AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #1 Skrevet 19. juli 2020 Jeg har møtt ei dame som jeg vil ha sex med i Trondheim hvor jeg har bodd i mange år. Jeg ønsker å bruke kondom når jeg her sex med hun. Likevel er jeg redd for graviditet. Hvordan ville dere har reagert dersom en mann ba dere om å ta angrepilla før sex? For å være ekstra sikker på at det ikke ble noe graviditet. Anonymkode: 7a65a...80f
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #2 Skrevet 19. juli 2020 Jeg hadde nok blitt usikker på hvorfor.. og fått en litt dårlig følelse. Anonymkode: 43b55...e4b 9
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #3 Skrevet 19. juli 2020 Angrepille er ikke prevensjon! Anonymkode: 650cc...030 16
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #4 Skrevet 19. juli 2020 Alt av ting man putter i kroppen, har bivirkninger.. Og å tukle med syklus osv, er bare tull. Nei. Det hadde jeg ikke gjort. Anonymkode: 576cc...d21 14
Ludovica- Skrevet 19. juli 2020 #5 Skrevet 19. juli 2020 Tror du at angrepille er helt problemfritt for kroppen? Jeg ville reagert med å ikke ha sex med vedkommende. 20
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #6 Skrevet 19. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har møtt ei dame som jeg vil ha sex med i Trondheim hvor jeg har bodd i mange år. Jeg ønsker å bruke kondom når jeg her sex med hun. Likevel er jeg redd for graviditet. Hvordan ville dere har reagert dersom en mann ba dere om å ta angrepilla før sex? For å være ekstra sikker på at det ikke ble noe graviditet. Anonymkode: 7a65a...80f Du hadde nok aldri sett meg igjen. Helt fullstendig idiotisk. Anonymkode: 82843...6be 18
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #7 Skrevet 19. juli 2020 Da får du hente ut en angrepille på apoteket å betale 350 kr for den. Si at du vil være hundre prosent sikker på at dere ikke blir uplanlagt foreldre. Er visst noen Bivirkninger til den pilla. Og den funker ikke om hun tar helsekost piller for andre ting. Står på pakken at man ikke kan mikse den med andre preparater. Kjør på Anonymkode: 7bd66...f42 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #8 Skrevet 19. juli 2020 Hadde ikke gjort det. Mye bivirkninger ved bruk av angrepille. Dessuten går jeg allerede på prevensjon. Kondom hadde vært en selvfølge om man ikke er faste partnere, den kan selvsagt sprekke, men da får hun ta en angrepille etterpå hvis det skulle skje. Anonymkode: 776fb...48a 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #9 Skrevet 19. juli 2020 Angrepille er hardt for kroppen. Hadde noen forventa det, hadde jeg forventa sterilisering. Ikke ligg rundt, bruk kondom i edru tilstand og dersom du fortsatter ikke stoler på dette - ikke ha sex Anonymkode: 4401a...54f 11
visp Skrevet 19. juli 2020 #10 Skrevet 19. juli 2020 Jeg hadde bedt deg dra til helvete! Ikke pokker om jeg skal slite i to mnd etter noen minutter med sex. 13
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #11 Skrevet 19. juli 2020 Hæ? Det hadde jeg aldri gått med på! Fint at du vil bruke kondom! Det kan jo hende hun går på en form for prevensjon også, så da blir det jo "ekstra sikkert" om du også beskytter deg. Hvis du ellers er så redd for graviditet er det kun én sikker metode so gjelder, og det er å ikke ha sex. Det er alltid en risiko der, uansett hvor godt man prøver å beskytte seg. Den som er med på leken må tåle steken osv. Anonymkode: 99653...9d2 7
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #12 Skrevet 19. juli 2020 Huff! Angrepille fucker opp syklusen din i lang tid! Bruk kondom, det holder i massevis. Jeg har brukt kondom mange hundre ganger, opplevd at den har sprukket 1 gang fordi jeg ikke var våt nok. Da stoppa vi så klart å ha sex. Kondom er trygt👍 Anonymkode: 4c8b8...fe8 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #13 Skrevet 19. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har møtt ei dame som jeg vil ha sex med i Trondheim hvor jeg har bodd i mange år. Jeg ønsker å bruke kondom når jeg her sex med hun. Likevel er jeg redd for graviditet. Hvordan ville dere har reagert dersom en mann ba dere om å ta angrepilla før sex? For å være ekstra sikker på at det ikke ble noe graviditet. Anonymkode: 7a65a...80f Om eggløsning allerede har skjedd, så betyr angrepillen absolutt ingenting. En angrepille fungerer ved å utsette eggløsning, og er ikke en form for abort som dreper et egg/befruktet egg/sæd. Er du redd for graviditet, selv med kondom, så får du la være å ha sex. Har man sex, så sier man at man er klar for å ta risikoen med å lage et barn, og er klar for å ta konsekvensen av det. Hadde nektet å ta en angrepille på forhånd, og sagt akkurat dette til en mann om det skjedde meg. Anonymkode: d68f7...cd4 7
rampeguri Skrevet 19. juli 2020 #14 Skrevet 19. juli 2020 Fint du vil bruke kondom. Men be henne heller omå bruke ppiller om hun ikke gjør det allerede.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #15 Skrevet 19. juli 2020 Akkurat nå, rampeguri skrev: Fint du vil bruke kondom. Men be henne heller omå bruke ppiller om hun ikke gjør det allerede. Lol, man ber ikke noen andre om å bruke p-piller. Anonymkode: 4c8b8...fe8 8
rampeguri Skrevet 19. juli 2020 #16 Skrevet 19. juli 2020 Men om du heller ville at jeg skulle tatt angrepille enn å hørt om jeg brukte ppiller, evnt begynt på det hadde det vært rett ut. Om jeg skal ha sex med noen ville jeg ikke hatt ons og da er kondom og ppiller veldig fin kombinasjon for meg.
rampeguri Skrevet 19. juli 2020 #17 Skrevet 19. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lol, man ber ikke noen andre om å bruke p-piller. Anonymkode: 4c8b8...fe8 skrivefeil mente å spørre henne om hun bruker ppiller.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #18 Skrevet 19. juli 2020 1 minutt siden, rampeguri skrev: Fint du vil bruke kondom. Men be henne heller omå bruke ppiller om hun ikke gjør det allerede. Man kan da søren meg ikke kreve at en kvinne skal bruke hormoner bare for å kunne ha sikker sex. Først av alt er det ikke alle som kan bruke p-piller. For det andre er det et hav av bivirkninger. De samme bivirkningene som gjør at menn ikke vil bruke den mannlige p-pillen de jobber med å utvikle. Er man ikke klar for å få et barn, så får man la vær å ha sex. Veldig enkelt, ingen sex, ingen barn. Kondom får evt. være nok om en mann virkelig trenger sex så mye, og han er redd for graviditet. Anonymkode: d68f7...cd4 5
burgut Skrevet 19. juli 2020 #19 Skrevet 19. juli 2020 Det hadde nok vært turn-off for meg om en mann hadde bedt meg ta en angrepille. Hadde respektert det om han fortalte meg om hans bekymring for graviditet og vi kunne eventuelt snakket om dette,jeg kunne fortalt han om jeg brukte prevensjon,om jeg også var bekymret,at vi kunne være ekstra forsiktige... Men om han var sååå livredd ville det kanskje vært best å la være å ha sex? 4
rampeguri Skrevet 19. juli 2020 #20 Skrevet 19. juli 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan da søren meg ikke kreve at en kvinne skal bruke hormoner bare for å kunne ha sikker sex. Først av alt er det ikke alle som kan bruke p-piller. For det andre er det et hav av bivirkninger. De samme bivirkningene som gjør at menn ikke vil bruke den mannlige p-pillen de jobber med å utvikle. Er man ikke klar for å få et barn, så får man la vær å ha sex. Veldig enkelt, ingen sex, ingen barn. Kondom får evt. være nok om en mann virkelig trenger sex så mye, og han er redd for graviditet. Anonymkode: d68f7...cd4 Veit jeg vel. Men det å kreve og det å spørre er to forskjellige ting. Om det av en eller annen grunn var en som ville ha sex med meg ville jeg satt pris på at han spurte om jeg gikk på pillen og at han uansett skulle bruke kondom. For meg hadde det vist at han tar ansvar for at han ikke vil ha barn. OM jeg ikke kunne eller ville bruke hormonprevansjon så hadde det vært opp til han hva han ville gjøre ut fra det. Men det må spørres på en skikkelig måte og ikke bare forventes. Men er uansett virkelig ikke klar for flere unger selv så hadde satt pris på om en eventuelt ny hadde tatt samtalen i forhold til graviditet før evnt sex. For meg viser det at han er en som sannsynligvis tar ansvar. Endret 19. juli 2020 av rampeguri
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå