Gå til innhold

Avbestilling sydenferie og corona

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestilt tur til Hellas i høst. Bestilte før Corona var tema. Nå frister det innmari lite å reise, både pga eventuelle restriksjoner på feriestedet, men også med tanke på oppfordringene om å holde seg hjemme med mindre reisen er nødvendig. 

Men om vi avbestiller nå taper vi da det vi har betalt?  Det foreligger jo ikke lenger en advarsel mot å reise fra myndighetene sin side? 

Anonymkode: 4fab8...e12

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, da taper du pengene. Reising må tydelig frarådes dersom du kan kreve pengene igjen. Myndighetene tillater reising til Hellas nå, og det at de anbefaler deg å ikke reise unødvendig, er ikke det samme som å fraråde. Det frarådes fremdeles reiser til en del land, men altså ikke til Hellas.

Anonymkode: 1fc46...496

AnonymBruker
Skrevet

Var det jeg tenkte. Hva ville dere gjort? Det er snakk om en uke på Kreta. Tror dere turen blir ok, eller vil den bli veldig preget av restriksjoner og reise"skam"?

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bestilt tur til Hellas i høst. Bestilte før Corona var tema. Nå frister det innmari lite å reise, både pga eventuelle restriksjoner på feriestedet, men også med tanke på oppfordringene om å holde seg hjemme med mindre reisen er nødvendig. 

Men om vi avbestiller nå taper vi da det vi har betalt?  Det foreligger jo ikke lenger en advarsel mot å reise fra myndighetene sin side? 

Sjekk betingelsene fra reiseselskapet. Tror du får booke om reisen til et senere tidspunkt.  

Evnt. avvent og se hva resiesrådene blir - de gjelder bare til 20.august nå - kan jo forandre seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det chartertur eller har du bestilt fly/hotell hver for seg? Jeg har skjønt på flere kollegaer meg at det er utrolig ustabilt nå. Du kan bestille en flyreise den ene dagen og så blir flyet kansellert dagen etterpå... Det kan selvfølgelig forandre seg til høsten, men er det en chartertur er det nok mer «stabilt». I din situasjonen ville jeg sett det ann, du får jo ikke igjen penger uten at turen blir kansellert uansett. Ville nok dratt hvis smitten er stabil lav i Hellas videre, ville ikke følt på skam. Det blir nok annerledes enn det pleier, men tror absolutt du får kost deg. 
For meg er det for ustabilt til å bestille en tur nå, men har utrolig lyst på litt sol og varme🙌 Hadde jeg allerede bestilt tur til høsten skulle det nok mye til for at jeg ikke dro. 

Anonymkode: e24e8...5c5

AnonymBruker
Skrevet

Chartertur, ja. Skal reise i september. Regner med at det blir tur siden hellas har hatt så lave smittetall.  

Må betale inn restbeløp snart.. Da mann jeg jo avbestilleog kun tape depositum. Er så usikker på hva jeg skal gjøre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...