AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #1 Skrevet 19. juli 2020 Jeg kom til å tenke på en episode jeg hadde på folkehøgskolen. Jeg ble sjenket full for første gang. Vennene hadde blandet mye rart i de glassene med øl uten at jeg visste/smakte det. Dermed ble jeg naturlig nok mye fullere enn jeg hadde regnet med . Etterhvert ble det ikke så gøy å ha meg med på byen og de ville bli kvitt meg. Det siste jeg husker at ei vennine skjelte meg ut, kalte meg udugelig og at ingen er glad i meg, fordi jeg gråt og hun forlot meg på et hushjørne i 10 minusgrader i bare skjørt og genser. Jeg frøs som jeg aldri gjort før, men var ikke stand til å reise meg. Heldigvis var det i nærheten av en bed and breakfast, så resepsjonisten så meg, tok meg inn på et rom og sa at jeg kan sove der og betale dagen etterpå, når jeg er edru. Jeg håper selvsagt at dere ikke behandler deres fulle venninner på byen på denne måten. Men jeg lurer på hva dere gjør da? Følger henne helt hjem i taxi og får henne i sofaen/seng? Sitter med henne i byen, støtter opp henne der hun sitter og passer på henne til hun blir mer edru? Tar henne hjem til deg selv og lar henne sove der? Anonymkode: 29c05...2a1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #2 Skrevet 19. juli 2020 Vi tar oss av dere, dvs får dere trygt hjem, og drar aldri på byen med dere igjen for drita folk som ikke klarer passe på seg selv er jævlig irriterende.... Anonymkode: c9f12...6fa 11
Gjest YtreYtterst Skrevet 19. juli 2020 #3 Skrevet 19. juli 2020 Hadde aldri gått fra en venninne som var dritings. Aldri. Hadde tatt henne med hjem til meg eller hjem til seg selv, alt ettersom hva som var nærmest. Mange år siden det var aktuelt, men husker at det var noen slike episoder i løpet av studietiden.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #4 Skrevet 19. juli 2020 Satt henne i en taxi og fått henne hjem. Men jeg hadde stoppet henne lenge før hun ble så dritings. Da er det klar beskjed om vann istedet for mer alkohol, og evt fått i henne noe mat før vi drar hjem. Anonymkode: 7504a...1ee 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #5 Skrevet 19. juli 2020 Alltid irriterende med folk som blir så drita at de ikke kan passe på seg selv, men hvis det skjer drar noen hjem med vedkommende. Hadde aldri bare satt noen i en taxi og fortsatt festen. Anonymkode: 24f09...462 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #6 Skrevet 20. juli 2020 Dette har skjedd i vår vennegjeng noen ganger. Da bestiller vi taxi. En i gjengen blir med vedkommende hjem får den trygt i seng og stabilt sideleie. Forlater ALDRI noen alene. Uansett hvor full jeg er selv så tar jeg vare på vennene mine. Ja jeg kan bli lei av å måtte avslutte festen. Men dette kan skje alle. Og ekte venner er der og passer på. Anonymkode: 08f21...dcb 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #7 Skrevet 20. juli 2020 Har en venninne som ble ekstremt full en gang. Dro henne med meg hjem (måtte ta armen hennes over skuldra mi) og la henne på sofaen, tok en dyne over henne og var oppe noen timer for å passe på at hun pustet og hadde det greit. Anonymkode: c960e...34e
Jordbæra Skrevet 20. juli 2020 #8 Skrevet 20. juli 2020 Fulle venninner, altfor fulle ukjente jenter, uansett - man hjelper de. Mange ganger er jeg edru sjåfør og ser unge jenter sitte hengedrita ved en fortauskant alene. Jeg stopper alltid og spør om de skal noen plass eller om de venter på noen. Jeg kjører de så klart gratis dit de trenger det. Om de venter på noen så ber jeg de om å vente i min bil. Jeg har selv opplevd stygge ting fra menn på byen og vil aldri noensinne etterlate noen alene i full tilstand. 1
Traktor Skrevet 20. juli 2020 #9 Skrevet 20. juli 2020 4 minutter siden, Jordbæra skrev: Fulle venninner, altfor fulle ukjente jenter, uansett - man hjelper de. Mange ganger er jeg edru sjåfør og ser unge jenter sitte hengedrita ved en fortauskant alene. Jeg stopper alltid og spør om de skal noen plass eller om de venter på noen. Jeg kjører de så klart gratis dit de trenger det. Om de venter på noen så ber jeg de om å vente i min bil. Jeg har selv opplevd stygge ting fra menn på byen og vil aldri noensinne etterlate noen alene i full tilstand. Ikke så farlig med gutter. Men du sier egentlig bare det de fleste tenker dessverre.
Jordbæra Skrevet 20. juli 2020 #10 Skrevet 20. juli 2020 23 minutter siden, Traktor skrev: Ikke så farlig med gutter. Men du sier egentlig bare det de fleste tenker dessverre. Temaet her var jenter.
Traktor Skrevet 20. juli 2020 #11 Skrevet 20. juli 2020 7 minutter siden, Jordbæra skrev: Temaet her var jenter. Og det i seg selv understreker vel egentlig bare det jeg sier.
Jordbæra Skrevet 20. juli 2020 #12 Skrevet 20. juli 2020 3 minutter siden, Traktor skrev: Og det i seg selv understreker vel egentlig bare det jeg sier. Kranglefant. Lag din egen tråd 1
Traktor Skrevet 20. juli 2020 #13 Skrevet 20. juli 2020 (endret) 5 minutter siden, Jordbæra skrev: Kranglefant. Lag din egen tråd Tom for argumentere? Du begynner kanskje å se poenget mitt? Om noen er forlatt i hjelpeløs tilstand bør det være uvesentlig om vedkommende er gutt eller jente. Men vi levere i et samfunn hvor folk automatisk viser mer medfølelse og omsorg for jenter. Endret 20. juli 2020 av Traktor
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #14 Skrevet 20. juli 2020 Har opplevd dette selv. Ikke noe gøy. Nå har vi alltid vært flere venninner ute på byen. Jeg har overlatt ansvaret til et par av venninnene mine som selv av og til ender opp slik. Tenker de får hjelpe hverandre. Så kanskje de lærer en dag... Selv bor jeg et godt stykke unna og jeg vil nødig ha med meg en dritings venninne som spyr på bussen/i taxien. Da vi var ung og bodde hjemme så hendte det at vi ringte foreldrene. Ikke for at de skulle få kjeft, men fordi vi ikke hadde penger til å komme oss hjem med taxi. Og buss var ikke et alternativ. Av og til kom foreldrene og hentet eller de lovet å betale for taxien hvis vi kunne følge hjem. Anonymkode: c528e...3a7
Jordbæra Skrevet 20. juli 2020 #15 Skrevet 20. juli 2020 11 minutter siden, Traktor skrev: Tom for argumentere? Du begynner kanskje å se poenget mitt? Om noen er forlatt i hjelpeløs tilstand bør det være uvesentlig om vedkommende er gutt eller jente. Men vi levere i et samfunn hvor folk automatisk viser mer medfølelse og omsorg for jenter. Har man opplevd nok drit fra fulle menn så tar man de ikke med seg i bilen alene. Det sier seg selv. Hvis du leser det jeg skrev så kan du forstå at man som jente vegrer seg mot å sette seg i slike situasjoner. Det er jo slike situasjoner jeg tar andre jenter ut fra. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #16 Skrevet 20. juli 2020 Ettersom det var dems feil at du hadde blitt overstadig, så håpet jeg de tenker på dette med jevne mellomrom og SKAMMER seg helt enormt! Det der er ikke greit! Uansett så mener jeg at man skal hjelpe overstadig berusa venner av alle kjønn, og få dem hjem og i ei trygg seng enten ved å ringe foreldre, ta dem med hjem til deg eller hjem til seg selv. Jeg liker også å sørge for at de får i seg masse vann og litt mat om det et mulig. Og ja, det er kjipt å måtte ta vare på venner som blir overstadig, men det er bedre å ha det litt kjipt en kveld enn å ha det dritkjipt resten av livet fordi noe hendte med dem når du ikke orka å bry deg.. Anonymkode: 1ae5c...9f8 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #17 Skrevet 20. juli 2020 Ts, hva slags forhold har du til hun venninna di som skjelte deg ut og forlot deg alene ute i vinterkulda, i dag? Det der kunne fått fatale følger og jeg håper du har sagt i fra til henne at sånt gjør man bare ikke uansett hvor full og irriterende en person er. Bare ren skjær flaks at du ble observert av den personen inne på den bed-and-breakfasten! Jeg og mannen hadde vært på en forestilling og tok noen glass på et rolig utested. På vei til bilen passerte vi tre stykk. To menn og en ung jente, hvor jenta var veldig tydelig beruset, mennene virket ikke spesielt beruset. Noen sekunder etter de hadde passert stopper mannen min opp og bare står og tenker. Jeg lurte på hvorfor han stod sånn, hvorpå han snur og småjogger etter folkene. Spurte jenta om hun kjente de to andre noe hun ikke gjorde. Men de skulle få henne trygt hjem sa de. Ikke snakk om, sa mannen min og hun ble heller stående med oss. Hun var helt bortevekk, ville spy og hadde mistet veska med mobil og penger også. Det ble et evig styr med å finne ut hvem hun var og hvordan hun skulle få kommet seg hjem, hvor veska hennes var osv. Mannen min var innom alle utestedene hun sa hun hadde vært på for å finne veska hennes. Fant den til slutt, mobilen var dessverre borte/stjålet, men ved hjelp av info på bankkortet fikk vi hvertfall tak i familien hennes. Vi gikk sent i seng den natta, men det føltes godt å vite at vi tok oss av jenta og at hun kom seg hjem trygt. Bra det endte godt for deg også, ts ❤️ Anonymkode: e3e7f...481 9
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #18 Skrevet 20. juli 2020 ^ ventende bil altså, vi kjørte ikke hjem selv etter noen glass 😅 Anonymkode: e3e7f...481
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #19 Skrevet 20. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts, hva slags forhold har du til hun venninna di som skjelte deg ut og forlot deg alene ute i vinterkulda, i dag? Det der kunne fått fatale følger og jeg håper du har sagt i fra til henne at sånt gjør man bare ikke uansett hvor full og irriterende en person er. Bare ren skjær flaks at du ble observert av den personen inne på den bed-and-breakfasten! Jeg og mannen hadde vært på en forestilling og tok noen glass på et rolig utested. På vei til bilen passerte vi tre stykk. To menn og en ung jente, hvor jenta var veldig tydelig beruset, mennene virket ikke spesielt beruset. Noen sekunder etter de hadde passert stopper mannen min opp og bare står og tenker. Jeg lurte på hvorfor han stod sånn, hvorpå han snur og småjogger etter folkene. Spurte jenta om hun kjente de to andre noe hun ikke gjorde. Men de skulle få henne trygt hjem sa de. Ikke snakk om, sa mannen min og hun ble heller stående med oss. Hun var helt bortevekk, ville spy og hadde mistet veska med mobil og penger også. Det ble et evig styr med å finne ut hvem hun var og hvordan hun skulle få kommet seg hjem, hvor veska hennes var osv. Mannen min var innom alle utestedene hun sa hun hadde vært på for å finne veska hennes. Fant den til slutt, mobilen var dessverre borte/stjålet, men ved hjelp av info på bankkortet fikk vi hvertfall tak i familien hennes. Vi gikk sent i seng den natta, men det føltes godt å vite at vi tok oss av jenta og at hun kom seg hjem trygt. Bra det endte godt for deg også, ts ❤️ Anonymkode: e3e7f...481 Jeg hadde egentlig ikke et veldig godt forhold til den jenta. Det var sånn på folkehøgskolen, at man ikke nødvendigvis er veldig nære venner selv om man er tett på. Hun spredte senere et falsk rykte om seg selv på skolen, om at hun hadde hatt sex med en jeg var hodestups forelsket i, for å såre meg/hevn for at jeg en kveld ga beskjed om det ble litt mye og jeg foretrakk alenetid en kveld hun ville ha med meg ut på pizza. Så veldig mye å samle på som vennine var hun nok ikke 🙈 Jeg ble veldig glad for historien du fortalte om jenten dere reddet. Tenk at det finnes så snille, omtenksomme og gode folk som deg og mannen. Dere er litt hverdagshelter kan man si ❤ og så godt at det endte bra med henne. Skrekk og gru på hva som kunne ha skjedd Anonymkode: 29c05...2a1
Luckiness Skrevet 20. juli 2020 #20 Skrevet 20. juli 2020 De gangene det har hendt, så har jeg selvsagt fulgt de hjem. Enten med buss eller taxi. Har kommet litt an på formen vedkommende har vært i. Kun opplevd at jeg måtte sitte våken for å «overvåke» en gang. Heldigvis. Men man gjør det man kan tenker jeg. Det er kjedelig, men det er mye ubehagelig som kan skje med personen som er overstadige beruset hvis en ikke får hjelp hjem. Men det er lenge siden jeg har opplevd dette selv. Jeg har sluttet å gå på byen med de venninnene som blir såpass full at de må ha støtte, følges og tilsyn gjennom natten hver gang de drikker. Forstår at det kan skje et par ganger med «uhell». Men orker ikke når det skjer hver eneste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå