sminkebord Skrevet 18. juli 2020 #1 Skrevet 18. juli 2020 Jeg synes det er litt vanskelig å forstår når man bør testes og holde seg borte fra jobb. Må man ha feber? Er det nok med sår hals? Osv. Har hatt litt vond hals(ikke veldig) og litt hodepine i 2 dager nå, men klarer fint å jobbe. Litt sykdomsfølelse på kvelden, men kan være fordi jeg tenker på det. Har ikke feber. Jobber med folk, og noen av de innlagte er forkjøla, og ikke blitt testa.. Føler derfor det er rart at jeg skal holde meg hjemme ved litt sår hals, når andre går rundt og snufser og hoster. Hva tenker dere? :) 1
GulSitron Skrevet 18. juli 2020 #2 Skrevet 18. juli 2020 Hør med sjefen din hva hen tenker? På min arbeidsplass blir vi satt i karantene frem til svar på prøven foreligger. 1
sminkebord Skrevet 18. juli 2020 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2020 Takk for svar Har jobbhelg, så sjefen er ikke på jobb.. Jeg tviler på det er corona, men fælt om det skulle vært det og jeg går rundt og smitter folk. Er redd jeg kjenner litt for godt etter, og synes det er ekstra vanskelig å melde fravær i helgen når vi allerede er få på jobb. Tenker jeg kan se det litt an imorgen, og om det ikke går over kontakter jeg sjefen på mandag og eventuelt tester meg.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #4 Skrevet 18. juli 2020 Nakstad sa vel før helgen at det holder å ha bare ett symptom på Covid for å testes. Sår hals alene er altså nok. De innlagte som hoster og ikke har blitt testet burde jo absolutt blitt testet. Hvorfor har de ikke blitt det? Anonymkode: a8717...366 1
sminkebord Skrevet 18. juli 2020 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2020 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nakstad sa vel før helgen at det holder å ha bare ett symptom på Covid for å testes. Sår hals alene er altså nok. De innlagte som hoster og ikke har blitt testet burde jo absolutt blitt testet. Hvorfor har de ikke blitt det? Anonymkode: a8717...366 De har visst fått beskjed om at det er forkjølelse.. Men symptomene kan jo være veldig like! Endret 18. juli 2020 av sminkebord 1
sminkebord Skrevet 18. juli 2020 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2020 Men ser jo nå at det står på helsedirektoratet at det holder med et symptom(som du sa), og at feber ikke er et krav. Så om jeg føler meg småsyk imorgen og, må jeg nok ringe meg inn syk og be om test.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #7 Skrevet 19. juli 2020 Du skal teste deg umiddelbart. Helt utrolig at det i det hele tatt er noe å lure på. Anonymkode: 39882...1da 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #8 Skrevet 19. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal teste deg umiddelbart. Helt utrolig at det i det hele tatt er noe å lure på. Anonymkode: 39882...1da Folk gidder ikke å teste seg bare for en liten forkjølelse. Jeg er forkjøla selv, men med tanke på sannsynligheten for at det er Korona gidder jeg ikke med mindre jeg blir dårligere. Hoste og tette bihuler er i seg selv for liten grunn til å oppsøke lege når man er på ferie etc. Anonymkode: c39d0...107 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #9 Skrevet 19. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hoste og tette bihuler er i seg selv for liten grunn til å oppsøke lege når man er på ferie etc. I år er det mer enn grunn nok. Har du ikke fulgt med på myndighetene har predikert i lang tid? Anonymkode: 39882...1da 2
Anbefalte innlegg