Gjest prestekrage Skrevet 12. juli 2005 #1 Del Skrevet 12. juli 2005 Har pratet endel med ei venninde av meg om denne utdannelsen, og begge mener at dette kan være noe for meg. Har søkt litt etter det på nett, men finner ikke så mye. Venninden min har reist på ferie, og jeg vil gjerne vite hvilken skole som tilbyr dette studiet. Er det noen som vet? Eneste jeg vet er at det skal ligge i Oslo... Håper at noen kan hjelpe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bree Skrevet 12. juli 2005 #2 Del Skrevet 12. juli 2005 Såvidt jeg vet, ligger den skolen bare i Danmark. Det er igrunnen ikke en utdannelse som passer når du kommer rett fra videregående, du bør ha en bakgrunn fra før, og helst noen år i arbeidslivet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 12. juli 2005 #3 Del Skrevet 12. juli 2005 Nå er det snart 10 år siden jeg gikk ut av vgs, og endel erfaring på baken har jeg nå fått (sikkert derfor den har blitt så stor...) Men, når du sier Danmark mins jeg å huske at venninden min også snakket om en annen som skulle begynne og at det da var snakk om DK. Vel, finner vel ut etterhvert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 12. juli 2005 #4 Del Skrevet 12. juli 2005 Joda, stemmer at en skole i Oslo har startet opp også, etter mønster fra Danmark. Men kommer selvfølgelig ikke på hvilken jeg heller! Mener det var i Dagens Næringsliv jeg leste det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bree Skrevet 12. juli 2005 #5 Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Dette fant jeg * KAOSPILOT - Bachelor i innovasjon, kreativitet og forretningsutvikling - NYHET! Studiets mål er at studentene skal få kunnskaper i hvordan de kan skape sin egen virksomhet eller bidra til utvikling i eksiterende bedrifter. Gjennom arbeid med prosjektoppgaver som er hentet fra ulike praksisfelt (bedrifter, organisasjoner, næringer og bransjer) blir studentene systematisk trenet i å arbeide med problemstillinger og beslutningssituasjoner som er lik det en gründer opplever. Studiets fokus er således de prosesser som leder frem til nyetableringer, og nyskapningsprosesser i eksisterende bedrifter. Gjennom prosjektarbeid, forelesninger og seminarer tilegner studentene seg handlingsorientert kompetanse slik at de kan initiere, designe og etablere virksomheter og gjennomføre prosjekter. Studiet skal være et aktivt bidrag til verdiskapning, nyetablering og innovasjon ved å stimulere de holdninger, kunnskaper og ferdigheter som er avgjørende i en gründerkultur. Oslo Markedshøyskole, altså! http://www.omh.no/ ...Men det høres ikke ut som samme opplegg som i Danmark! Endret 12. juli 2005 av Bree Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 12. juli 2005 #6 Del Skrevet 12. juli 2005 Takker for hjelpen! Da har jeg enda en ide å tenke på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 12. juli 2005 #7 Del Skrevet 12. juli 2005 Kaospilot var et skikkelig hype for noen år siden. Alle innenfor prosjektledelse snakket om de nytenkende kaospilotene. Så ble det stille. (Kanskje fordi den mye omtalte kaospiloten som skulle holde et innlegg på en konferanse ikke kom - og heller ikke sendte ut noe av den lovede informasjonen....) Vel, jeg ble ihvertfall skuffet. De siste årene har jeg ikke hørt noe som helst om kaospiloter, og jeg har vært tett på prosjektfaget. Anbefaler at du sjekker nøye hva dette studiet faktisk vil gi deg av nyttig kompetanse, sjekk referanser nøye. Det kan være mange arbeidsgivere som sitter med det samme inntrykket som meg....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest nå Skrevet 13. juli 2005 #8 Del Skrevet 13. juli 2005 I år var det 186 søkere på studiet på Markedshøyskolen. Ca 70 var på 2-dagers opptaksprøve i mai, og 35 kom til slutt inn på studiet det jeg vet. Det blir vel litt feil å bedømme et helt studie ut i fra hva en person har gjort på et møte en gang. Kjenner en som var på opptaksprøve i år og vedkommende var i fyr og flamme over hvordan de hadde jobbet der. Var fast bestemt på å jobbe videre for å prøve å komme inn neste år - men til alt hell var han en av dem som ble plukket ut. Gjett om han gleder seg!!! Han er blitt "advart" mot at dette er et fulltidsstudie 8 - 15, ingen studiedager som ble brukt til helt andre ting i min tid. Elevene er tatt inn for dette skoleåret, men prøv deg neste år! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Guest Skrevet 14. juli 2005 #9 Del Skrevet 14. juli 2005 fulltidsstudie 8 - 15 Når ble fulltid 8-15? Jeg jobber 7,5 timer hver dag + lunsj. Fulltid er vel fremdeles 8-16?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. juli 2005 #10 Del Skrevet 14. juli 2005 Når ble fulltid 8-15? Jeg jobber 7,5 timer hver dag + lunsj. Fulltid er vel fremdeles 8-16?? ← JA, enig!!! digresjon dette, men dette har jeg også irritert meg over siden jeg tok skrittet inn i yrkeslivet... 9-til-4-jobb sies det her i gården. Men jeg sitter da visserlig her på kontoret helt til klokken fem hver dag...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest nå Skrevet 14. juli 2005 #11 Del Skrevet 14. juli 2005 Sorry - var litt varmt og jeg var sliten. Du har selvfølgelig rett. I min jobb er fulltid atskillig lengre enn dette, men regnet med at det var litt slingringsmonn på dette forumet he- he. Varmt for deg også Guest. Har snakket med kompisen min og du har helt rett 8 -16 eller det er mulig at de begynner 9 og jobber til 17, eller 10 til.... Det lokale landbrukskontoret her arrangerer kurs i spikking derav en time i flisespikking - interessert?????????????? Jeg er fortsatt varm og sliten etter lange arbeidsdager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bree Skrevet 14. juli 2005 #12 Del Skrevet 14. juli 2005 Fulltidsstudie har vel alltid vært 8-15 (undervisning, altså)? Det er jo gjerne lesing ved siden av dette også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå