AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #1 Skrevet 19. juli 2020 Jeg innser nå at hun er for vant til at alle andre rundt henne skal kontakte henne først. For nå tok jeg et par uker med ferie med familien, hvor jeg bevist ikke sendte ut snap eller ga annen lyd fra meg til noen. Merker at de fleste nærmeste venner tar kontakt som vanlig, mens hun her som også er av de nærmeste, ikke tar kontakt. Det som er grunnen til at jeg reagerer på det, er at jeg vet hun har reist fra andre siden av landet og hit hvor jeg bor og får vite av andre at hun er her. Hadde jeg ikke tenkt gjennom dette, hadde jeg sikkert sendt en melding å hørt om hun var kommet hit og om hun ville komme ut til feriestedet vårt. Men jeg kjenner på det at hun må ta initativ selv nå denne gangen. Kjenner du til lignende? Anonymkode: 0b941...c4f
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #2 Skrevet 19. juli 2020 Ja, det kjenner jeg til. Og det er egentlig ganske sårende når du m/familie er flinke til å informere om at vi er der og der til det tidspunktet, alltid inkluderer og regner de med. Så får vi ved tilfeldighet vite at motparten har vært på samme sted som oss og unnlatt å hverken si fra om det eller svare på hvor de er i tilfelle de vil møtes. Ganske åpenbart at de ikke ønsket å møtes, og gjør sitt ytterste for å ikke røpe hvor de er. Men det er egentlig fint å få vite om slike ting også, for jeg er gammel nok til at jeg ikke orker å ha sånne mennesker i livet mitt. Så de får nå bare seile sin egen sjø, jeg slutter å invitere. Blir de sur for det så får de vare bli det, min samvittighet er skinnende ren. Anonymkode: 99b67...13d
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #3 Skrevet 19. juli 2020 Ja, jeg hadde ei venninne som aldri tok kontakt om ikke hun trengte noe. Det var meg som stod for å holde det vennskapet gående. Likte henne veldig godt, men skjønte etterhvert at her er ikke vennskapet som står i fokus. Slik var hun også med en annen felles venninne. Trengte hun noe jeg kunne hjelpe/ordne/fikse eller når ingen andre hadde tid til henne, da var jeg plutselig en god venn å ha :) Etter en stund kuttet jeg ut å sende meldinger eller ringe til henne. Orket ikke mer å stå for noe som ikke gav meg mening. Jeg var ikke «fancy» nok for henne (ingen LV, missoni osv kunne jeg bidratt med på kredittkort). Siden min siste melding til henne, har vi knapt snakket eller sett hverandre :) og det er helt greit for meg :) Anonymkode: 23e86...8c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå