AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #1 Skrevet 19. juli 2020 Hadde dere ingen forvarseler? Blødninger rødt/brunt? Smerter? Tap av symptomer? Anonymkode: 9ae59...cf8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #2 Skrevet 19. juli 2020 Hadde en liten blødning, litt rosa på papiret da jeg var på do og tørket meg en dag i uke 6. Etterpå merket jeg at symptomene begynte å dempe seg eller forsvant helt. Egentlig skulle vi vente, men jeg og mannen ble enige om å ta en privat TUL i stedet for å gå rundt og bekymre oss. Var da inne og sjekket den dagen jeg var 7+0. Gynekologen kunne såvidt se noen svake hjerteslag, men embryoet var for lite ift hvor langt jeg var på vei. Kom tilbake for en ny sjekk uka etter, men da var embryoet gått til grunne. Anonymkode: 0bb9d...930
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #3 Skrevet 19. juli 2020 Startet med brunt spotting i en/to dager før det gikk over til kraftig blødning og smerter. Ingen tvil om at jeg mistet😞 Anonymkode: d2217...1be
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #4 Skrevet 19. juli 2020 Jeg er så innmari redd for det 😭 Må være helt grusomt! Anonymkode: 9ae59...cf8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #5 Skrevet 19. juli 2020 Hadde ingen fysiske tegn. Mistet riktignok kvalmen i løpet av uke 9, men det gjorde jeg i et tidligere svangerskap også, og alt var ok da. Men selv om jeg ikke hadde noen fysiske tegn på at noe var galt, så hadde jeg en følelse av at noe ikke var som det skulle. Ble oppdaget på ul i uke 11. Fosteret døde i uke 7. Jeg ble ikke overrasket på ul, var bare greit å få en bekreftelse på det jeg hadde en mistanke om. Anonymkode: b806e...e37
tussi84 Skrevet 19. juli 2020 #6 Skrevet 19. juli 2020 Hadde en MA i fjor. Ble oppdaget på ultralyd i uke 10 at fosteret hadde stoppet å utvikle seg i uke 8. Når jeg tenkte på det i ettertid så forsvant alle symtomer jeg hadde på graviditeten mellom uke 8 og 9 et sted. Ingen blødninger.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #7 Skrevet 19. juli 2020 Var på første kontroll hos legen da jeg var 12 uker på vei. Da hadde jeg litt magesmerter, som legen mente kunne være livmoren som vokste. Tok gynekologisk undersøkelse, som legen sa kunne føre til at jeg kunne blø litt. Hvis magesmertene skulle bli værre var det bare å ta kontakt igjen. Jeg blødde litt den dagen, og litt neste dag. Da ble også smertene sterkere, og jeg dro tilbake til legen. Ble sendt videre til sykehus med diagnosen truende abort. Der ble det konstatert MA, fostere hadde gått til grunne rundt uke 7. I ettertid har jeg tenkt på at jeg sluttet å være kvalm rundt uke 8-9, men når man ikke har vært gravid før, og aldri hørt om MA så er det ikke så lett å vite at det ikke skulle være slik. Siden har jeg opplevd å få to barn, men på veien har jeg også hatt en BO. Da fikk jeg en veldig dårlig magefølelse rundt uke 9 og betalte for en ultralyd. Anonymkode: 70942...a95
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #8 Skrevet 19. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Startet med brunt spotting i en/to dager før det gikk over til kraftig blødning og smerter. Ingen tvil om at jeg mistet😞 Anonymkode: d2217...1be Men da er det jo ikke en MA. Anonymkode: 39a94...b84 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #9 Skrevet 19. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men da er det jo ikke en MA. Anonymkode: 39a94...b84 Det går veldig fint Glad hun delte likevel! Anonymkode: 9ae59...cf8 2
Kicki_90 Skrevet 19. juli 2020 #10 Skrevet 19. juli 2020 Hadde ingen forvarsler i det hele tatt. Skulle inn til ul i uke 7 for å bekrefte liv, hadde to SA bak meg i løpet av de siste 6 mnd, så fikk tett oppfølging. Ble funnet et embryo, men litt lite, og noe usikkert ang. hjerteslag. Mistet nok litt symptomer etter det, men ikke noe jeg tenkte over. Ny ul en uke etterpå, da var det ikke noe liv i det hele tatt. Var nok litt forberedt da, men å reise hjem med cytotec og paralgin forte var ikke en god opplevelse uansett. Fjerde svangerskapet var vellykket, og har et barn på litt over året nå.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #11 Skrevet 19. juli 2020 Ingen forvarsler. ingen smerter tap av symptomer siste 3-4 dagene. blødde i 7 uker Anonymkode: 1d765...4c8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #12 Skrevet 19. juli 2020 Ingen forvarsel her. Ble oppdaget på tidlig ultralyd. Ble oppdaget når jeg var 8+4, og fosteret ble målt til å være 8+2. Tok kirurgisk abort 10 dager senere. Mistet ingen av symptomene, eller merket noen forandring på de 10 dagene heller. Så hadde jeg ikke tatt ultralyd, så hadde jeg ikke mistenkt det. Anonymkode: b66c0...c87
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #13 Skrevet 19. juli 2020 Hadde lite symptomer, og var aldri kvalm. Tidlig ul i uke 8 hvor hjertet slo og alt så bra ut. I uke 13+2 fikk jeg plutselig litt blod i trusen. Dagen etter hadde jeg jordmortime og de klarte ikke å finne hjertelyd. Fikk time på sykehuset like etter hvor de så at fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 9. Skulle komme tilbake etter helgen for å få medisiner. Men samme natt hadde jeg stor blødning og behøvde ikke medisiner. Hadde magesmerter, men ikke veldig vondt. Fikk ultralydtime hvor de så at alt var kommet ut. Anonymkode: 758ff...d0c
Gjest Traktorkusken Skrevet 19. juli 2020 #14 Skrevet 19. juli 2020 Mistet symptomene mine. Hadde ingen smerter, og hadde rosa blødning før jeg fikk piller for abort.
Neutral90 Skrevet 20. juli 2020 #15 Skrevet 20. juli 2020 Hva med murringer og strekking i magen? Forsvant det? Er så redd for ma 😭
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #16 Skrevet 20. juli 2020 MA oppdaget 11+3, hvor de anslo fosteret til at fosteret døde ca 1 uke før. Jeg var på tidlig UL i uke 8+2 og så hjerteslag. Ingen forvarslet hos meg. Men skal sies at jeg ikke hadde de veldig kraftige symptomer uansett i graviditeten (og heller ikke hatt det senere graviditeter) Fikk mensen tilbake 38 dager etter utskrapning. Anonymkode: a741e...0e5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #17 Skrevet 20. juli 2020 Var på ultralyd i dag, skule være 9+6,men fikk beskjed om MA. Utviklingen stoppet i uke 6.Fikk med meg abortpiller. Er helt knust, skulle være min første graviditet. Ble gravid på første forsøk...Gynekologen sa at det var ikke noe vits å utrede hvis det har skjedd bare en gang. Noen solskinshistorier? Jeg er 31 år. Anonymkode: 69451...12e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #18 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, Neutral90 skrev: Hva med murringer og strekking i magen? Forsvant det? Er så redd for ma 😭 Forsvant ikke hos meg. De 10 dagene fra det ble oppdaget, til aborten, var akkurat som vanlig. Murringer og strekking som det hadde vært hele tiden. Skikkelig pyton å føle at graviditeten gikk som vanlig, samtidig som man visste at alt håp var ute😔 Ma har alltid vært min store frykt. Håper at alt går bra for deg, og at du har en baby i armene om noen mnd👶 Anonymkode: b66c0...c87 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #19 Skrevet 20. juli 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var på ultralyd i dag, skule være 9+6,men fikk beskjed om MA. Utviklingen stoppet i uke 6.Fikk med meg abortpiller. Er helt knust, skulle være min første graviditet. Ble gravid på første forsøk...Gynekologen sa at det var ikke noe vits å utrede hvis det har skjedd bare en gang. Noen solskinshistorier? Jeg er 31 år. Anonymkode: 69451...12e Så trist, sender over en klem🥰 Gikk gjennom det selv i juni. Anonymkode: b66c0...c87
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #20 Skrevet 20. juli 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde dere ingen forvarseler? Blødninger rødt/brunt? Smerter? Tap av symptomer? Anonymkode: 9ae59...cf8 Jo...sett i etterkant forsvant mye av sympromene. Uflaks for meg skjedde det akkurat i uke 12. Akkurat da symotomene ofte avtar, helt etter boka. Så var ingen grunn til å syns det var rart at kvalmen ble bedre egentlig. To barn senere vet jeg at kvalmen aldri har gitt seg før uke 14/15... Men den gange kunne jeg umulig gjette sammenhengen. Så friskt fint foster på UL i uke 11, en uke før det tydeligvis døde... Men ingen smerter, ingen blødning, absolutt ingenting annet enn mildere symptomer. Kom på første kontroll hos jordmor uke 13 og hun fant ingen hjertelyd.... Anonymkode: 6c0a1...e1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå