Gå til innhold

Reernæringssyndrom, når kan dette skje?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når er det fare for dette? Hvis en person har en bmi på 15 å spiser ca mellom 7/800 kal hver dag, kan den personen få syndromet hvis hun da spiser 3000 kalorier en dag? Personen har anoreksi , burde man kontakte legen å høre, eller blir det for dumt?

Anonymkode: 29439...31a

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok en sannsynlighet for det, men det kan også gå helt fint. Jeg hadde en BMI på rett i overkant av 15, og spiste ca. 6-800 kalorier til dagen. Så begynte jeg å spise godt over 2000 kalorier, sikkert nærmere 3000, og det gikk helt fint. Legen min «godkjente» planen uten noen videre undersøkelser eller tiltak. 

Anonymkode: 94c6c...8f4

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt lege.

Anonymkode: 4b172...cd1

Skrevet

Personen må undersøkes av lege for å kunne si noe om dette. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok en sannsynlighet for det, men det kan også gå helt fint. Jeg hadde en BMI på rett i overkant av 15, og spiste ca. 6-800 kalorier til dagen. Så begynte jeg å spise godt over 2000 kalorier, sikkert nærmere 3000, og det gikk helt fint. Legen min «godkjente» planen uten noen videre undersøkelser eller tiltak. 

Nei det er ikke sannsynlig at vedkommende får det ved å spise 3000 kalorier en dag. Og re-ernæringssyndrom er langt i fra så vanlig som folk tenker. Og ja jeg vet hva jeg snakker om uten å utdype det ytterligere.0

Anonymkode: 0b5d6...326

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når er det fare for dette? Hvis en person har en bmi på 15 å spiser ca mellom 7/800 kal hver dag, kan den personen få syndromet hvis hun da spiser 3000 kalorier en dag? Personen har anoreksi , burde man kontakte legen å høre, eller blir det for dumt?

Nei det får hun ikke.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke sannsynlig at vedkommende får det ved å spise 3000 kalorier en dag. Og re-ernæringssyndrom er langt i fra så vanlig som folk tenker. Og ja jeg vet hva jeg snakker om uten å utdype det ytterligere.0

Skrev ikke at det var sannsynlig, men at det er en sannsynlighet for det, altså at det er mulig. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Har hatt bli på 14 og begynte å spise normalt og det gikk helt fint. Gjorde det til og ned helt uten oppfølging rundt det. 

Reernæringssybdrom har egentlig ikke noe med vekt å gjøre.

Anonymkode: 4c8b1...8d3

AnonymBruker
Skrevet

Personen spiser kun det samme til hvert måltid, har det noe innvirkning? Personen er veldig underernært. Hi 

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personen spiser kun det samme til hvert måltid, har det noe innvirkning? Personen er veldig underernært. Hi 

Igjen nei. Og oppsøk hjelp!

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Har hatt bli på 14 og begynte å spise normalt og det gikk helt fint. Gjorde det til og ned helt uten oppfølging rundt det. 

Reernæringssybdrom har egentlig ikke noe med vekt å gjøre.

Anonymkode: 4c8b1...8d3

Det er egentlig skummelt å være så bastant. At det gikk fint med deg, betyr ikke at det går fint med alle. Selv om sannsynligheten er lav, så er den fortsatt der. Her må en lege uttale seg om hva som er trygt og ikke trygt - ikke en anonym bruker på KG.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...