AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #1 Skrevet 19. juli 2020 Jeg har blitt skikkelig bitt av "lage selv"-basillen de siste årene, og det siste produktet ut var å lage min egen ost. Jeg har gjort det flere ganger nå, gitt bort i gave til venner og familie, og alle sier at den er kjempegod. Er rimelig stolt av og fornøyd med produktet ja. Så begynte jeg å lure da... kunne jeg tjent noen penger på denne hobbyen? Starte et lite ysteri på hobbybasis/deltid? Men da må man sikkert ha noen tillatelser fra mattilsynet? Noen som vet hvor jeg kan lære mer om kravene dersom jeg for eksempel vil produsere ost selv og selge den på facebook/finn, eller på en stand på torget? Anonymkode: 121dd...349 1
Chuck Skrevet 19. juli 2020 #2 Skrevet 19. juli 2020 Dette er et fint sted å starte for å skaffe informasjon: https://www.mattilsynet.no/mat_og_vann/produksjon_av_mat/melk_og_meieriprodukter/ 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #3 Skrevet 20. juli 2020 Mattilsynet er greit å starte med som bruker over skriver. Ellers kan du jo starte med å selge til familie/venner og evt så kan de kjøpe fra deg til andre. Ville kanskje kun tatt betalt for ingrediensene med det første inntil alt som har med mattilsynet er i boks. Anonymkode: c2479...db4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå