Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har kommet inn på profesjon psykologi, som har tatt opp fag og endelig kommet inn? Hva hadde du i snitt? Hvor mange år «kjempet» du for å komme inn? 

Anonymkode: 1ad81...5fe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kommet inn på profesjonsstudiet i psykologi ved UiT. Tok kun opp to fag, men det hadde jeg ikke trengt ser jeg nå. Kom inn med god margin. Kom ikke inn rett etter videregående, så studerte noe annet i ett år og har ellers jobbet fulltid i over 1,5 år. Brukte tre år på å få ekstra alderspoeng + at UiT endret opptaksordningen og gikk vekk fra årsstudium fra og med i år. Hadde det ikke vært for at UiT gikk vekk fra den gamle ordningen måtte jeg tatt opp flere fag. Jeg har 62,8 konkurransepoeng (poenggrensa var 59,3 i NN-kvota). Snittet mitt var 5,38, men fikk 1 realfagspoeng + 2 poeng fra høyere utdanning + 6 alderspoeng = 62,8 konkurransepoeng. 

Anonymkode: 5b17e...4f3

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kommet inn på profesjonsstudiet i psykologi ved UiT. Tok kun opp to fag, men det hadde jeg ikke trengt ser jeg nå. Kom inn med god margin. Kom ikke inn rett etter videregående, så studerte noe annet i ett år og har ellers jobbet fulltid i over 1,5 år. Brukte tre år på å få ekstra alderspoeng + at UiT endret opptaksordningen og gikk vekk fra årsstudium fra og med i år. Hadde det ikke vært for at UiT gikk vekk fra den gamle ordningen måtte jeg tatt opp flere fag. Jeg har 62,8 konkurransepoeng (poenggrensa var 59,3 i NN-kvota). Snittet mitt var 5,38, men fikk 1 realfagspoeng + 2 poeng fra høyere utdanning + 6 alderspoeng = 62,8 konkurransepoeng. 

Anonymkode: 5b17e...4f3

Omg, var snittet så høyt med nn-kvota?😭 Tenkte jeg skulle søke til neste år, men da er det bare å glemme. Da får jeg ta opp fag i noen år til haha.

Anonymkode: 7860f...619

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...