Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var på ultralyd i dag, skule være 9+6,men fikk beskjed om MA. Utviklingen stoppet i uke 6.Fikk med meg abortpiller. Er helt knust, skulle være min første graviditet. Ble gravid på første forsøk...Gynekologen sa at det var ikke noe vits å utrede hvis det har skjedd bare en gang. Noen solskinshistorier? Jeg er 31 år. 

Anonymkode: 69451...12e

Been there done that, har 2 barn på seks påbegynte svangerskap, hvorav det første ble en sen MA i uke 13. Var ganske deppa der en stund og mistet alt håp. Viste seg at det var det ingen grunn til da egentlig. Nå, bare 5 år senere er jeg mamma til to friske fine jenter på 2 og 4 år :) Ble såpass mange tidligse SA'er i tillegg at jeg fikk time for utredning da. Men den kunne jeg bytte med OUL med lillesøster (litt lang ventetid i det offentlige kan man si), og nå er jeg FERDIG. To flotte barn får være bra når det skal være så trøblete mentalt sett å lage disse unegen våres. Så jeg vet fortsatt ikke om det er noen grunn, men vet at tidlige SA'er skyldes progesteronmangel, måtte ta tilskudd for å lage barna i det hele tatt. Mens MA'en (da ble jeg gravid helt uten hjelpemidler!) er fortsatt ukjent om hadde noen årsak. Men men - som ei venninne sa en gang - vi får de barna vi skal ha. Og når jeg ser på mine to er det sant, ville aldri byttet dem med en av de andre som var på vei :)  Føles mest som om kroppen bare er litt kresen på resultatene, for maken til perfeksjon på de to som ble resultat da! Kanskje skal man være litt glad for at ting blir som det blir...

Anonymkode: 6c0a1...e1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Been there done that, har 2 barn på seks påbegynte svangerskap, hvorav det første ble en sen MA i uke 13. Var ganske deppa der en stund og mistet alt håp. Viste seg at det var det ingen grunn til da egentlig. Nå, bare 5 år senere er jeg mamma til to friske fine jenter på 2 og 4 år :) Ble såpass mange tidligse SA'er i tillegg at jeg fikk time for utredning da. Men den kunne jeg bytte med OUL med lillesøster (litt lang ventetid i det offentlige kan man si), og nå er jeg FERDIG. To flotte barn får være bra når det skal være så trøblete mentalt sett å lage disse unegen våres. Så jeg vet fortsatt ikke om det er noen grunn, men vet at tidlige SA'er skyldes progesteronmangel, måtte ta tilskudd for å lage barna i det hele tatt. Mens MA'en (da ble jeg gravid helt uten hjelpemidler!) er fortsatt ukjent om hadde noen årsak. Men men - som ei venninne sa en gang - vi får de barna vi skal ha. Og når jeg ser på mine to er det sant, ville aldri byttet dem med en av de andre som var på vei :)  Føles mest som om kroppen bare er litt kresen på resultatene, for maken til perfeksjon på de to som ble resultat da! Kanskje skal man være litt glad for at ting blir som det blir...

Anonymkode: 6c0a1...e1c

Tusen takk, trengte å lese dette nå❤️

Anonymkode: 69451...12e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å spotte litt i uke 9. Etterhvert ble det litt mer blod. Jeg dro til fastlegen dagen etter, men der fikk jeg ikke noe hjelp. Jeg ville vite om barnet levde. Dro så til privat ultralyd på Oslo City.

Da så de at fosteret døde i uke 6 og at det var en MA. Jeg skulle til Ullevål dagen etter for oppfølging, men alt kom ut av seg selv så det ble bare en sjekk.  Mye blod og smerter. Jeg var knust og sykepleieren på Ullevål sa at «om et år er du tilbake her for å føde». Jaggu hadde hun rett for etter bare 10 mnd var jeg tilbake og fikk en sprellende levende baby❤️

Anonymkode: 865e7...1ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...