Lassie Skrevet 12. juli 2005 #1 Skrevet 12. juli 2005 Hvilke inn- og utgangsmarsjer har dere bestemt dere for? Er kanskje en tråd her om det fra før, men jeg fant ingen og jeg sliter litt med å venne meg til nytt forum så det var like greit å lage en ny tråd tenkte jeg.. Vi skal ha Mendelsohn's brudemarsj som inngangsmarsj, men sliter litt med å velge utgangsmarsj. ¨ Er det noen som har gode tips? Gjerne sider hvor vi kan høre den marsjen dere foreslår.
Blueberry Skrevet 12. juli 2005 #2 Skrevet 12. juli 2005 Vi skal ha en bryllupsmarsj som min avdøde bestefar har komponert, og den skal spilles på orgel og fele. Denne skal vi ha inn. Ut skal vi ha Knut Nysted sin Bryllupsmarsj. Jeg har en mp3-fil av denne. Du finner den ikke på nettet. Men noter får du kjøpt på nettet gjennom Cantando.
Eliza Doalot Skrevet 12. juli 2005 #3 Skrevet 12. juli 2005 Vi skal ha Mendelsohns inn, og Purpose av Nordraak ut. Satser på at det blir bra.
TeddyToria Skrevet 12. juli 2005 #4 Skrevet 12. juli 2005 Vi skulle opprinnelig ha de samme som Eliza, i samme rekkefølgen...men nå har jeg begynt å lure på om ikke vi skal ha Nordraak´s Purpose INN og noe heeelt annet ut, hvis det ikke blir Mendelssohn da, rett og slett bare fordi jeg synes den hører med!
Flugelhorn Skrevet 12. juli 2005 #5 Skrevet 12. juli 2005 Inn skal vi ha Gabriels oboe og ut skal vi sannsynligvis ha Te Deum :D (er ikke den siste den eurovision sangen?? )
Eliza Doalot Skrevet 12. juli 2005 #6 Skrevet 12. juli 2005 Vi skulle opprinnelig ha de samme som Eliza, i samme rekkefølgen...men nå har jeg begynt å lure på om ikke vi skal ha Nordraak´s Purpose INN og noe heeelt annet ut, hvis det ikke blir Mendelssohn da, rett og slett bare fordi jeg synes den hører med! ← Var inne på det vi og, men endte på Mendelshon. Den ER liksom bryllup den!
Gjest Guest Skrevet 12. juli 2005 #7 Skrevet 12. juli 2005 Da vi giftet oss hadde vi Trumpet Voluntary inn og Bruremarsj fra Seljord ut. Selv synes jeg Mendelson er veldig flott, og det er jo den man forbinder med bryllup, men samtidig er den liksom så oppbrukt. Den er brukt i så mange parodier, der bruder snubler og faller etc. For meg var den uaktuell, men samtidig skjønner jeg at mange vil ha den.
Lassie Skrevet 12. juli 2005 Forfatter #8 Skrevet 12. juli 2005 Vi har også hørt på Te Deum, men vi fant fort ut at vi ikke ville ha den, da vi skal gifte oss og ikke delta i Grand Prix. For oss minner den dessverre altfor mye om Grand Prix. Ja, det er Mendelsohn man forbinder med bryllup, den og Wagner's Lohengrin. ("Here comes the bride") Er det noen spesielle som kan brukes kun til inngangsmarsj og noen kun til utgangsmarsj eller kan man styre og ordne som man vil?
gotausa Skrevet 12. juli 2005 #9 Skrevet 12. juli 2005 så morsomt med mp3 fil. Naboene kikka veldig da jeg satte igang å spille den av, men de vet jo at vi planlegger bryllup da, så da er det ikke noe rart... Skal se om jeg finner noene fine brudemasjer på serveren hjemme.. har en del allerede. Og mange av kirkene har linker med brudemasjer som man kan høre på. Søk på brudemasj på google tror jeg... Enig med dere som syns at Mendehlssons er oppbrukt. Gotausamannen har lagt ned veto på den, så den blir det ikke. Forloveren til gotausamannen har komponert en brudemarsj for flygelhorn og orgel og skal spille den til innmarsj. Så vil jeg gjerne ha Bruremarsj fra Valsøyfjord ut. Hadde tenkt å ha den inn og så brudemasj fra Seljord ut. Sånn symbolsk. Jeg er fra Romsdalen og bor nå i Telemark.. kanskje litt sært..?? Men mens gjestene setter seg, før jeg kommer, skal organisten spille noen preludium. f. eks. Jesu, joy of mans desireing (eller noe sånt) av Bach, og noen andre fine preludium som jeg ikke husker navnet på nå. Det er visst en engelsk skikk som jeg ikke har hørt om at de gjør i Norge. Her er det liksom helt stille før dørene går opp og bruden stiger inn... Blir spennende dette, og se hva man ender opp med!!
Gjest Guest Skrevet 12. juli 2005 #10 Skrevet 12. juli 2005 Vi skal ha Rohan-temaet fra Ringenes Herre inn om alt går etter planen Om ikke det skulle gå så vil jeg ha Air av Bach. Ut er en annen sak og ganske vanskelig å bestemme seg... Disse liker jeg: Rigadoun - Campra Toccata - Widor The Prince of Denmark's march - Clarke Entrance of Queen of Sheeba - Händel Synes også at Mendelsohn er oppbrukt, og gir meg null niks.. Men det er meg
leela Skrevet 13. juli 2005 #11 Skrevet 13. juli 2005 Vi skal ha (nesten sikkert..) Canon i D Major inn, og Trumpet Voluntary ut
lol75 Skrevet 13. juli 2005 #12 Skrevet 13. juli 2005 Vet ikke helt enda, men kunne godt ha tenkt meg å brukt brudemarsj fra saltdal ut..
Gjest gjest1 Skrevet 13. juli 2005 #13 Skrevet 13. juli 2005 (endret) Jeg har selv vært organist og spilt orgel i mange bryllup. Til den som lurte på om det var noen stykker man KUN kunne bruke til inngang, og noen KUN til utgang, så er det ikke det. Man kan godt bruke et preludium som postludium også. Men jeg har aldri hørt om noen som ville ha mendelssohn eller wagners brudemarsjer til utgangsmarsj. jo - forresten, det var noen som ville ha begge, og brukte en til inngang og en til utgang. Helt lovlig Mine favoritter er de norske: bruremarsj fra Øre, Valsøyfjord, Seljord. Det ser ikke ut som jeg selv noen gang kommer til å gifte meg, i mangel på drømmeprins, men hvis jeg kunne få velge fritt hvordan min inngangsbruremarsj skulle bli, ville jeg ha et flott kor som sang bruremarsj frå Lødingen (som Halfdan Sivertsen synger fin tekst til) "først sa du nei, så sa du ja, så sa du "kjæresten min", og æ står staskar for dæ, og du e silkefin ..." ... Buhu, jeg vil OGSÅ gifte meg en gang !! (sukk) Husk bare å ikke stresse med organisten! Jeg ble så irritert over bruder som skiftet mening hele tiden. Når jeg hadde øvd inn en marsj for dem, skiftet de mening dagen før bryllupet, og kom med noter på ting jeg aldri hadde spilt før, og jeg var alt for snill til å si nei! Endret 13. juli 2005 av soleil~noir
tommeline Skrevet 13. juli 2005 #14 Skrevet 13. juli 2005 Vi skal ha Brudemarsj fra Øre inn og Seljord ut. Syns det passer fint med disse ettersom vi gifter oss i bunad.
Gjest Anerikke Skrevet 13. juli 2005 #15 Skrevet 13. juli 2005 Morsomt å lese dette!! Vi skal ha akkurat det som ei her ønsket seg, nemlig brudemars fra Lødingen. En gruppe fra domkoret skal synge, og vi får laget et arrangement spesielt til vårt bryllup!! Hurra!!! Som utgangsmars skal vi ha brudemarsen som Jan-Magne Førde har laget. Ikke så kjent kanskje, men noe av det flotteste jeg har hørt!! Den ble brukt som utgangsmars av Märtha Louise og Ari Behn, så kanskje noen husker den da? Nydelig uansett :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå