Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor 70 mil unna familien, foreldre og søsken. Skal bruke en liten uke hos de nå i ferien. Da blir det familietid hver dag og vi møtes svært sjeldent resten av året. 

Dilemmaet er at et vennepar skal feriere i nærheten og vil møtes. Vi skal reise bort med dem om to uker. Skal jeg likevel invitere de til oss og finne på noe med de uken her? Virker som de ønsker det. Samtidig tror jeg familien kan bli lei seg når de tror vi skal bruke hele uken sammen.

Anonymkode: 8172e...ae8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må legge til at jeg og mannen er i 45-50 årene, har tre tenåringer. Min søsken har også ganske store barn. Foreldrene våre er ca 75år.

ts

Skrevet

Normale folk syns vel det er deilig med en pustepause. Det der er helt normalt- å gjøre litt annet også.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dilemmaet er at et vennepar skal feriere i nærheten og vil møtes. Vi skal reise bort med dem om to uker. Skal jeg likevel invitere de til oss og finne på noe med de uken her? Virker som de ønsker det.

Dere skal feriere sammen om to uker, dere trenger ikke å være sammen med dem når dere har planlagt "familietid".

Anonymkode: 22a2f...6a6

• Liker 1
Skrevet

Det er helt greit å si at dere må priorioriteres familien de dagene, når dere likevel skal på ferie med vennene snart. Om dere derimot har lyst på en pustepause fra familieopplegget er ikke det noe rart heller. Men det må være fordi dere ønsker det! 

AnonymBruker
Skrevet

Trenger det å være store greiene da? En kaffe, eller en sen kveld sammen? 

For meg er mye familietid kveldende og anmassende. Jeg hadde bare blitt glad for en kveld borte fra dem og hadde gladelig tatt imot en invitasjon. Men så hadde jeg heller aldri lagt opp til en 2 ukers ferie sammen med andre enn mine nærmeste.

Anonymkode: b7d2e...5f2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok droppet å finne på noe med dem siden dere snart skal reise bort sammen. Eventuelt bare spise lunsj eller liknende en dag

Anonymkode: f8c2b...e85

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...