Gå til innhold

Har du munnbind i hus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du kjøpt inn for sikkerhets skyld? Fordi du forventer at det kommer tl å bli vanlig?

Eller bruker du det allerede på buss/tog/større forsamlinger allerede?

Har du medisinsk munnbind eller munnbind av tøy? 

Anonymkode: acabb...167

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 106e6...a30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en stabel i garasjen, så ikke kjøpt for korona. Jeg blir ikke overrasket om vi blir nødt til å bruke dette til høsten i situasjoner der det er vanskelig å holde avstand og innendørs der det er mange mennesker, eller bruke det hjemme om vi blir syke (for å redusere risikoen for å smitte resten av familien).

Anonymkode: bdb10...d9a

AnonymBruker
Skrevet

Ja, både hjemmesydde, gjenbrukbare, og engangs. 

Anonymkode: 9f70d...c14

Skrevet (endret)

Ja, en hel del. Jeg har flere forskjellige typer, alt fra kirurgiske blå til kn95 og stoffmasker. Bedre å kjøpe i forkant enn å være "etter-snar". På grunn av denne tankegangen har jeg kjøpt inn fra Wish og lignende steder. Jeg har jo ikke noen umiddelbar hast slik tilstanden er i Norge pr dags dato (hvilket betyr at jeg har kunnet vente 2 mnd på levering mm). Har kjøpt inn munnbind til under 1000-lappen ved å unngå apotek osv. Misliker å kjøpe noe som produseres til 10 kr for 699 på apoteket. Føler meg rett og slett litt lurt av det. 

Hva er det verste som skjer? Jo, jeg har en hel del munnbind som samler støv. Ingenting ville glede meg mer enn om en vaksine gjør innkjøpet mitt til et bomkjøp.

(Åja, jeg bruker munnbind på kollektivtransport i rushtid. Når det er sagt forsøker jeg å unngå unødig trengsel og kollektivtransport generelt)

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja både gjenbrukbare og engang/kirurgiske munnbind. Men dette hadde jeg såklart før corona også, man må da allid ha smitteustyr og andre lager ting (som er annbefalt en staten)

Anonymkode: 852a3...b09

• Liker 2
Skrevet

Moren min syr dem, så jeg har et lager. Det er sånne som kan kokvaskes. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 6c057...011

AnonymBruker
Skrevet

Har noen i bakhånd siden vil forhåpentligvis snart flyr til utlandet. Ser ikke bort fra at det kan bli påbudt på kollektivtransport heller. Men har ikke brukt dem så langt. 

Anonymkode: 4a03b...644

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja både gjenbrukbare og engang/kirurgiske munnbind. Men dette hadde jeg såklart før corona også, man må da allid ha smitteustyr og andre lager ting (som er annbefalt en staten)

Anonymkode: 852a3...b09

Her ble jeg tatt med buksa nede. Beredskapen har vært elendig her i huset. Nå er beredskapen en helt annen. Skikkelig wake-up call dette.

Anonymkode: 3543a...798

• Liker 6
Skrevet

Nei. Bruker ikke kollektivtransport og unngår store folkemengder, så føler det ikke er behov for det. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, utelukkende til de situasjoner der man er pålagt å bruke det, slik som på fly. 

Anonymkode: 5988e...1c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du kjøpt inn for sikkerhets skyld? Fordi du forventer at det kommer tl å bli vanlig?

Ja. Kjøpte 50 stk kirurgisk munnbind i mars. Regner med å bruke på kollektivtransport i august. Skal kjøpe flere.

Anonymkode: 4f908...64a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har noen støvmasker liggende, kjøpt ifm diverse oppussingsprosjekter, de kan sikkert brukes om det trengs.
Men har ikke følt noe behov så langt.
Er det tomt med sånne i byggvarebutikkene nå også?

Anonymkode: b390e...fdb

Skrevet

Har støvmasker med filter liggende etter oppussing. Kan fint brukes om de må. 

Skrevet

Nei, og kommer heller ikke til å kjøpe noen med mindre det blir påbudt eller jeg må ut fly.

Jeg har brukt munnbund under denne corona epidemien engang, da det var et krav å ha det på når jeg skulle på legevakt. Jeg ble veldig klam i ansiktet og følte bare for å klø,.så fant det ekstremt ubehagelig å ha på seg.

Så for min del går jeg uten munnbind.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er forskjellen på kirurgisk munnbind og medisinsk munnbind?

Anonymkode: 40db2...636

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har både medisinsk og av tøy.

Nei, kun brukt det på flyplassen&fly. Blir det smitteutbrudd hvor jeg bor, så kommer jeg til å bruke det på bussen.

AnonymBruker
Skrevet

Neppe om jeg tar på meg sånt tull..

Anonymkode: d81e4...475

• Opprett ny...