AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #1 Skrevet 19. juli 2020 Husker ikke helt når siste mens var ettersom det var en del stress med kjøp, overtakelse og oppussing av ny bolig rundt den tiden, men tror det var i slutten av mai eller begynnelsen av juni. Jeg har i tillegg aldri vært noe regelmessig og det er som oftest 2-3 måneder mellom hver gang. Nå har jeg tatt en digital clearblue som sier «Gravid 3+» og jeg har ingen anelse om hvor langt jeg kan være på vei. Man skal vel ikke kontakte lege før det har gått så og så mange uker, men jeg vet jo ikke hvor mange uker jeg er på vei. Når skal jeg kontakte lege? Og hva skal jeg si (uff..)? Og har jeg god nok grunn til å få en tidlig ultralyd? Anonymkode: 811bc...862
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #2 Skrevet 19. juli 2020 Jeg måtte inn å ta en graviditetstest der og de satt da opp time til blodprøve. Min lege har ikke ul så fikk henvisning for å kunne bekrefte hvor langt jeg var på vei Anonymkode: 95009...9d1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #3 Skrevet 19. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg måtte inn å ta en graviditetstest der og de satt da opp time til blodprøve. Min lege har ikke ul så fikk henvisning for å kunne bekrefte hvor langt jeg var på vei Anonymkode: 95009...9d1 Ringte du bare og sa du var gravid og ikke visste hvor langt du var på vei? Eventuelt hva mer? Mulig det fremdeles er sjokket som gjør at jeg ikke klarer å tenke selv her, men har virkelig ingen anelse om hva jeg skal si når jeg ringer dit. Anonymkode: 811bc...862
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #4 Skrevet 19. juli 2020 Helsenorge (tror jeg) sier at man skal kontakte lege tidlig. Ikke etter så og så mange uker, så jeg tok kontakt med legen og fikk time hos legen en uke etter telefon samtalen. Ba om å få ultralyd da jeg har hatt uregelmessig menstrasjon og ikke visste hvor langt jeg var på vei, er 10 uker nå og fikk ultralyd i uke 5. Menstrasjonssyklusen min varte rundt 34 dager denne gangen, men har hatt lignende på 1-3 mnd uten menstrasjon før. Veldig uregelmessig med andre ord. Fikk tidlig ultralyd uken etter. Bare å kontakte legen når du selv vil og si at du vil ha ultralyd for å finne ut hvor mange uker du er på vei 😊 lykke til ❤️ Anonymkode: a7314...64b
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #5 Skrevet 19. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helsenorge (tror jeg) sier at man skal kontakte lege tidlig. Ikke etter så og så mange uker, så jeg tok kontakt med legen og fikk time hos legen en uke etter telefon samtalen. Ba om å få ultralyd da jeg har hatt uregelmessig menstrasjon og ikke visste hvor langt jeg var på vei, er 10 uker nå og fikk ultralyd i uke 5. Menstrasjonssyklusen min varte rundt 34 dager denne gangen, men har hatt lignende på 1-3 mnd uten menstrasjon før. Veldig uregelmessig med andre ord. Fikk tidlig ultralyd uken etter. Bare å kontakte legen når du selv vil og si at du vil ha ultralyd for å finne ut hvor mange uker du er på vei 😊 lykke til ❤️ Anonymkode: a7314...64b Takk❤️ Og tusen takk for svar😊 Anonymkode: 811bc...862
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #6 Skrevet 19. juli 2020 Ja, dette er grunn til å få tidlig ultralyd. Ring legen og forklar at du er gravid og sannsynligvis minst fem uker på vei, men at du har uregelmessig syklus og ikke husker når du sist hadde mensen. Du bør få henvisning for å fastsette svangerskapslengde. Anonymkode: e656a...c27
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #7 Skrevet 19. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, dette er grunn til å få tidlig ultralyd. Ring legen og forklar at du er gravid og sannsynligvis minst fem uker på vei, men at du har uregelmessig syklus og ikke husker når du sist hadde mensen. Du bør få henvisning for å fastsette svangerskapslengde. Anonymkode: e656a...c27 Tusen takk for svar😊 Anonymkode: 811bc...862
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå