" jeg fant hos telenor. Ikke et ord om overganger eller ulike typer kontakter, bare "Har du kun 2 utganger velger du uttaket merket TV." 😐 Anonymkode: 365a3...b64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå